Di María: "Nem tudom, hogy maradok-e Európában"

di_maria_vs_nantes.jpgA Juventus veterán argentin labdarúgója, Ángel Di María a minap hosszabb interjút adott a nemzetközi sportsajtónak, kijelentve, hogy egyelőre nem tudja, hogy mit tartogat számára a jövő, amiről majd csak az elkövetkezendő hónapokban fog döntést hozni, emellett pedig szót ejtett Massimiliano Allegriről, s arról is, hogy a mester vele kapcsolatos határozatai nem mindig nyerik el a tetszését, annak dacára, hogy alapvetően megérti őket. 

"Nem tudom, hogy mit hoz a jövő, ezért pedig nem szeretek arról beszélni, hogy nyáron vajon visszatérhetek-e majd a Rosario Centralhoz. Az, hogy egyesek már most ezt latolgatják, csak megtéveszti az ebben reménykedő szurkolókat, holott az erről szóló döntést egyedül nekem áll jogomban meghozni, hiszen pályafutásom során mindig azért csatlakoztam egy-egy klubhoz, mert ott szerettem volna futballozni" – szögezte le az ESPN kamerái előtt. 

"A döntés, hogy visszatérek-e a Centralhoz, egyedül rajtam múlik. Számomra nem az a fontos, hogy a kérdéses együttes mit kínál nekem, hanem, hogy az adott pillanatban én magam kedvet érzek-e arra, hogy a szóban forgó csapat mezét viseljem. A lehetőségeket mindig a legkedvezőbb percben kell megragadni. A klub szurkolójaként természetesen a Central minden egyes meccsét megtekintem, még akkor is, ha semmit sem posztolok erről a közösségi médiában. 

Nem tudom, hogy van-e még jövőm Európában, mivel ezt illetően nincsenek preferenciáim. Nagyon boldog vagyok itt, azonban a Juventusnak az elmúlt hónapokban számos problémája akadt, ami miatt egyelőre még nem nagyon eshetett szó egy esetleges hosszabbításról. Kijelenthetem, hogy nem folytattam tárgyalásokat sem az Öreg Hölggyel, sem pedig más alakulatokkal. Arra összpontosítok, hogy lehetőleg minden mérkőzésen pályára lépjek, s ha már ott vagyok, bizonyítsam értékemet is, ezt követően pedig majd meglátjuk, hogy mi lesz. 

A Nantes elleni, csütörtöki találkozón egy pillanat erejéig megálltam, mert úgy éreztem, hogy meghúzódott valamim, a mester pedig megkérdezte, hogy vagyok. Én erre azt feleltem, hogy nincs semmi gond, ám ő ennek ellenére is lecserélt. Őszintén szólva ez nem igazán esett jól, viszont az eset után beszéltem Max Allegrivel, aki elmondta, hogy sokszor csak elővigyázatosságból küld le a gyepről, mivel azt szeretné, hogy elérhető legyek az igazán fontos meccseken. Az én részemről ez teljes mértékben érthető. 

Mivel harmincöt éves vagyok, nem reménykedem abban, hogy ott lehetek majd a következő világbajnokságon. A következő Copa América küzdelmeiben még segíteni szeretném a válogatottat, s mindent meg fogok tenni azért, hogy bekerüljek a keretbe. Ehhez alapvető fontosságú, hogy továbbra is Európában futballozzak, mivel Lionel Scaloni nem venne figyelembe, ha nem tudhatna engem 100%-os állapotban, illetve egy topcsapat kötelékében. Leo Messinek viszont egyértelműen ott kell lennie a következő világtornán, ha törik, ha szakad. Ő a világ legjobb játékosa, aki hét Aranylabdát nyert, s minden trófeát megszerzett a Barcelonával. Ő a történelem legkiemelkedőbb futballistája, ebben a kérdésben pedig nem szeretnék vitát nyitni" – összegzett Di María.