Tévez: "A családomat akartam kimenteni abból a helyzetből"

tevez_interview.pngAz idén nyáron folyamatban lévő átigazolási időszak a Szaúd-Arábiába igazoló sztárok neveitől igencsak hangos, és rengeteg kérdés merül fel ezzel kapcsolatban. Kijelenthető, hogy nem csupán a levezetni készülő, egykor szép napokat megélt futballisták, mint például Cristiano Ronaldo, vagy Karim Benzema élnek a szaúdi klubok által kínált lehetőséggel, hanem több, jó korban lévő, csúcsfocira még vélhetően képes játékosok is a pénz mellett teszik le a voksukat a karrierrel szemben sőt, nemrégiben jelent meg a hír arról, hogy Roberto Mancini is otthagyja az olasz válogatottat annak érdekében, hogy Szaúd-Arábia legjobbjait irányíthassa, teszi mindezt negyven millió eurós fizetésért cserébe.

Az ázsiai klubok által kiszemelt játékosoknak olyan fizetéseket ajánlanak, amit egyszerű emberek elképzelni sem tudnak, és amelyeknek nagy bizonnyal kevesen tudnak ellenállni ilyen, vagy olyan okokból. A futball szerelmesei természetesen legtöbbször csalódottan veszik tudomásul, hogy valamely kedvencük is "áldozatául esett" ezeknek a megkereséseknek, és végül hátuk mögött hagyják Európát, hogy gyorsan tehessenek szert hatalmas vagyonokra.

Szeretett csapatunk esetében az idén is nagy reményekkel várt, és régóta áhított Sergej Milinković-Savić is ezt az utat választotta, de itt lábadozó középpályásunk, Paul Pogba ajtaján is bekopogtak már a játékosügynökök igencsak komoly számokat tartalmazó ajánlatokkal, sőt, csapatunk vezetőedzőjét, Massimiliano Allegrit is próbálták megnyerni maguknak. A sort folytathatnánk olyan játékosokkal, mint Marco Verratti, vagy például Merih Demiral, aki az Öreg Hölgy középhátvédje is volt korábban, vagy éppen a minap a PSG-től Neymar, mindezt a teljesség igénye nélkül természetesen. A magyarországi tévétársaság is meglátta az ezen eseményekben rejlő lehetőséget, hiszen a Spíler1 jóvoltából most már a szaúdi bajnokságot is nyomon követhetik azok, akik ezt szeretnék. Felmerül tehát a kérdés: Pénzért tényleg mindenki kapható?

Azért, hogy ezt az egészet egy más aspektusból is megvizsgálhassuk, de legalábbis megpróbálhassunk másképp gondolni egyes játékosok esetében erre, remek lehetőséget kínál korábbi csatárunk, Carlos Tévez néhány mondata, amiben arról beszél, hogy annak idején őt mennyi támadás érte amiatt, hogy a kínai bajnokságba igazolt. Az, hogy most ez csupán magyarázkodás, vagy valós dolgok állhatnak mindezek mögött, azt döntse el mindenki maga, az azonban kétség kívül több, mint véletlen, hogy ezekről a dolgokról most ejtett szót az egykori klasszis.      

"Sokan kritizáltak azért, mert Kínába mentem. De valójában nem ismerik a történetemet. Figyeljetek, mondok nektek valamit. Amikor a Corinthians-hoz igazoltam, az lényegében egy előtte-utána pillanat volt a karrieremben" utalt az Apacs becenévre hallgató egykori klasszis a karrierját keretbe foglaló egyesületben való szereplésre.

"Ezzel az átigazolással rengeteg pénzt kerestem, de tudod, hogy valójában mit csináltam? Azt mondtam az ügynökömnek, hogy nekem nem a pénzre van szükségem, azonban meg akarok venni tizenöt házat, és elhozni a családomat a Fuerte Apache-ból" – mondta a kínai szereplésről.

"Senki sem tudja ezt, de én tizenöt családot próbálok eltartani, beleértve a testvéreimet, nagybátyáimat, stb. És ha ezt összeszámolod, akkor mindez körülbelül hatvan embert jelent."

"Mindent azért tettem, mert azt akarom, hogy a Tévezek új generációjának jobb legyen, hogy jó oktatásban részesüljenek, és ne kelljen átélniük mindazt, amin én keresztülmentem" – zárta gondolatait a Juventus egykori tízese.