de Ligt: "Remélem, hogy a Juve megnyeri a Scudettót"

de_ligt.pngA Juventus egykori belső védője, a jelenleg a Bayern München kötelékében futballozó Matthijs de Ligt a minap érdekesebb interjút adott a La Gazzetta dello Sportnak, melyben a Torinót 2022 nyarán elhagyó játékos betekintést adott Maurizio Sarrival való kapcsolatába, ezen felül pedig szót ejtett olaszországi fejlődéséről, az Öreg Hölgy karrierjében betöltött jelentőségéről, valamint a Scudettóért folyó küzdelemről is, lévén, hogy a holland futballista tagja volt a klub eddigi utolsó bajnokcsapatának. 

"Maurizio Sarri eleinte általában angolul beszélt a csapattal, ám ezután egyre inkább áttért az olaszra. Rendkívül sokat dolgozott a taktikán, s folyamatosan arra ösztökélt minket, hogy jobb teljesítményt nyújtsunk, aminek meg is lett az eredménye, hiszen remek produkciót tettünk le az asztalra, rengeteg gólt szereztünk, az évad végén pedig a Scudettót is magasba emelhettük" – fogalmazott de Ligt. 

"Sarrinak köszönhetően sokkal erősebbé váltam, mivel egy olyan szakemberről beszélünk, aki mindig kemény munkát végez, úgy a pálya mellett, mint az íróasztal mögött. A mester személyesen is sok energiát fektetett abba, hogy a lehető legjobb teljesítményt nyújtsuk, s ugyanezt várta el tőlünk is: mindig a maximumot akarta látni játékosaitól. Megkövetelte tőlünk, hogy teljes figyelmünket az adott mérkőzésnek szenteljük, ami miatt nem csak fizikálisan, hanem mentálisan is eggyé kellett válnunk az éppen aktuális találkozóval. Nem tagadom, ez a felfogás sokkal jobb labdarúgóvá tett engem. 

Sarri és de Ligt viszonya már csak azért is érdekes, mert a Bayern München szerda este a Lazio alakulatával találkozik majd a Bajnokok Ligája nyolcaddöntőjében, a római alakulat csatára pedig valószínűleg az a Ciro Immobile lesz, akit a Serie A-ban töltött éveiből a holland középhátvéd is jól ismerhet. 

"Nagyon sokat tanultam Olaszországban, különösképp a védekezés szempontjából. Korábban leginkább az emberfogásban jeleskedtem, ám a Juventusnál a zónavédekezést is elsajátíthattam, s kitapasztaltam, hogy a meccs mely szakaszában kell feljebb lépni, vagy éppen hátrébb vonulni. Sikerült megértenem a találkozók eltérő pillanatait, s rádöbbentem, hogy a legmagasabb szinten a teljes védelemnek egy testként és lélekként kell mozognia. 

Amikor csak időm engedi, megtekintem a Serie A aktuális fordulójának érdekesebb meccseit, s természetesen igyekszem figyelmet szentelni a Juventus összecsapásainak is. A Lazióval kapcsolatban elsősorban a Ciro Immobiléval megvívott párharcaimra emlékszem, aki egy rendkívül veszélyes támadó, ezt pedig az is bizonyítja, hogy még mindig sokszor lő a kapura, s általában gólokat is szerez. 

Sok barátom játszik az Öreg Hölgy kötelékében, akikkel mindig is remek viszonyban voltam. Főleg azokkal találtam meg a közös hangot, akik beszéltek angolul, ami miatt elsősorban Weston McKennie, Wojciech Szczęsny, Aaron Ramsey, Federico Chiesa, legújabb társként pedig Dušan Vlahović állt hozzám közel, bár alapvetően mindenkivel jól kijöttem. 

A fent említett srácok többségével még mindig tartom a kapcsolatot, s örömmel tölt el, hogy a Juventus ilyen remekül teljesít az idei évben. Az Inter természetesen nagyon erős, sőt, valószínűleg erősebb, mint tavaly, holott az elmúlt szezonban a Nerazzurri még a Bajnokok Ligája fináléjába is bejutott. Remélem, hogy a Bianconeri képes lesz megnyerni a Scudettót, én legalábbis biztosan nekik drukkolok majd" – összegzett a védő.