Dybala: "A Juve közölte, hogy nem vagyok része a projektnek"

dybala_press_conference_roma.jpgA Juventust hét év után idén nyáron elhagyó, a múlt héten pedig hivatalosan is az AS Roma kötelékébe szerződő Paulo Dybala a minap megtartotta bemutatósajtótájékoztatóját a Farkasok játékosaként, melynek keretein belül az ilyenkor kötelező panelek mellett szót ejtett az Öreg Hölgytől való távozásáról is, emellett pedig kijelentette, hogy semmiképpen sem ünnepelne, ha a következő szezonban bevenné a Zebrák kapuját. 

"Azt hiszem, még korai lenne arról beszélni, hogy csapatunk adott esetben a Scudettóra is esélyes lehet, azonban egyértelműen megvan a vágyunk arra, hogy a jövőben sok fontos trófeához segítsük hozzá az AS Romát. Fontos céljaink vannak: nyerni akarunk, mivel szeretjük a győzelem ízét, ám egyelőre meccsről meccsre gondolkodunk, ezt követően pedig meglátjuk, hogy mi következik. Vannak bizonyos csapatok, melyek előrébb járnak nálunk, nekünk viszont saját munkánkra kell fókuszálnunk, hogy learathassuk majd annak gyümölcseit. 

Mielőtt ide igazoltam, sok csapattal beszélgettem egy esetleges szerződésről, ezért pedig nem gondolnám, hogy elárultam volna az Intert és Beppe Marottát, amiért végül nem ott folytattam karrieremet. A Nerazzurri vezérigazgatójával évek óta kitűnő kapcsolatban állok, ám a dolgok megváltoztak, mikor Tiago Pinto megkeresett, s felvázolta nekem a Giallorossi projektjét. 

Azt, hogy milyen poszton fogok szerepelni, a mesternek kell meghatároznia, én alapvetően minden lehetőségre nyitott vagyok. Első, egymás közötti beszélgetésünk rendkívül gördülékenyen zajlott José Mourinhóval, ezt követően pedig az igazgatótanács tagjaival is. Szerencsésnek érzem magam amiatt, hogy ezen diskurzusok során megismerhettem a klubot, illetve annak projektjét, s legalább ekkorát nyomott a latba, hogy végig azt éreztem, hogy a Roma akar engem, s bízik képességeimben. 

Egy rendkívül szervezett klubot látok magam körül, mely igyekszik a lehető legtöbbet segíteni nekem, valamint családomnak a beilleszkedésben, valamint a fővárosi környezet megszokásában. Francesco Tottival több ízben is beszéltem az utóbbi hetekben, első alkalommal egy Samuel Eto'o által szervezett, májusi jótékonysági meccset követően, mikor bejött az öltözőbe, s arra biztatott, hogy igazoljak a Romához, azonban ekkor nyilvánvaló módon még semmi sem volt biztos. Mióta idejöttem, nem volt alkalmunk a kapcsolatfelvételre, ám hamarosan minden bizonnyal ez is változni fog. 

José Mourinhóval mindketten győztes típusok vagyunk, mellettünk pedig a klubnak is nagy ambíciói vannak. Egyértelműen látszik, hogy a Roma komoly szándékkal építi a csapatot, valamint igyekszik biztosítani a sikerekhez kellő sportszakmai és anyagi hátteret, ennek nyomán pedig társaim is magabiztosnak tűnnek az új idény előtt. Én magam mindent meg fogok tenni annak érdekében, hogy meccseket és serlegeket nyerjünk, ezért pedig minden tapasztalatomat a Giallorossi megsegítésére szeretném fordítani. 

Azért dolgozom, hogy a lehető legerősebb Paulo lépjen majd pályára a Roma szerelésében. A novemberben kezdődő világbajnokság előtt még számos mérkőzést kell megvívnunk, én pedig minden szempontból arra fogok törekedni, hogy segítsem új együttesemet, emiatt pedig a legapróbb részletekre is hatalmas figyelmet szeretnék fordítani. Ezzel párhuzamban az öltözőben, csapattársaim között is a legjobbamat akarom nyújtani, mivel alapvetően egy fiatal alakulat vagyunk, én pedig a nehezebb pillanatokban fontos tapasztalatokkal láthatom majd el a kevesebb rutinnal bíró játékosokat. 

Amennyiben betalálnék a Juventus ellen, biztosan nem ünnepelnék, viszont kíváncsi vagyok, hogy a szurkolók hogyan viselkednének egy ilyen helyzetben. Csapataink viszonylag korán, augusztus 27-én találkoznak majd, ám a helyzet nem csak emiatt lesz meglehetősen forró, hanem visszatérésem okán is, ám mindig is jó kapcsolatot ápoltam a Binconeri drukkereivel, ezért pedig nem tartok attól, hogy bármi probléma adódna majd amiatt, hogy imádott klubjuk ellen futok ki a gyepre. 

Maurizio Arrivabene világosan beszélt, mikor távozásom előzményeiről értekezett: októberben megállapodást kötöttem a Juventusszal szerződésem meghosszabbításáról, ezt követően viszont a klub azt kérte, hogy várjak egy kicsit, s térjünk vissza később az ezzel kapcsolatos kérdések megvitatására. Márciusban aztán közölték velem, hogy többé nem vagyok része a projektnek, ami nem a Bianconeri gazdasági nehézségei miatt alakult így, mivel a vezetőség a csapat mesterével együtt hozta meg az erről szóló döntést. Mikor tudomást szereztem a legújabb fejleményekről, azt mondtam, hogy ha a fejesek valóban így határoztak, elfogadom álláspontjukat, s nem gördítek akadályt terveik megvalósítása elé.

Mindannyian ismerjük Nicolò Zaniolót, s tudjuk, hogy mit is ér valójában. A jövőjével kapcsolatos választás természetesen egyedül az övé lesz, ám mint mindig, mi most is a lehető legerősebb labdarúgókat szeretnénk keretünkben tudni, ezért pedig örülnénk, ha maradna a Roma kötelékében. Az eddigiekben már volt alkalmam beszélni vele, azonban ekkor nem esett szó a folytatás körüli kételyekről, mivel semmiképpen sem akarok beleszólni sorsának alakulásába, vagy befolyásolni döntését. 

Számomra az a legfontosabb, hogy tisztelettel viseltessek azon legendák iránt, akik a múltban a Roma 10-es mezét viselték, nem pedig az, hogy én magam hordjam legendás szerelésüket, mely a szurkolók számára is elképesztően nagy fontossággal bír. A 21-es mez mindig is kiemelt jelentőségű volt életemben és karrieremben, s remélem, hogy a Juventus után a Giallorossival is nyerni fogok ebben a szerelésben, míg azt, hogy mit hoz a jövő e tekintetben, egyelőre senki sem tudhatja" – összegzett Dybala.