Chiesa: "Azért vagyok itt, hogy mindent megnyerjek a Juventusszal"

chiesa_chelsea.jpgA Juventus szélsője, a Chelsea elleni Bajnokok Ligája-rangadó egyetlen, s ezzel győzelmet érő találatát szerző Federico Chiesa még a szóban forgó összecsapást megelőzően adott hosszabb interjút a The Telegraph részére, melyben a Bianconerivel kapcsolatos kérdések mellett terjedelmesebben beszélt az olasz válogatottról, valamint saját fejlődéséről és célkitűzéseiről is, nem feledkezve el az Angliával szemben kiharcolt Európa-bajnoki diadalról sem, mely témát éppen mondanivalójának elejére tűzte. Az alábbiakban ezen szavakat tesszük közzé. 

"Biztos vagyok benne, hogy mindenki egyetérthet abban, hogy válogatottunk Anglia elleni meccse fantasztikus finálét szolgáltatott a futball szerelmeseinek, s én magam is úgy gondolom, hogy életem legjobb estéjeként tekinthetek a döntő éjszakájára. Bár ellenfelünk rendkívül korán érkező vezető találata meglehetősen ránk ijesztett, hiszen addigi utunk során nem igazán szoktunk hozzá ahhoz, hogy egy alakulat gólt szerez ellenünk, idővel sikerült összeszednünk magunkat mentális tekintetben, hátrányunkat pedig alázatunknak és hozzáállásunknak köszönhetően sikerült ledolgoznunk. 

Nem tagadom, hogy a Háromoroszlánosok kiválóan futballoztak a szóban forgó találkozón, emiatt pedig nekünk is rendkívül keményen kellett játszanunk, mely kiegyenlítettségéből kifolyólag nem véletlenül torkollott büntetőpárbajba, ahol Gigio Donnarumma nagyszerűsége, s két kivédett tizenegyese véglegesen bebiztosította számunkra a trófeát. A lefújást követően labdarúgóink fele könnyes szemmel borult a földre, másik részünk pedig örömittasan ordibálva rohanta körbe a pályát, miközben Donnarummát igyekezett ölelgetni. A diadal egy életre szóló élményt, valamint egy valóra vált álmot jelentett és jelent számunkra, ez pedig valószínűleg örök időkig így fog maradni. 

Hogy mit gondolok a Juventus jelenlegi helyzetéről? Nem képezheti vita tárgyát, hogy csapatunk jelenleg nem képes felérni arra a szintre, mely a múltban jellemezte a Bianconerit, emiatt pedig rendkívül nagy nyomás nehezedik rám, illetve csapattársaimra is, mely kiváltképp igaz azon futballistákra, akik kiemelkedő teljesítményt nyújtottak az Európa-bajnokság során. Feltett szándékunk, hogy visszavezessük az Öreg Hölgyet a győzelem útjára, mivel éppen azért választottam csapatomat, s jelen pillanatban is azért vagyok itt, hogy minden lehetséges serleget elhódítsak a Juventusszal. Bár a vállainkra nehezedő teher most még kellemetlenséget jelent számunkra, hosszabb távon kifizetődőnek bizonyulhat, mivel igényeink és elvárásaink magasabbá válásával színvonalunk is emelkedni fog. 

Mikor a tavaly nyár folyamán megérkeztem Torinóba, elsősorban határtalan boldogság öntötte el szívemet, örömöm pedig tovább növekedett, mikor megtapasztalhattam azt a szeretetet, melyet Giorgio Chiellini, Leonardo Bonucci, a szakmai stáb, vagy éppen az elnök úr tanúsítottak irányomba. Úgy vélem, hogy viszonylag hamar sikerült magamévá tennem a Juve alapvető mentalitását, melynek alapján a győzelem nem fontos, hanem az egyetlen dolog ami számít, ugyanis e felfogást személyes szinten, valamint labdarúgóként is rendkívül csodálatosnak és eredményesnek vélem. 

Most, hogy Olaszországgal magasba emelhettem az Európa-bajnoki serleget, még nagyobb motivációval rendelkezem, s egyre nagyobb sikeréhséggel és eltökéltséggel ruháztam fel magam. Hatalmas dolognak tartom, hogy mindössze huszonhárom esztendősen Eb-győztesként, továbbá a Juventus futballistájaként hivatkozhatok személyemre, azonban leszögezném, hogy nem elégszem meg ezen eredményekkel, s az elkövetkezendő esztendőkben még többet szeretnék nyerni, valamint nagyobb tanúbizonyságot adni képességeim megfelelőségéről saját magam, valamint a külvilág számára is, hiszen tisztában vagyok fele, hogy egy ember egészen holtáig fejlődik, mely alapon egy labdarúgó is képes lehet újabb és újabb magasságokba jutni, egészen visszavonulásának napjáig. 

Nem tudom, hogy az Azzurri jelen pillanatban Európa legjobb válogatottjának tekinthető-e, mivel ahhoz, hogy ezt egyértelműen kijelenthessük, még rengeteg tennivaló és fejlődési lehetőség áll előttünk. Őszintén bízom benne, hogy egy napon ez a mondat – lehetőleg tartósabb ideig is – valósággá válik majd. Természetes, hogy az Európa-bajnokságot követően az irántam való európai érdeklődés is megnövekedett, hiszen az efféle megkeresések hasonló esetben mindig jelentősebb mértéket öltenek, ugyanakkor a Juventus labdarúgója vagyok, s ezt nagyrészt azért mondhatom el magamról, mert az is szeretnék lenni. Mindig a legjobbamat akarom nyújtani, s a továbbiakban is harcolni kívánok a Zebrák sikeréért, ezt egyértelműen kijelenthetem. 

Fiatalabb koromban rendkívül nagy hangsúlyt fektettem tanulmányaimra, mivel annak ellenére, hogy szüleim hittek benne, hogy egy napon profi futballista lehetek, fontosnak tartották, hogy ezzel kapcsolatos terveim meghiúsulása esetén más alternatívákkal is rendelkezhessek. Többek között éppen ezért adhatok most angol nyelvű interjút Önöknek. Édesanyám mindig azt mondta, hogy ha jó jegyeket szerzek az iskolában, akkor a labdarúgásban is sikeresebb leszek, ez pedig fordítva is igaz, mivel a két terület kiegyenlíti egymást és egyensúlyba hozza a másikat. 

Mikor a Fiorentina ifjúsági akadémiáján futballoztam, kis híján letettem a labdarúgással kapcsolatos ambícióimról, mivel játékom nem felelt meg annak a szintnek, melyet elvártam magamtól. Végül családom tanácsára tartottam ki a sportág mellett, ezt követően pedig kemény edzésmunkába kezdtem izomtömegem növelésének érdekében, mivel tizennégy esztendős koromban meglehetősen alacsony és vékony voltam, ezért pedig huzamosabb időszakokra kikerültem a kezdőcsapatból is.

Két szenvedélyem van az életben: a futball, valamint a csillagászat, ami mindig is így volt, ám e téren is úgy gondolom, hogy a két terület számos tekintetben fedi egymást, mivel végső soron mindkettőt illetően az jelenti a legfőbb kérdést, hogy mi mozgatja világunkat, s mit tudhatunk a minket körülvevő dolgok rendezőelvéről. Úgy gondolom, hogy ez az egyik legizgalmasabb kérdés az élettel kapcsolatban, emiatt pedig én magam is igen sokat gondolkodok rajta. 

Mai világunkban elengedhetetlennek számít, hogy egy ember, ekképp egy játékos is rendelkezzen a megfelelő kompetenciával, így az életben való boldoguláshoz szükséges tanulmányi háttérrel is. Az én esetemben az általam felhalmozott tudás például rendkívül sok esetben segített megküzdeni a média részéről rám gyakorolt nyomással, mivel tisztában vagyok vele, hogy milyen módon kell figyelembe venni a sajtó véleményeit, s hogy miként kell gondolkodnom saját helyzetemről, illetve az adott meccseken mutatott produkciómról is.

Pontosan tudom, hogy a közösségi média milyen negatív hatást gyakorol az emberekre, éppen ezért pedig annak ellenére, hogy jelen vagyok az Instagramon, nem gyakran posztolok ott a velem megeső személyes történésekről, s nem követem szorosan az ott számomra eljuttatott üzeneteket, mivel tudom, hogy ezen felületek hamis képet adnak világunkról, s ezáltal magunkról is" – zárta mondanivalóját Federico Chiesa.