Rabiot: "Részben a közelgő EB miatt maradtam a Juventusnál"

image_2023-09-11_144556735.pngA válogatott szünetek alatt a Juventus francia középpályása, a tavaly kiemelkedő egyéni szezont futó Adrien Rabiot interjút adott a L’Equipe-nek. Rabiot többek között megosztotta maradásának fő okát, milyen lehetőségeket lát a szezonban, illetve csalódottságának is hangot adott, amiért nem került be az Aranylabda-jelöltek közé, emellett mesélt arról, hogy a profi futballisták között szinte egyedülálló módon miért nem áll szerződésben egyik sportszergyártóval sem.

Rabiot szerződése az elmúlt szezon végén lejárt, de ő úgy döntött, hogy marad legalább még egy évet Torinóban. "Maradtam még egy évet Olaszországban, hogy könnyebben felkészülhessek a 2024-es Európa-bajnokságra? Igen, ez fontos része volt a döntésemnek, bonyolult tud lenni rögtön alkalmazkodni egy új klubhoz. A Juvéval nem szereplünk európai kupasorozatban, de ezt inkább lehetőségként fogom fel, hogy keményebben dolgozzak, amit nem tudsz megtenni, ha háromnaponta játszol."

Rabiot szerepe a gólszerzésben. "Allegri szerint több gólt kell lőnöm? Sokszor említi ezt, és igaza van. A góljaim száma lehetne magasabb is, annak ellenére, hogy az elmúlt szezonban tizenegy gólt szereztem. Ezt minden edzőm mondta nekem, még Blanc is a PSG-nél. Van még hova fejlődnöm, és ez az egyik ilyen terület."

Rabiot az utóbbi években a francia válogatott vezéregyéniségévé nőtte magát. "Ez teljesen természetesen történt. Amióta 2020-ban visszatértem, minden meccsen játszottam, amikor bevethető állapotban voltam. Ez egy más státusz, mint ami a Juventusnál van ebben a szezonban. A játékosok generációja fokozatosan változott, és én is a legidősebbek közé kerültem. Az új generációval, a francia csapatban mindannyian elég jól ismerjük egymást, kötődünk egymáshoz, és sokan közülünk a párizsi régióból származnak."

Eklépzelhető, hogy a válogatott kapitánya lesz? "Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem érdekel ez a lehetőség. Ez egy fontos szerep, ami azt mutatja, hogy elértünk egy bizonyos pontra. De több játékos van a rangsorban előttem, akik erre jobban rászolgáltak."

Rabiot jelenleg egyik sportszergyártóval sincs szerződésben. "Mindig is szerettem szabad lenni. A cipők, bármilyen gyártóról legyen is szó, egyik nap jók lehetnek, másik nap kevésbé. Azt akarom, hogy kiválaszthassam azt, amelyik a legjobb számomra, hogy szükség esetén "át tudjak váltani" egyik márkáról a másikra. A kényelem vezérel a választásomban, nem az esztétika. Egy időben Adidast hordtam, aztán a Nike-t választottam, mert jobban éreztem magam benne, anélkül, hogy szerződésben lettem volna velük. Magamnak veszem-e a cipőt? (Nevet.) Nem, nem, még mindig küldenek nekem. Nem jutottam el odáig. Én a szabadságot választottam. Tudjuk, hogy a szerződésekkel korlátok vannak, annyi mindent kell csinálni, én ezt nem akarom. A pihenőidőnk egy meccs és egy edzés között gyakran nagyon rövid, és inkább kihasználom, hogy regenerálódjak, minthogy elmenjek egy forgatásra Ibizára vagy nem tudom, hova... Ez egy döntés, amit tudatosan hoztam meg. Elég jól keresek ahhoz, hogy ne legyen szükségem erre a plusz pénzre."

A középpályást nem nominálták Aranylabdára, annak ellenére, hogy egyénileg élete egyik legjobb szezonját futotta. "Nem hagyott hidegen a döntés, mivel egyéni szinten nagyon fontos szezonom volt, és mert látva bizonyos játékosok megjelenését ott, azt gondoltam, hogy ez nem feltétlenül logikus. Akik mindezt eldöntik, nem biztos, hogy egy játékos teljes szezonját tartják szem előtt. Néha egy-két jó Bajnokok Ligája meccs is elég lehet a nominálásra."