FRISSÍTVE: Bonucci: "Senki sem tájékoztatott télen, hogy távoznom kell"

image_2023-09-14_123444030.pngA klubot viharos körülmények között elhagyó Leonardo Bonucci az elmúlt napokban beperelte a Juventust, arra hivatkozva, hogy a létszámfelettivé vált játékos nem használhatta megfelelő mértékben a klub felszereléseit, így a normális edzéslehetőségtől is ellehetetlenítette, a klub pedig ezzel megszegte az erre vonatkozó kollektív szerződést. Korábban olvashattunk olyan nyilatkozatokat, melyek szerint a klub időben, már télen közölte Bonuccival, hogy nem számolnak vele hosszú távon, ezért kérték, hogy keressen új klubot magának. A játékos ezzel kapcsolatban adott egy rövid interjút a Sportmediaset számára, melyben kifejtette, hogy ezen állítás hazugság, nyár közepén közölték vele először, hogy nem része a Juventus jövőbeli terveinek.

"Az utóbbi időben több valótlan dolgot olvastam és hallottam a Juventus, valamint az edző részéről. Nem igaz, hogy októberben és februárban közölték velem, miszerint a szezon végén szeretnék, hogy távozzak. Éppen ellenkezőleg, május végén jeleztem a vezetőségnek, hogy rendben van számomra, ha ötödik/hatodik számú védőként számolnak velem, és mentorálhassam a fiatalokat."

"Valamit éreztem - folytatta Bonucci -, főként az újságokat olvasva, mígnem Giuntoli és Manna július 13-án eljöttek hozzám, és közölték velem, hogy többé nem leszek a Juventus keretének tagja, és hogy a pályán való jelenlétem akadályozza a csapat fejlődését. Ebben a megaláztatásban volt részem, amit több, mint 500 fekete-fehér mezben lejátszott mérkőzés után kellett elszenvednem. Nagyra értékeltem a Juve és más klubok játékosainak, köztük a jelenlegi játékosoknak a szolidaritását. Mindannyian kimutatták a támogatásukat irányomba a klub tiszteletlen viselkedése miatt."

14:37 - A délelőtt közölt cikk óta új részletek derültek ki az interjúból, ennek folytatását alább olvashatjátok: 

Bonucci elmondása szerint tavasszal volt egy külön egyeztetése Allegrivel. "Az edző csak március végén, a Freiburg elleni Európa Liga-mérkőzés előtt hívott be az irodájába, hogy elmondja, arról lenne szó, hogy - szerinte - az edzői pályafutásomat hamarabb elkezdehssem, abba kellene hagynom a futballt. Mondtam neki, hogy tiszteletben tartom a véleményét, de a 2024-es Európa-bajnokságig nem akarom abbahagyni"

A klub beperléséről így vélekedett: "A jogaim szerint a technikai választástól függetlenül a csapattal kellett volna edzenem, és jogom lett volna olyan edzettségi állapotba kerülnöm, hogy fizikailag és sportszakmailag a következő szezonban is helyt tudjak állni. Ez nem adatott meg nekem, már nem edzettem a csapattal. Úgy éreztem, hogy mindentől megfosztottak, megaláztak, nem csinálhattam azt, amit a legjobban szeretek. Ez nem pénz kérdése, ha megnyerem a pert, mindent jótékony célra fogok felajánlani. Mi több, azt akarom, hogy a helyzetem az AIC (a labdarúgók szakszervezete) számára, amely tanácsának tagja vagyok, egy precedens értékű ügy legyen, mert minden évben emberek, játékosok, férfiak, szakemberek, akiknek kevesebb erejük van, mint nekem, ilyen helyzetbe kerülnek, és végül kompromittálódnak, hogy tovább játszhassanak."

Bonucci másodszor hagyja el a csapatot, mindkétszer ugyanazon személy miatt. "Két hét után, hogy már nem vagyok a Juvéban, nagyon nehéz az elmúlt időszakra gondolni. Szeretek arra a Juventusra gondolni, amelynek részese voltam, amelyik győzött, az igazi Juventusra, amelyik sajnos az elmúlt két évben nem volt már látható. Semmi bajom a Juventusszal. A Juventus a szurkolókat, a csapatot, a volt csapattársaimat jelenti. Azért indítottam ezt az ügyet, mert azok az emberek, akiknek hagyniuk kellett volna, hogy tisztelettudóan és méltó módon fejezzem be a pályafutásomat a Juventusban, nem tették ezt meg. Ez már a második alkalom, hogy távozni kényszerülök a Juventustól, mindkét esetben egy-egy személy álláspontja miatt, aki nem én vagyok... Ami mindenki számára látható, hogy soha nem volt olyan a kapcsolatom az edzővel, amilyet szerettem volna. Ez nem csak az én hibám, mert megvan a karakterem, és nagyon sokszor a csapat és a csapattársaim érdekében foglaltam állást. Ez egy olyan rövidzárlatot hozott létre, amely nem tette lehetővé, hogy úgy fejezzem be a pályafutásomat, ahogy szerettem volna. Pirlo vígasztalt meg, aki azt mondta, hogy talán megtörténhet, ami vele is megtörtént: máshol folytatni a győzelmek sorát, miután azt hiszik, hogy végeztél (a szerk. megjegyzése: Pirlo 2011 nyarán távozott Allegri Milanjából, mert az edző nem hitt benne) - folytatta Bonucci -, hallottam Chiellinitől is, akivel testvéri kapcsolatban állok, és Buffontól is, aki hallani akarta az álláspontomat, ami különbözik attól, amit az újságok írnak.

Buffonon és Chiellinin túl Bonucci mások támogatásáért is hálás, többek között Spallettinek is. "Továbbra is játszani akarok, és Spalletti kezei alatt szerepelni a válogatottban. A telefonhívása, hogy közölje velem, hogy nem hív be ezekre a legutóbbi selejtezőkre, nem egy kötelező aktus volt, hanem egy gesztus, amit nagyon nagyra értékeltem, ez mutatja az emberi mélységét, és őszinteségét: mivel nem volt megfelelő felkészülése, nem tudott behívni az Azzurriba. Számítottam rá, nem vagyok hülye. De a válogatott mezét ugyanúgy érzem a bőrömön, mint a Juventusét. Mindent megteszek, hogy viselhessem." - mondta.

Képes lenne-e ezek után edzeni a Juventust a jövőben? "Valami biztos lesz a jövőben. Amikor úgy döntök, hogy edzősködni kezdek, akkor már jól tudom, hogy mi az utam, mit akarok csinálni. Biztos, hogy a Juventus, amikor edző leszek, nem az lesz, mint amilyen most, és talán egy nap lesz mód arra, hogy újra megölelhessem a szurkolókat, köszönthessem őket, és megértessem velük, mennyire fontos volt számomra a Juventus. A mait nem érzem az enyémnek."