de Ligt: "Túlságosan felnéztem CR-re és Buffonra"

mdl_cr7.jpgA Juventus holland labdarúgója, Matthijs de Ligt a minap rövidebb interjút adott a Paramount Plus munkatársainak, melynek keretein belül érdekes történeteket idézett fel eddigi torinói idényeiből, a Serie A légköréről, valamint Cristiano Ronaldóhoz, Gianluigi Buffonhoz, s Weston McKennie-hez fűződő kapcsolatáról is, emellett pedig nem feledkezett meg a Bianconeri alapvető szellemiségéről sem. 

"Hogy mit gondolok a Serie A-ról? Elsősorban azt, hogy az olasz labdarúgásban minden egyes találkozót rendkívül nehéz megvívni, az egyes csapatok szellemisége pedig igencsak eltérő attól, amit más bajnokságokban tapasztalhatnak a futballisták" – fogalmazott szavainak kezdeteként. 

"Tisztán emlékszem, hogy mikor az Ajax a holland liga aktuális 15. helyezettje ellen csak 2-0-ás győzelmet volt képes aratni, a szurkolók rendkívül elégedetlenek voltak velünk, míg Olaszországban egy sereghajtóval szemben kiharcolt 1-0-ás győzelem is kiváló eredménynek számított a Juventusnál töltött első idényemben. 

Én már akkor is úgy álltam hozzá ehhez az eredményhez, hogy a sikernek persze örülni kell, azonban ennél sokkal több találatot kellene szereznünk, ugyanakkor az idő megtanított arra, hogy a Serie A nem az Eredivise, ebből kifolyólag pedig itt a tabella hátsó harmadában szereplő csapatok is komolyabb játékerőt képviselnek, ami megmagyarázza, hogy a klub miért volt elégedett pusztán a győzelem tényével, s miért nem követelte meg a szép játékot is emellett. 

Hogy milyen kapcsolatban álltam Cristiano Ronaldóval és Gianluigi Buffonnal? Kezdetben igen nehezen találtam meg velük a közös hangot, mivel alapvetően egy nagyon tisztelettudó srác vagyok, aki nehezen közeledik az új emberekhez, hát még ha akkora legendákról van szó, mint amilyeneknek ők számítanak. Ezáltal eleinte talán túlságosan is felnéztem ezen játékosokra, ami meggátolta azt, hogy szorosabb viszony alakuljon ki közöttünk, ám idővel ez természetesen javult, s teljesen hétköznapi módon viselkedtünk egymással. 

E folyamatban rengeteget segített, hogy pár hónap elteltével megértettem, hogy itt mindannyian egy alakulat tagjai vagyunk, s nekem sem bálványokként, hanem csapattársakként kell tekintenem az Öreg Hölgynél szereplő legendákra. Úgy vélem, hogy érzéseim átalakítása hatalmas kihívást jelentett számomra, ám végül felfogtam, hogy Ronaldo és Buffon többé nem elérhetetlen ikonok, hanem kollégák, sőt jó barátok, ez pedig hallatlan boldogsággal töltött el engem. 

Az egyik legbarátságosabb csapattársamnak mindenképpen Weston McKennie-t tekinteném, aki kissé olyan, mintha egy másik bolygón élne, viselkedése pedig emiatt roppant szórakoztató. Mióta csatlakozott a Juventushoz, Wes sokkal jobban teljesít a pályán, s jobb emberré vált azon kívül is, azonban eközben nem veszítette el személyiségét, amit nagy szerencsének tartok, hiszen minden együttesbe kell egy mókásabb karakter, aki a nehezebb pillanatokban képes felvidítani a többieket" – összegzett de Ligt.