Miretti, Fagioli, és Soulé a Juventus Next Genről

miretti_press.pngAz Öreg Hölgy vezetősége a tegnapi nap folyamán egy nagyobb szabású sajtótájékoztatót szervezett az olasz média kamerái előtt, annak apropóján, hogy a klub nemrég hivatalosan is Juventus Next Gen, azaz Következő Generáció névre keresztelte át az U23-as együttest, melynek kapcsán Maurizio Arrivabene, Federico Cherubini, valamint három fiatal reménység, Fabio Miretti, Nicolò Fagioli, illetve Matías Soulé is megszólaltak a nyilvánosság előtt. 

"Gyermekkorom óta a Juventus kötelékében futballozok, így tehát mondhatni, hogy végigjártam a klub szamárlétráját. Az elmúlt néhány idény során az U19-es, majd az U23-as együttesekben szerepeltem, egészen idén nyárig, mikor visszatérésemet követően már az első csapat tagjaként kezdhettem meg az edzőtábort, időközben pedig stabil kerettaggá váltam a fekete-fehéreknél, aminek természetesen nagyon örülök" – fogalmazott Fabio Miretti.

"Annak idején a Torino gárdája is érdeklődött irántam, azonban én mindig is nagy Juve-drukker voltam, mely klub egyébként is jobb feltéteket kínált nekem és családomnak, mint a Bikák, ennek nyomán pedig nem volt kérdés, hogy rájuk fog esni a választásom. Úgy vélem, hogy az ifjúsági szektorban töltött éveknek köszönhetően gyakorlatilag kész játékosként érkeztem a felnőtt alakulathoz, mivel tudom, hogy mivel jár a Bianconeri szerelésének viselése, s hogy mit várnak el tőlünk az Öreg Hölgynél, valamint, hogy mit vagyunk kötelesek megtenni a közös sikerek érdekében. 

Ez egészen egyszerűen része annak az identitásnak, melyet évek óta magunkénak tudhatunk, ám ha az ember ilyen bajnokok mellett futballozhat, a legkézenfekvőbb célkitűzés az, hogy megpróbáljon mindent ellesni tőlük, s folytonos tapasztalatokat szerezni, hogy egy napon majd én is elsajátíthassam azokat az értékeket, melyek bennük már megvannak. Még csak a tanulófázisban vagyok, ám már eddigi utam során is szembesültem nagyobb kihívásokkal, például a fizikai alkalmazkodást illetően: az U19-es és az U23-as gárdák, valamint az első csapat közötti szintek jelentősen eltérnek egymástól sebesség, erőnlét, valamint technika tekintetében, ezen tényezők mellett pedig a pszichológiai terhelés is megnehezítette dolgomat, mivel eltelt némi időbe, míg az ifjúsági csapatok után megszoktam azt a nyomást, mellyel a profi játékosoknak kell szembesülniük. 

Egy valóra vált álomként tekintek arra, hogy a Juventusnál lehetek, az elmúlt évek során pedig egyértelműen az volt a legnagyobb célom, hogy egy napon ott tarthassak, ahol most vagyok. A játékosok olykor hajlamosak megfeledkezni arról, hogy mennyire szerencsések amiatt, hogy itt lehetnek, s hogy mennyire hálásnak kellene lenniük azokért a lehetőségekért, amiket a klub biztosít számunkra, én azonban egy percre sem hittem azt, hogy mindezt egyedül magamnak köszönhetem, bár alapvetően büszke vagyok a munkára és a kitartásra, ami elvezetett a gárdához. Egyelőre nem tudom, hogy a vezetőség a jövőben kölcsönad-e majd egy másik együttesnek, viszont jelenleg minden szempontból a Juventusra koncentrálok, s boldog vagyok amiatt, hogy megtehetem ezt" – összegzett az ifjú középpályás. 

fagioli_press.png"Pályafutásom kezdetén a Giovanissimi Nazionali, majd az Allievi, ezt követően pedig a Primavera és az U23-as alakulat keretének tagja voltam, végül pedig egy, a Cremonesénél töltött kitérő után tértem vissza a Juventushoz, melynél az idei szezonra végre stabil kerettaggá válhattam. Választásom egyáltalán nem volt nehéz, hiszen kiskorom óta a Bianconeri elkötelezett szurkolójának vallom magam, ezért mikor Gigi Milani tizenegy esztendős koromban beajánlott engem a Zebráknak, nem volt kérdés, hogy a magam részéről mindenképpen ide szerettem volna jönni" – kezdte mondanivalóját Nicolò Fagioli. 

"Meglátásom szerint az, hogy egészen a kezdetektől fogva itt vagyok, rendkívüli előnyökkel járt és jár számomra, mivel pontosan tudom, hogy milyen elvárások állnak fenn a Bianconerinél, ekképp pedig képes vagyok jó példával, s jó tanácsokkal szolgálni a még nálam is fiatalabbak számára. Szerencsésnek érzem magam amiatt, hogy az itt töltött felkészülési időszakok során olyan bajnokokkal edzhettem együtt, mint Cristiano Ronaldo, valamint, hogy már tizenhét évesen részt vehettem a klub nyári turnéján Max Allegri kezei alatt. Az első csapatban Andrea Pirlónak köszönhetően mutatkozhattam be, ezt követően azonban kölcsönbe kerültem, mivel ügynökeimmel együtt arra jutottam, hogy fejlődésem, valamint a szükséges játékpercek biztosításának érdekében ez a megfelelő döntés számomra. 

Tisztában vagyok vele, hogy milyen jelentőséggel bír, ha az ember a Juventusnál szerepel, ezért pedig roppantul örülök annak, hogy hosszú várakozási idő után végre az első csapathoz tartozhatok. Nem tagadom, a nyár folyamán felmerült egy újabb kölcsönszerződés lehetősége, azonban a vezetőség biztosított arról, hogy bízik bennem, én pedig meggyőződhettem róla, hogy ezúttal a maradás lenne a helyes döntés számomra. Úgy vélem, hogy az U23-as együttesnél szerzett tapasztalatok nagy segítséget fognak jelenteni nekem a későbbiekben, mivel a Primavera és a Serie A szintje között túlságosan nagy szakadék húzódik, míg a B-csapatban való szereplés által lehetőséget kaptunk arra, hogy jobban felkészülhessünk a profik közötti viszonyokra" – zárta gondolatmenetét Fagioli. 

soule_press.png"Annak idején az U17 kötelékében érkeztem Torióba, ám viszonylag sokáig nem játszhattam, mert sérülésekkel küszködtem, ezután kitört a világjárvány, ami miatt nem tudtam kibontakozni a Primavera-alakulatban sem. Zauli mester nagy segítséget jelentett számomra formám visszanyerésében, ezután pedig valósággal szárnyaltam, hiszen az UEFA Youth League-ben eredményesen játszottam a Real Madrid ellen, mely időszaknak egy újabb sérülés vetett véget, amiből ezúttal Andrea Bonattinak köszönhetően épültem fel 2020 folyamán, melyet követően gyakorlatilag egész évben a pályán lehettem, s felkerülhettem az U23-as csapathoz is, ahol ismételten Zauli kezei alatt pallérozódtam, csapatommal pedig elértük a Serie C rájátszásának negyeddöntőjét" – vágott bele utolsóként mondanivalójába a csapat argentin reménysége, Matías Soulé. 

Mikor megtudtam, hogy a Juventus érdeklődik irántam, éppen egy grillpartin voltam, s először fel sem tudtam fogni, hogy mi történik körülöttem, viszont a dolgok mérlegelése után arra jutottam, hogy mindenképpen az Öreg Hölgyhöz akarok igazolni. Tisztában voltam vele, hogy számos akadályt kell majd leküzdenem ahhoz, hogy egy napon az első csapatnál játszhassak, hiszen a Juve a világ öt legnagyobb klubjának egyike, ahol hatalmas verseny áll fenn, azonban a kihívások mindig is ösztönzőleg hatottak rám, így pedig követtem álmaimat, s csatlakoztam a Zebrákhoz. 

Nagyszerű kapcsolatot ápolok honfitársammal, Ángel Di Maríával, aki egyfajta mentorszerepet is betölt majd az életemben az elkövetkezendő időszakban, én pedig nagy figyelemmel fogom követni játékát, hogy minél többet elsajátíthassak abból a varázslatból, amit meccsről-meccsre letesz az asztalra. Legfőbb célom az, hogy minél többször kifuthassak a gyepre az idényben, mindazonáltal tudom, hogy pályafutásom lényegi része még csak most kezdődött el, ezért pedig türelemmel várok arra, hogy eljöjjön az én időm. A mester és a klub maximálisan bíznak bennem, én pedig ennek nyomán nem is tehetek mást, mint hogy keményen edzek, s hogy 100%-os teljesítményre törekszem akkor, mikor lehetőséget kapok" – összegzett Soulé.