Llorente: "Közel álltam a Juventushoz"

llorente_pirlo.jpgAz Öreg Hölgy egykori futballistája, Fernando Llorente egy nemrégiben adott nyilatkozatában elismerte, hogy idén télen közel állt a Bianconerihez való visszatéréshez, valamint szót ejtett az Udinese csapatában való újjászületéséről, illetve a Juve legnagyobb sztárját, Cristiano Ronaldót érő kritikákról is.

A spanyol támadó elsőként a Zebrettéhez történő csatlakozásáról beszélt, mivel mint ismert, a Napoli alakulatától távozó játékos nemrég megszerezte első találatát a Friuliak szerelésében, a Sassuolo 2-0-ás legyőzésének alkalmával.

"Az elmúlt időszakban mutatott formám valóságos súlyként nehezedett a vállaimon, azonban továbbra sem szeretnék visszavonulni, a következő célom pedig egyértelműen az, hogy a Genoa elleni bajnokin is góllal segítsem az Udinese együttesét" – jelentette ki a Tuttosport újságírójának.

"Azért jöttem ide, hogy a tapasztalatom kamatoztatásával az új alakulatom segítségére legyek. A szerződésem aláírása előtt beszéltem Francesco Guidolinnal, aki a Swansea csapatánál volt a mesterem, de korábban dolgozott a jelenlegi klubomnál is, ő pedig tudatta velem,  hogy rendkívül jól érezném magam Udinében. Mostanra kijelenthetem, hogy teljesen igaza volt. Bár ez egy jóval kisebb város, mint Torino, mégis arra a helyre emlékeztet, ahol pályafutásom legszebb éveit töltöttem."

A center elmondta, hogy a Napoli együttesénél ketrecbe zárt oroszlánnak érezte magát, nem kis részben azért, mert mindössze 29 találkozón kapott szerepet aktuális trénereitől.

"Az elmúlt két évben ketrecbe zárt oroszlánnak éreztem magam. Mikor hónapokon át keményen edzel, ennek ellenére mégsem jutsz lehetőséghez, igen nehéz fenntartani a sikerek eléréséhez szükséges mentalitásodat. Azt érezni, hogy nincs benned semmiféle hit, rendkívül fájó.

Ennek ellenére nem bánom, hogy annak idején a Partenopeihez szerződtem, mivel jó élmény volt a Napolinál futballozni, ugyanakkor az Udinesének is hálával tartozom, hiszen igen nagy esélyt adtak nekem, melynek révén ismét igazi futballistának érezhetem magam."

A januári mercato során többek között Llorente neve is felmerült a Juventusnál a cserecsatár posztjára, mely híreket ezúttal maga a támadó is igyekezett megerősíteni, elmondva, hogy ugyan szívesen visszatért volna az olasz rekordbajnokhoz, nem bánja, hogy pályafutása végül másképp alakult.

"Megerősíthetem, hogy beszéltünk egy ilyen transzferről, azonban a Bianconeri vezetősége valószínűleg meggondolta magát, s nem tértem vissza Torinóba, annak ellenére, hogy nagyon szerettem volna ismét a Juventus együttesénél futballozni, mivel egy csapatban szerepelhettem volna a történelem egyik legnagyobb játékosával, Cristiano Ronaldóval, a mesterem pedig Andrea Pirlo lehetett volna, akivel igen jó viszonyt ápolok.

Az Öreg Hölgy mindig különleges helyet foglal majd el a szívemben, hiszen pályafutásom két legszebb esztendejét, a 2013 és a 2015 közötti időszakot a Zebrák kötelékében tölthettem, mely évek rendkívüli élményeket és emlékeket adtak nekem."

A fekete-fehérek Porto elleni BL-kiesését követően számos kritika érte a csapatot, s magát a portugál klasszist is, azonban Llorente szerint igen nagy meggondolatlanság pusztán emiatt ócsárolni a torinóiakat, valamint az ötszörös aranylabdás játékost.

"Figyelemmel kísérem a Juventusszal kapcsolatos történéseket, ebből kifolyólag gyakran hallom, hogy a labdarúgók és a vezetőség tagjai milyen szépeket mondanak Andrea Pirlóról, annak ellenére, hogy az idei eredményeik nem éppen úgy alakultak, ahogy azt a szezon elején eltervezték.

Természetesen megértem a Bajnokok Ligája-búcsút követően hangoztatott kritikákat, melyeknek egy ehhez hasonló esetben mindig van némi létjogosultságuk, azonban egyszerűen őrültség lenne kételkedni Cristiano Ronaldo nagyszerűségében, mivel mikor egy ilyen futballista a pályán tartózkodik, a mérkőzés eleve 1-0-ás előnyből indul" – zárta szavait a harminchat esztendős játékos.