Rugani és Alcaraz szavai a Juve-Frosinone után

image_2024-02-25_164927585.pngVért izzadva sikerült hazai pályán legyőznie a Juventusnak a Frosinone együttesét, így elkerülte azt a szégyent a csapat, hogy február hónapban nem sikerül mérkőzést nyerni. A hosszabbítás utolsó percéig döntetlenre álló mérkőzést végül Daniele Rugani döntötte el a Bianconeri javára, így nem meglepő, hogy a mérkőzés hősévé előlépett védőt interjúztatták meg a DAZN munkatársai. Rugani a lefújást követően elismerte, hogy az utóbbi időben csökkent a koncentráció, melyet újra magáéva kell tennie a csapatnak, illetve a nyilvánvaló öröm mellett kitért arra, hogy bízik benne, hogy Federico Chiesa újra megtalálja a legjobb formáját. 

DAZN: Minden rendben? Mindenki rajtad feküdt a gól után...

Daniele Rugani: Minden rendben, 30 másodpercig nem kaptam levegőt, de semmi gond, ez egy nagyon fontos gól volt, nagyon boldog vagyok, hogy győzelemhez segítettem a csapatot, és mindenekelőtt, hogy kijöttünk ebből a nehéz időszakból. Most már így is kell maradnunk.

D: Mennyit nyom a latban egy ilyen bonyolult meccs megnyerése?

DR: Nagyon sokat, mert sajnos ilyen periódusok megtörténhetnek egy pillanat alatt. Lehet, hogy öt hónapig remekül teljesítesz, aztán 15 nap alatt mindent tönkreteszel vagy kockáztatsz. Szóval ma is szerencsések voltunk, hogy otthon tartottuk a három pontot, ez pedig egy kiindulópont kell legyen szerintem a továbbiakhoz.

D: Az volt az érzés, hogy az első gól után gólt kaptok. Hogyan dolgoztok ezen?

DR: Nem tudom, szerintem ez inkább mentális tényező, a rossz védekezés, az összetartás tényezője is, talán egy kicsit veszítettünk valamit ebből az utóbbi időszakban, ami a szezon ezen szakaszában végig az erősségünk volt. Ezt újra meg kell találnunk, amikor a védekező fázisba  kerülünk, akkor nagyon nehéz gólt lőni. Emlékeznünk kell arra, hogy mit csináltunk, és ha öt hónapig ezt csináltuk, akkor vissza tudunk térni hozzá.

D: Chiesa nehéz helyzetben van, hogyan segítesz neki?

DR: A nehéz pillanatokból kilábalni nem könnyű, de úgy gondolom, Fede sokat fejlődik, a héten az edzéseken jónak láttam őt, mentálisan és hangulatban is újra azt a Fedét láttam, akit ismerek, így őszinte meggyőződésem, hogy a következő hetekben sokat fog nekünk segíteni.

image_2024-02-25_165119472.pngA téli átigazolási időszakban kölcsönbe érkező Alcaraz először nyilatkozott egy mérkőzés lefújását követően a sajtónak. A fiatal játékos úgy érzi, hogy integrációja jól halad, melyhez megfelelő támogatást kap mind a stábtól mind pedig a csapattársaitól, illetve jól esik számára az Arturo Vidallal való összehasonlítás.  

DAZN: Matri azt mondta, hogy úgy nézel ki, mint Vidal, még akkor is, ha más a játékod.

Carlos Alcaraz: Igen, szeretem, ha Vidalhoz hasonlítanak, de nyilvánvalóan a saját karrieremet, a saját utamat kell járnom, bár büszke vagyok erre az aspektusra.

D: Elmondanád, mit érzel egy ilyen játék után?

CA: Az érzések nyilvánvalóan nagyon jók, különösen azért, mert szerettük volna otthon tartani a három pontot a szurkolóink számára azok után, hogy a múlt héten nem sikerült. Ez a végjáték hitetetlen érzelmeket és adrenalint adott nekünk

D: Hogyan halad az integrációd, és a pályán melyik poszton játszanál legszívesebben? Az az érzésem, hogy a kapuhoz közelebb jobban tudsz teljesíteni.

CA: Gyakorlatilag minden poszton játszom a pálya közepén, megszoktam, hogy középhátvédként játszom, de szeretek sokat játszani a kilences mögött is, előrefelé, ez az, amit nagyon szeretek, pontosan azért, mert támadhatok és közel kerülhetek a kapuhoz.

D: Mit mondott neked Allegri ezekben az első hetekben?

CA: Nagyon jól halad az integrációm, sok bizalmat ad nekem, de nem csak ő, hanem a stáb és az összes csapattársam is. Ez nyilvánvalóan segít nekem abban, hogy minél gyorsabban beilleszkedjek a csapatba és a bajnokságba egyaránt, próbálok egyre jobb és jobb játékosa lenni a Juventusnak.