Arthur: "A Fiorentina más focit játszik, mint a Juve"

arthur_fior.jpgA Juventus brazil játékosa, a nemrég kölcsönben a Fiorentinához igazoló Arthur a minap hivatalosan is bemutatkozott új csapatánál, debütáló sajtótájékoztatóján pedig többek között beszélt az őt ért szerencsétlenségekről, a Violák játékrendszeréről, s arról, hogy véleménye szerint miért fogja jobban érezni magát Firenzében, mint Torinóban. 

"Nagyon szeretek itt lenni, mivel már ismertem néhány játékost a csapatból, s mindig könnyebb úgy beilleszkedni valahová, hogy már kapcsolatban állsz pár emberrel az adott helyen. Nagyon jól kijövök a csapattársaimmal, és szeretnék minél többet tanulni a Fiorentinánál, ezért pedig már alig várom a bajnokság kezdetét" – fogalmazott a középpályás.

"Még nem volt sok alkalmam személyesen találkozni Vincenzo Italianóval, ám számos Fiorentina-meccset láttam már, s tetszik a mester futballfilozófiája. A Violáknak remek idényük volt tavaly, így mikor lehetőség nyílt arra, hogy ide igazoljak, egyből megörültem az esélynek. Pontosan tudtam, hogy mire számíthatok a csapatnál, s mikor Italiano felhívott, 100%-ig meggyőződtem arról, hogy ez lesz a megfelelő hely számomra. Az elmúlt hetekben sokat beszélgettem az edzőnkkel, és jó kapcsolatot alakítottam ki vele, most pedig csak az van hátra, hogy minden szükséges tudást elsajátítsak tőle. 

Rengeteget tanultam a tavalyi sérülésemből. Nagyon nehéz idényem volt, hiszen azért igazoltam a Liverpoolhoz, hogy sok játéklehetőséget kapjak, s hogy jól teljesítsek, a fizikai problémák pedig minden tervemet keresztülhúzták. Jelenleg ismét nagyon jól érzem magam, úgy erőnléti, mint mentális szempontból, – köszönhetően a Fiorentina nagyszerű stábjának is – s bízom benne, hogy a sérülések immár végleg a múlt részét képezik.

Nagyon örültem, mikor a Fiorentina kapcsolatba lépett velem, mivel tudtam, hogy az előző évad remekül sikerült számukra, s miután beszéltem Italiano mesterrel, egyből tudtam, hogy valóban ez lesz a megfelelő klub számomra. A Violák egy kiváló alakulatot képeznek, akik egy csodálatos edzőközpontban tölthetik mindennapjaikat, én pedig nagyon remélem, hogy az együtteshez való csatlakozás helyes döntés volt az én részemről, valamint a csapat és a stáb szempontjából is. Úgy érzékeltem, hogy a Violák nagyon éhesek a sikerekre, ez pedig rám is tökéletesen igaz. 

A Juventus, majd a Liverpool kötelékében elszenvedett sérüléseim hatalmas csapást jelentettek számomra, mivel ezek a gondok nagyon megnehezítették a dolgomat. Tisztában vagyok vele, hogy a futballban bármikor történhetnek hasonló esetek, a rehabilitáció ideje alatt pedig elképesztően sokat tanultam önmagamról és a sportágról, hiszen sok időm volt arra, hogy fejlesszem magam és a személyiségemet. Úgy vélem, hogy most végre ismét egy jó időszak előtt állok. 

A Juventus egy másfajta futballt játszik, mint amihez hozzászoktam, elvégre én a spanyol iskolában nevelkedtem. Olaszországban egy ettől gyökeresen eltérő játékmódot kellett megtanulnom, ahol nagy hangsúlyt fektetnek a taktikára, a csapatok többsége pedig ötfős védelemmel és középpályával operál. Úgy gondolom, hogy elég taktikai tudnivalót sajátítottam el az Öreg Hölgynél, ezért pedig nagyon sokat jelentett nekem, mikor Italiano mester azt mondta, hogy ő másfajta fociban gondolkodik, s elsősorban a labdabirtoklásra, továbbá a technikai képességekre alapozna, ami nekem is nagy erősségem. 

Szerencsésnek érzem magam amiatt, hogy vele dolgozhatok. Utoljára akkor kavarogtak bennem hasonló gondolatok, mikor annak idején a Barcelonához szerződtem, az akkori véleményem pedig be is igazolódott, elvégre remek szezonom volt a katalánoknál, s azonnal képes voltam alkalmazkodni a csapat játékához. Úgy érzem, hogy most jobb formában vagyok, mint korábban bármikor, ehhez pedig szükségem volt a tavalyi sérülésemre is, ami sok dologra tanított meg, mind szellemi, mind pedig fizikai tekintetben. 

Jelenleg az az elsődleges célom, hogy a tőlem telhető teljesítmény legjavát nyújtsam a csapatnál. Minden vágyam az volt, hogy ide igazoljak, s nagyra értékelem, hogy a klub mindent megtett annak érdekében, hogy ez valóra váljon. Most az a prioritás számomra, hogy jó szezonom legyen, s hogy sokat tanuljak, sok meccsen győzedelmeskedjek, és hogy lehetőleg több trófeát is nyerjek. Azt, hogy ezen felül mit hoz a jövő, egyelőre senki se tudhatja" – zárta szavait Arthur.