Gatti: "Alig várom, hogy duplázhassak az Inter ellen"

gatti_renew.jpgFederico Gatti a Juventus Twitch-csatornáján adott hosszabb nyilatkozatot a tegnap nálunk is megjelenő hivatalos szerződéshosszabbítása okán. A Gattone (Nagymacska – a szerk.) becenévre hallgató 25 éves játékos láthatóan boldogan beszélt többek között arról, hogy mennyire elkötelezett a Bianconeri mellett, és hogy milyen út vezetett el odáig, hogy a Zebrák mezét magára ölthesse. 

"Ez egy különleges nap számomra, ugyanis aláírtam a szerződéshosszabbításomat, tettem mindezt szüleim és párom jelenlétében. A Juventus a második családom, így az, hogy itt folytathatom a pályafutásomat, rendkívüli érzelmekkel tölt el" – kezdte mondandóját a Juventus négyese.

A megújított szerződés 2028.06.30-ig biztosítja Gatti számára, hogy lehetősége legyen játékával az Öreg Hölgy kapujától kellő távolságban tartani a labdát. 

"Igen, igen, 2028-ig, de az a szándékom, hogy ez még tovább tartson majd. Annyira sokat jelent ez nekem, minden reggel elmegyek a ház mellett, ahol felnőttem és éltem. Amikor tizenkilenc-húsz éves koromban elhagytam az otthonom, sosem gondoltam volna, hogy az életemet majd valamikor újra Torinóban folytatom. Minden napom egy beteljesült álom, és eszem ágában sincs elkényelmesedni és abbahagyni."

Elmondta, hogy a már bevezetőben említett becenevet sok társától eltérően büszkén viseli, és rendkívül elkötelezett azon célja mellett, hogy társait új trófeák megszerzésében segítse.   

"Igen, nagyon szeretem, ikonikussá vált, és megtisztelő számomra. Nagyon szeretem, mint becenevet. A hosszabbításom mellett mi a kívánságom? Trófeát nyerni, és ugyan nem tudom, mikor teljesül be ez, akár már az idén, vagy csak a következő években, de abban teljesen biztos vagyok, hogy újra fogunk szerezni egyet. Bízom abban, hogy ez minél hamarabb megtörténik, kicsit álmodoztam is már erről. Mindent megteszünk, hogy elérjük ezt a célt."

A fiatal hátvéd arról is beszélt új szerződése kapcsán, hogy milyen körülmények között került a Juventushoz, valamint hogyan élte meg az Öreg Hölgy érdeklődését. 

"Különleges hét volt, voltak ajánlataim a Serie A-ból, és úgy tekintettem rá, mint életem lehetőségére. Rengeteg ajánlatom volt, sok csapat komolyan készült arra, hogy megszerezzen, és emiatt fogalmam sem volt arról, mi vár rám. Aztán jött a Juve, amely már korábban is érdeklődött irántam, és a piac utolsó napjaiban úgy döntött, hogy szerződtet. Emlékszem, hajnalban indultam el Nápolyból, és azt hiszem, nulla fok körüli hőmérséklet lehetett Torinóban, amikor megérkeztem, – tettem mindezt egy pólóban – de annyira elöntött az adrenalin, hogy szinte semmit sem érzékeltem az egészből. Aztán az év utolsó hónapjait a Frosinonéban töltöttem, és ez a döntés a lehető legjobb volt a karrierem szempontjából, majd ezt lezárva kezdődött a kalandom a Bianconeri szerelésében.

Három és fél éve lettem védő, előtte inkább a pálya közepén és a támadósorban voltak bálványaim. Mostanság sok mérkőzést tekintek meg, és tanulmányozom a védőket, de nincs igazi idolom közöttük. Elsősorban az a vágy vezetett el ide, ami a mindennapjaimat kíséri, és az is fontos szempont volt, hogy soha nem adtam fel. Ugyanakkor köszönetet kell mondanom az edzőnek, a csapattársaimnak és az egész stábnak, mert otthon érzem magam, amióta csak  megérkezem. Mindenki segít nekem abban, hogy jól érezzem magam."

Arra a kérdésre, hogy kik azok a csapattársak, akikkel a leginkább kijön, Gattone így nyilatkozott:

"Sokan vannak, sokszor viccelem meg a csapattársaim, és persze ők is engem, nagyon szeretem őket."

"A San Siróban. Ki ellen? A kettő közül az egyik ellen. A szurkolók alig várják a duplámat az Inter ellen? Én is! A vasárnap lejátszott mérkőzés fontos alapot képez számunkra, mivel az Inter, és a Milan két nagyon erős csapat, mi pedig három ponttal tértünk vissza Torinóba, mely fontos mérföldkövet jelent, mivel segít a hét közbeni munkában és a fejlődésben" – adta válaszul a játékos arra a kérdésre, hogy hol, és ki ellen szeretne leginkább gólt szerezni idegenben.

A hétvégi, Milan elleni összecsapáson nehéz feladatot jelentett Gattinak, hogy megállítsa Rafael Leãót, s miután megkérdezték tőle, hogy ki ellen volt eddig a legnehezebb védekeznie, a játékos a milánói támadót emelte ki.

"Leãót mondanám, nehéz ellene játszani, mert erős és elképesztő lövései vannak. A fizikai ereje egyszerűen lenyűgöző, ezért egészen elképesztő összpontosítást jelent ellene futballozni, és rajta maradni."