Nicolussi Caviglia: "Remélem, hogy rászolgálhatok a bizalomra"

nicolussi.jpgA Juventus középpályása, Hans Nicolussi Caviglia a tegnapi napon, szeptember 6.-án 15:00-kor a Juventus Twitch-csatornáján beszélgetett a klub szurkolóival.

Miyennek látta a csapatot az Empoli ellen„Jól teljesítettünk, különösen azért, mert az Empolinak kiváló labdarúgói vannak, akik képesek bárkinek gondot okozni. Jól kezeltük a mérkőzést, aztán Fede káprázatos találatot szerzett, hihetetlen volt. Láttam, ahogy elesett, dönthetett volna úgy is, hogy lent marad, de tudtam, hogy másként választ, azonnal felpattant és a kapuba talált.”

Fontos, hogy a válogatott szünet előtt nyerjen a csapat„Valóban, amikor ilyen szünetek vannak, kulcsfontosságú, hogy a leállás előtt begyűjtsük mind a három pontot. Nyugodtabban lehet dolgozni ezáltal, és így elmondhatjuk, hogy nem pusztán a szünet előtt fontos a jó eredmény elérése.”

Közösségi média„Nem igazán használom, sokkal inkább koncentrálok a mindennapi életre. Az azonban elvitathatatlan, hogy ezek az appok a napi rutin szerves részévé váltak. Amikor a szurkolók a közösségi médián keresztül is kifejezik a támogatásukat, az mindig jó érzéssel tölt el.”

A 41-es szám„Mindig is szerettem a 14-es és a 41-es számot. A 41-es mezszámban léptem először pályára, azonban számomra mindig is a 14-es volt az, amihez jobban kötődtem, ugyanis nem pusztán Cruijff mezszámáról beszélhetünk, de a nővérem is ezen a napon született.”

Cruijff„A történetét tanulmányozva megszerettem őt magát is. Amikor a nővérem Amszterdamban élt, látogatásaim során mindig felkerestem azokat a helyeket, amik valamiyen módon kötődnek hozzá. Azonban a legfőbb dolog, ami vele kapcsolatban lenyűgöz az a foci oldala: forradalmasította a labdarúgás világát és korának meghatározó gondolkodója volt.”

Amerikai turné„Nagyon jól éreztem magam, azt tudtam, hogy a klub nem először vett részt ilyen eseményen, azonban számomra ez volt az első alkalom. Az itt mutatott megfelelő teljesítményemmel érdemeltem ki a maradást, külön öröm számomra, hogy érezhetem a klub és az edző bizalmát is. Fontos csapatokkal játszottunk, nagyon tanulságos élmény volt.”

Jó tulajdonságok és fejlődési lehetőségek„Minden középpályás-poszton jól érzem magam, a három tagú középpályán akár a szélen, akár irányítóként is elboldogulok. De erről úgyis az edző dönt. Szeretek kapura törni, gólt szerezni. Jó az állóképességem, és megtanultam megfelelően kezelni a mérkőzés egyes pillanatait. Ettől függetlenül egyetlen játékos sem hagyhatja abban a tanulást, így jómagam is igyekszek edzésről edzésre tökéletesíteni a játékomon.”

Grabbi„Ő azon kevesek egyike, aki rengeteget segített nekem. Mindig ott volt nekem gyerekkoromban, csak úgy, mint Milani és Manna.”

Szigorú magával„Mindig az vagyok, folyamatosan próbálok fejlődni. Megtanultam, hogyan ne legyek túl sok és azt is, hogy mit jelent az adott pillanat; azonban fontos, hogy a tökéletességre való törekvés ne hagyjon alább, természetesen anélkül, hogy túlzásokba esnénk.”

Az összetartozás érzése„Ez egy nagyon fontos dolog, többek között emiatt is ragaszkodsz ehhez a mezhez. Mivel Pulcini óta, azaz 2008 óta ehhez a klubhoz tartozom, idővel megtanultam ezt. Megéltem néhány igen emlékezetes pillanatot: az új stadion felavatása, Vivono, Continassa, a J-College, ezeknek hála emberi oldalról és játékosként is sokat fejlődtem. A Juventus mindig is nagyon közel állt hozzám.”

Milani„Nagyon fontos a számomra, nem is olyan régen találkoztam vele.”

Jelenlegi példaképek„Frenkie de Jong, Joshua Kimmich és természetesen Kevin De Bruyne, aki a legösszetettebb játékos mind közül. A Juventusnál amikor Pault láthatom edzés közben, az mindig különleges. Volt szerencsém megismerni őt már az első ittléte alkalmával is, azonban most testközelből figyelhetem őt a pályán, tanulhatok tőle és megérthetem kicsoda is ő valójában. Egy egészen más szintet képvisel.”

Segít az újak beilleszkedésében„Egy ez olyan plusz dolog, amit meg kell mutatnod a pályán és azon kívül is. Amikor új játékosok érkeznek, kulcsfontosságú, hogy megértessük velük, mit jelent ez a mez, elvégre mi már régebb óta itt vagyunk.”

Bemutatkozás a Juventusnál„Az egyik legmeghatározóbb élményem. Aztán az, ahogy Moise magához ölelt, hiszen megannyi közös emléken osztozunk már egészen gyerekkorunk óta.”

Kean„Külsőre talán különbözőek vagyunk, de senki sem ismeri őt úgy, ahogy én. Amikor látom, hogy grimaszol a pályán, azonnal felismerem és tudom mire gondol. Mindig nagyon várom, hogy együtt játszhassunk és megmutathassuk a képességeinket. Amikor Vivonóba érkezett, mindenki azt mondta róla, hogy egy nagyon erős jellem. Ez már gyerekként is látszódott rajta, csak úgy sugárzott róla. Olykor az útjaink elválhattak, de a kapcsolatot mindig tartottuk egymással. Ez egy mély barátság, melynek gyökerei igen régre vezethetőek vissza.”

A hegyek szeretete„Val d’Aosta egyik völgyében születtem, szóval lényegében mondhatjuk, hogy a hegyek között. Gyerekkoromban a labdarúgás mellett a sífutással is foglalkoztam, de végül a foci mellett döntöttem. A hegyek jelentik számomra a mindent, amikor csak tehetem túrázok.”

Mikor kezdődött a futball iránti szenvedélye„Nagyon fiatal koromban kialakult. Nagyjából 5 vagy 6 éves lehettem, amikor már egy Aygreville névre hallgató futballiskolába jártam, aztán próbajátékra jelentkeztem a Juventusnál. A nagyapám épített nekem egy kis tábort, és ha tehettem, ott játszottam. Varázslatos számomra az a hely.”

Nagyapa„Remek ember, mindenben támogatott és segített. Ő adta át nekem a labdarúgás iránti szenvedélyt, amiért nagyon hálás vagyok neki. Nagyon fontos számomra.”

Kik támogatták„A családom, ők az én támaszom, amiért örökre hálával tartozom nekik.”

Fagiolival és Mirettivel kialakult kapcsolat„Sok-sok éve már, hogy itt vagyunk, a klub érdemeit dicséri, hogy most mi mindannyian a felnőtt keret tagjai lehetünk. Mindnyájunknak megvan a maga története, a saját személyisége, de megtiszteltetés, hogy a Juventus amúgy sem kis történelmét tovább írhatjuk.”

Olvasás és zongorázás„Szeretek olvasni, és zongorázni is, bár a zenei tudásom még amatőr szinten áll. Ezek mellett olyan tevékenységekben leltem kikapcsolódást, mint a kerékpározás és a golf.”

A Südtirolnál és a Salernitanánál eltöltött kölcsön évek„Nagyon fontosak voltak, rengeteg élménnyel lettem gazdagabb, amik nagyban hozzájárultak a fejlődésemhez. A Südtirol egy komoly klub, köszönettel tartozom Bravo igazgatónak és az edzőnek is: folyamatos játéklehetőséget biztosítottak a számomra és ugyanazzal a hozzáállással rendelkeznek, mint én magam. Salernóban is jól éreztem magam, a szurkolók mindig éreztették velem a szeretetüket. Nicola nagyszerű edző és ember is egyben, mindig éreztem a bizalmat irányomba.”

Tanács azoknak, akik labdarúgók szeretnének lenni„Ha alacsony a termeted, de konkrét elképzelésekkel rendelkezel, akkor nem szabad leállnod addig, amíg el nem éred azokat. A szenvedély mozgat mindent és ha megvan benned a kellő tűz, nincsenek elérhetetlen célok.”

Az Atalanta elleni találat„Az első Serie A-s gólom keserédes volt. Bár fontos találatot jegyeztem, maga az eredmény nem volt túl pozitív.”

Miként képzeli el az első Juventus gólt„Egy szabadrúgásból, vagy talán egy távoli lövésből.”

Üzenet a szurkolóknak„Köszönöm minden szurkolónknak, akik akár a mai napon, akár vasárnap jelen voltak. Nagyon fontosak számunkra, ők adnak nekünk erőt és lendületet ahhoz, hogy mindig előre tekinthessünk. Remélem, hogy ebben a szezonban is támogatni fognak minket, hiszen mi mindent bele fogunk adni ezért a mezért.”

Mit kívánt„Örülök, hogy maradhattam, remélem lesz lehetőségem bizonyítani és rászolgálni a bizalomra a pályán.”