Dybala: "BL-t és vb-t akarok nyerni"

dybala_juventus_2021_222_1080x648.jpgA Juventus csapatkapitány-helyettese, az ismételten sérüléssel (ugyanakkor Romeo Agresti szerint szerencsére nem súlyos, s néhány napon belül orvosolható problémával) küszködő Paulo Dybala a minap hosszabb interjút adott az ismert francia divatmagazinnak számító L'Officiel számára, melynek keretein belül szót ejtett saját énképéről, személyes célkitűzéseiről, valamint a neki inspirációt biztosító tényezőkről is, leszögezve, hogy legnagyobb álmának továbbra is azt tartja, hogy Bajnokok Ligáját nyerjen a Bianconerivel, valamint, hogy világbajnoki címet ünnepelhessen az argentin válogatottal. Az alábbiakban ezen szavakat olvashatjátok. 

"Gyermekkoromtól fogva az volt a legnagyobb álmom, hogy egy napon profi labdarúgó váljon belőlem, ez a cél pedig a kiskoromban látogatott argentin futballpályáktól egészen a több tízezres stadionokig kísért, s egyetlen pillanat erejéig sem hagyott el. Nem tudom pontosan, hogy mióta érdekel a futball, ugyanis e kérdésre még édesanyám is csak azt tudja mondani, hogy a foci a véremben van, s hogy mióta járni tudok, azóta ennek szentelem életemet, mindazonáltal konkrét dátummal ő sem tudna szolgálni ezt illetően" – szögezte le a beszélgetés kezdeteként. 

"Mint ismert, utam az argentin Córdoba pályáin vette kezdetét, ezt követően pedig lehetőségem volt Európába szerződni, s itt kamatoztatni addig összegyűjtött tudásomat, mely mindig is hatalmas álmomnak számított. Ekkor érkeztem meg Olaszországba, s öltöttem magamra előbb a Palermo, majd a Juventus szerelését, ahol immár hetedik idényemet töltöm, s mely együttessel számos bajnoki címet, valamint kupa-, és szuperkupa-elsőséget szereztem. Boldog vagyok, hogy jelen pillanatban már több mint száz alkalommal vettem be az ellenfelek kapuját a Zebrák színeiben, azonban tisztában vagyok vele, hogy még számos eredményt kell elérnem pályafutásom további szakaszaiban. 

Nem gondolnám, hogy karrierem alatt bármely labdarúgó különösebben inspiráló hatást gyakorolt volna rám, ugyanis mindig igyekeztem a magam útján, saját elképzeléseim szerint fejlődni, eközben azonban természetesen nem hagytam figyelmen kívül a sportág legnagyobb bajnokainak történeteit sem. Mindig arra törekedtem, hogy egyre magasabb és magasabb szintre jussak, kezdetben pedig édesapám segítségével tettem mindezt, aki szüntelenül edzett és támogatott engem, ezzel ihletet adva, illetve támaszt nyújtva számomra. 

A La Joya becenevet első ízben egy argentin, egészen pontosan Laguna Larga településen szolgáló újságírótól kaptam meg, aki látott akkori csapatom, az Instituto egyik összecsapásán. Sosem tagadtam, hogy a szóban forgó elnevezés az első pillanattól fogva elnyerte tetszésemet, mostanra pedig minden tekintetben szívemhez nőtt, nem kis részben kettős jelentéstartalma miatt is, ugyanis míg a kifejezés Olaszországban az öröm, a boldogság megnevezésére szolgál, addig spanyolul ékszert, gyémántot jelent. Palermóban egy másik becenevet is rám aggattak, ugyanis a szicíliai klubnál Picciriddúnak, azaz kisfiúnak neveztek, ám e név lassan kikopott a közbeszédből. 

Rendkívül szeretek hosszabb utazásokat tenni, s ennek révén más, tőlem idegen kultúrákat, valamint fantasztikus városokat megismerni. Egyik kedvenc földrajzi egységemnek a Közel-Keletet tekintem, ezen belül is az arab térséget, ahol magánemberként, illetve néhány mérkőzés keretében futballistaként is megfordultam, s terveim alapján hamarosan ismét visszatérek ide. Véleményem szerint a Közel-Kelet egészen egyszerűen elbűvölő, ebbéli álláspontom pedig valószínűleg a későbbiekben sem fog módosulni. 

Pályafutásom kezdetétől fogva sokat gondolkodok a jövőn, valamint azokon a célokon, melyeket el szeretnék érni az előttem álló esztendőkben. Boldog vagyok amiatt, hogy a Juventus kötelékében szerepelhetek, s igen nagy jelentőséget tulajdonítok annak, hogy ez megadatott számomra, emiatt pedig igyekszem kellő alázattal és komolysággal szolgálni klubomat, ahol játékosként, valamint emberként is rendkívül sokat fejlődtem. 

Tisztában vagyok vele, hogy ahhoz, hogy egy napon elégedetten tekinthessek majd vissza karrieremre, még igen sok eredményt szükséges elérnem, mind klubcsapatomban, mind pedig a válogatottban. Leszögezném, hogy a nemzeti együttesben való pályára lépés a kezdetektől fogva óriási megtiszteltetést jelentett számomra, mivel ennek révén közelebb érezhetem magam a hazámhoz, illetve gyökereimhez. Mint minden futballista, természetesen én is szeretnék Bajnokok Ligáját, valamint világbajnoki trófeát ünnepelni egyszer, s minden nap annak érdekében dolgozom, hogy lehetőségem legyen elérni ezen célokat" – összegzett Dybala.