Iling-Junior: "Élvezem, hogy itt lehetek"

iling_junir.jpgA Juventus nemrég hosszabbító fiatal angol játékosa, Samuel Iling-Junior a minap hosszabb interjút adott a brit sportmédiának, melynek keretein belül kitért Torinóba igazolásának történetére, egyes, a Bianconeri kötelékében megélt pillanatokra, valamint néhány játékostársára, egyebek mellett Ángel Di Maríára és Dušan Vlahovićra is, kijelentve, hogy a szerb center hasonló energiákkal rendelkezik, mint a nevelőegyesületének számító Chelsea egyik legnagyobb legendája, Didier Drogba. 

"A tavalyi szezon utolsó játéknapján Max Allegri behívott a Juventus keretébe, ami arra késztetett, hogy még többet dolgozzak. Arra gondoltam, hogy most már valóban rendkívül közel kerültem ahhoz, hogy tartósan is az első csapat tagjává váljak, ezért pedig nem szabad megállnom, mivel a kitartó és szívós munkával, valamint a jó játékkal hosszabb távon is képes lehetek felhívni magamra a mester figyelmét" – szögezte le a The Athletic munkatársának.

"Az, hogy itt lehetek, nagyon nagy mértékben segíti a fejlődésemet, mivel a Juventus első számú gárdájánál valóban profik között mozoghatok, s a legmagasabb szinteken léphetek pályára. Úgy vélem, hogy egy fiatal számára a fejlődés kulcsát a tapasztalatszerzés jelenti: minél többet játszol, annál jobbá válsz, ez voltaképpen ilyen egyszerű. 

A Next Gen labdarúgói voltak az elsők, akikkel megismerkedtem, miután 2020 őszén megérkeztem a klubhoz, s nagyon meglepett, hogy mennyivel magasabb szintet képviselnek, mint én. Ez ugyancsak arra ösztönzött, hogy átállítsam az agyamat, s megváltoztassam a gondolkodásomat. Az, hogy jobb futballistákkal találkoztam, nem keserített el, sőt, éppen ellenkezőleg: innentől fogva megpróbáltam kétszer annyi munkát beletenni a játékomba, miközben egyedi stílusomat is meg akartam csillogtatni, ahogy igazán kiemelkedő társaim, például Miretti is tették. Fabio őszintén szólva egy zseni, emellett pedig rendkívül okos is. 

A Chelsea kötelékében azt tanították nekem, hogy az egyes találkozókon minden körülmények között dominálnunk kell, ezen felül pedig számos lehetőséget kaptam, s gyakorlatilag bármennyi hibát elkövethettem. A Serie C-ben ezzel szemben csak egy esélyed van, amivel tudnod kell élni, mivel ha baklövéseket követsz el, félő, hogy többet nem fognak számolni veled. Mikor Allegri alatt később pályára léphettem a Bajnokok Ligájában, azt éreztem, hogy soha többé nem szeretnék ennél alacsonyabb színvonalon szerepelni. A BL-be csak akkor juthatsz be, ha egy jó alakulattal rendelkezel, mivel a legrangosabb európai kupasorozatban magától értetődő módon a legjobbakkal kell összecsapnod. 

100%-ig élvezem a Juventusnél töltött mindennapokat, mivel itt képes lehetek arra, hogy beleírjam a nevemet a klub történelemkönyvébe, megteremtve ezzel a saját örökségemet. Azt hiszem, nem sokan mondhatják el magukról, hogy tizenhat éves srácként Olaszországba igazolnak Londonból, majd pedig rövid időn belül bekerülnek az Öreg Hölgy felnőtt keretébe. Olykor meg kell állnom egy kicsit, s egyfajta számvetést kell tartanom, megállapítva, hogy valóban jó úton jártam és járok, s hogy eddig minden lehetőséget kihoztam önmagamból. 

Az elmúlt hónapokban rengeteg apró dolgot és mesterfogást tanultam meg Ángel Di Maríától, értve ezalatt a labdakezeléssel, a cselekkel, vagy a pontos passzokkal kapcsolatos finomságokat, ám nem feledkezve meg a helyes mentalitás fontosságáról sem. Egy ekkora csapatnál nem engedheted meg magadnak, hogy rossz szellemiséget képviselj a pályán, s mivel a Juventusnál a győzelem az egyetlen dolog, ami számít, mi, játékosok sem érhetjük be ennél kevesebbel. Ha Di María beküld egy labdát a kapu előterébe, szinte biztos, hogy az el fog jutni egy csapattársához. Nem tudom, hogy pontosan miként csinálja ezt, de éppen az ehhez hasonló dolgok jelentik az olyan apró részleteket, amikről az előbbiekben beszéltem. 

Dušan Vlahovićon kívül csak egyetlen olyan centert láttam, aki ekkora energiával rendelkezett, ő pedig Didier Drogba volt. Egy topjátékosnál nagyon fontos szempont, hogy mekkora energiák dolgoznak benne, mivel mikor kifut a gyepre, ez adja a siker eléréséhez szükséges felhajtóerőt. Dušan elképesztő képességeket tudhat magáénak, ezek kibontakoztatásában pedig mindannyian igyekszünk segíteni őt, csatárunk pedig ezt azzal honorálja, hogy mikor jól teljesít, produkciója minket is arra ösztönöz, hogy bedaráljuk az ellenfeleket, s hogy még nagyobb nyomást gyakoroljunk rájuk" – összegzett Iling-Junior.