Gatti: "Sértés lenne Chiellinihez vagy Bonuccihoz hasonlítani engem"

gatti_screen.jpgA Juventus télen szerződtetett fiatal olasz középhátvédje, a június végéig egyelőre a Serie B-ben szereplő Frosinone kötelékében szereplő Federico Gatti a napokban exkluzív interjút adott a Sky Sport Italia munkatársainak, melynek keretein belül mélyebben értékelte az Öreg Hölgyhöz való csatlakozásának jelentőségét, múltjának egyes mozzanatait, szerepkörének kialakulását, valamint személyes kvalitásait is. Az alábbiakban ezen szavak magyar fordítását közöljük. 

Talán nem túlzás megállapítani, hogy utad rendkívül messziről indult, hiszen néhány évvel ezelőtt még amatőr szinten futballoztál, emellett pedig kőművesként kerested a kenyeredet, reggelente piacra jártál, egyszóval egy teljesen átlagos olasz fiatal életét élted. Mit jelentett számodra a labdarúgás ezekben az időkben? 

"Úgy vélem, hogy karrierem éppen ezekben az években ment át egy jelentősebb fordulóponton, mivel ebben az időszakban értettem meg igazán bizonyos dolgok értékét és működését. Egyik napról a másikra igen jelentős családi gondjaim adódtak, mivel édesapám elvesztette a munkáját, így pedig nekem kellett a kenyérkeresővé válnom, ami alapjaiban változtatta meg addigi mindennapjaimat. Mindig is úgy tartottam, hogy egy férfi akkor férfi igazán, ha segíthet a családjának, ezért nem volt kérdés, hogy lehet rám számítani a bajban."

Mesélj kicsit az akkori mindennapjaidról! 

"Amikor kőművesként és ablakszerelőként dolgoztam, reggel hét óra körül keltem, napom java részét pedig a munkahelyemen töltöttem nyílászárók felszerelésével, melynek során gyakran üveglapokkal kellett fel-alá mászkálnom a családi házak lépcsőin. Mindez alapjaiban formálta gondolkodásomat és világról alkotott képemet. Általában este hét óta körül végeztem, háromnegyed nyolckor pedig már a pályán voltam, s edzettem a többiekkel együtt, ami nagyjából fél tízig tartott. A legtöbb esetben fél tizenegy körül értem haza, ekkor pedig még hátra volt a vacsora, a fürdés, és a másnapra való felkészülés. Nem tagadom, igen nehéz hónapokon mentem át ekkor, azonban egyetlen percig sem panaszkodtam helyzetem miatt, s élveztem, hogy erőfeszítéseket kell tennem egy nemesebb cél érdekében."

A másik fordulópontot posztod megtalálása jelentette, hiszen korábban középpályásként, sőt még trequartistaként is szerepeltél az egyes gárdáknál. 

"A védelem közepére való behúzódás egyértelmű fordulópontot jelentett karrierem szempontjából. Bár fiatalabb koromban imádtam nézni Frank Lampard és Steven Gerrard, valamint egyes Olaszországban futballozó labdarúgók, például Adel Taarabt vagy Radja Nainggolan játékát, egészen egyszerűen nem rendelkeztem azokkal a képességekkel, melyet az ő posztjuk megkövetel, ezért pedig a hátsó alakzat tengelyébe kerültem, ami utólag nézve hatalmas szerencsének bizonyult."

Ezt követően a Frosinone játékosa lettél, mindössze fél szezont követően pedig máris a januári mercato egyik főszereplőjévé léptél elő, hiszen a Juventus mellett a Torino, az Inter, a Milan, valamint a Napoli is érdeklődött irántad. Hogyan élted meg ezt az időszakot, s hogyan kezelted az ezzel járó nyomást? 

"Rendkívül pozitívan, mivel ez az időszak mutatta meg, hogy az általam megtett erőfeszítések messzemenően kifizetődőek voltak. A nap, mikor aláírtam szerződésemet a Juventusszal, ismételten megváltoztatta az életemet, s őszintén szólva még mindig nem fogtam fel teljes mértékben, hogy valóban megtörtént velem mindez, hiszen még nem csatlakoztam az Öreg Hölgy keretéhez. Ennek ellenére tisztában vagyok vele, hogy ezentúl a pályán, illetve azon kívül sem lesznek olyanok a dolgok, mint eddig."

A Juventusnál elvégzett orvosi vizsgálatok után egyből nagyapádhoz utaztál, akiről köztudomású, hogy egy másik csapat szurkolója...

"Igen, nagyapám hatalmas Torino-drukker, én pedig eleinte tudatosan titkoltam előtte, hogy hova fogok igazolni, mivel meglepetést szerettem volna okozni számára. Mikor aznap kinyitotta előttem az ajtót, s elújságoltam neki a jó hírt, szinte azonnal örömkönnyekben tört ki."

A Frosinone sportigazgatója, Guido Angelozzi korábban azt mondta rólad, hogy Giorgio Chiellini és Leonardo Bonucci keveréke vagy. 

"Nem szeretném, hogy olyan játékosokhoz hasonlítsanak, akiknek immár 300-400 meccsük van a Juve szerelésében, mivel ez hatalmas sértés lenne rájuk nézve. Ha egy napon lehetőségem lesz csatlakozni az Öreg Hölgyhöz, természetesen igyekszem majd mindenben segíteni, s teljesítményemmel jó produkcióra sarkallni őket, ám egyelőre felesleges lenne erről értekezni."

2018-ban megnyerted az olasz amatőr futball legfelső szintjének tekinthető Eccellenzát, 2019-ben a Serie D-ben, 2020-ban a Serie C-ben, 2021-ben pedig a Serie B-ben is kipróbálhattad magad, míg 2022 első hónapjában rögtön a Juventushoz igazoltál. Mit vársz 2023-tól? 

"A célom természetesen az, hogy minél magasabb szintre jussak, emiatt pedig nem szeretnék korlátokat szabni magamnak. Azt akarom, hogy visszavonulásom napján boldogan tekinthessek vissza a mögöttem álló idényekre, s hogy kijelenthessem magamról, hogy minden tőlem telhetőt beleadtam karrierembe, miközben semmit sem bántam meg" – összegzett Gatti.