Buffon: "Lehetetlen lenne Vialli örökségét betölteni"

image_2023-09-08_120241445.pngMinden idők egyik legjobb kapusa, az idén nyáron visszavonul Gianluigi Buffon alig pár nappal azután, hogy felhagyott az aktív labdarúgással, elvállalta az olasz válogatt delegációvezetői szerepkörét, mellyel az új szövetségi kapitány, Luciano Spalletti stábjának részét fogja képezni. Ezt a szerepkört korábban Gianluca Vialli töltötte be, aki sajnálatos betegsége miatt kénytelen votl erről a szerepről lemondani még halála előtt. Buffon nemrég interjút adott új szerepköréről, a benne kavargó érzésékről, említve hogy nem kíván Vialli örökébe lépni, mivel ez lehetetlen lenne megítélése szerint.

Buffon így nyilatkozott új szerepköréről: "Delegációvezetőként minden sokkal szebb és nyugodtabb, tudod, hogy kisebb felelősségeid van, de időközönként itt is fel kell szólalni. Fontos, hogy adj egy kis tanácsot, de nem csak a játékosoknak: fontos lehet, hogy a tapasztalat miatt egy kicsit más véleményt adj. A legjobban azt szeretem, hogy visszatértem egy olyan környezetbe, amelyet már 30 éve ismerek, és olyan embereket találtam, akiket öt évvel ezelőtt itt hagytam. Teljesen váratlan és pozitív dolog volt ez."

Visszagondolva aktív éveire melyik csatár okozta a legtöbb fejfájást számára? "Az első években egyértelműen Bobo Vieri, amint labdához ért, gólt lőtt nekem. Aztán Roberto Mancini is azok közé tartozott, akik sok gólt lőttek nekem. De nincsenek rémálmaid, az egyetlen dolog, amit tudatosítanod kell, amikor kapus leszel, hogy gólokat fogsz kapni."

 

 

Milyen érzések kavarognak benne a delegációvezető titulus hatására? "A projekt részének érzem magam, és nem lehet nem érezni érzelmeket. Akkor egyértelműen más, mint amikor az arénában vagy, amikor gladiátor vagy, mint amikor néző vagy. De az ember az érzéseket egyenes arányban érzékeli azzal, hogy mennyire érzi magáénak a szerepet, és én nagyon is annak érzem."

Mi késztette a visszavonulásra? "Beteltem a futballal már, az utolsó időszakban már edzésekhez is alig volt kedvem. Nagyon boldog vagyok a döntésemmel, és tudom, hogy ezzel nem mindenki ért egyet."

Buffon a sajnálatos körülmények között elhunyt Gianluca Vialli pozícióját veszi át a csapatnál. "Normális módon élem meg. Nem azért jöttem ide, hogy betöltsem a Gianluca által hagyott űrt, ez lehetetlen is lenne. Még az érzések szintján sem tudtam volna megtenni, mert én is más úton járok az életben. De azzal a vággyal vagyok itt, hogy mindent beleadjak: remélem, hogy ez elég és segíthetek valakinek. Ha valaki mást utánoznék, az csak növelné a sajnálatot, hogy nem voltam önmagam ebben az új kalandban."