Kulusevski: "El kellett menekülnöm a Juventustól"

a96f59f084508e2769b7c06f51dd9223905ba46b.pngA Juventus egykori svéd futballistája, a jelenleg a Tottenham Hotspur sorait erősítő Dejan Kulusevski a minap nyílt levelet írt a Sarkantyúsok szurkolóinak a The Players Tribune felületén, melyben más, aktuális csapatát érintő témák mellett szót ejtett az Öreg Hölgytől való távozásáról is, leszögezve, hogy Torinóban töltött időszaka alatt szinte végig haszontalannak érezte magát, s hogy valósággal el kellett menekülnie az olasz rekordbajnoktól. A játékos közlésének releváns részleteit az alábbiakban tesszük közzé. 

"Előfordult, hogy hat hónapon át egyetlen alkalommal sem léphettem pályára kezdőként a Juventusban. Szörnyen éreztem magam, mivel majdhogynem az életemet adtam azért, hogy játszhassak: olyan keményen edzettem, amilyen keményen csak tudtam, végül azonban mégis olyan futballistákat kellett a posztomon látni magam helyett, akik nem is voltak igazi szélsők. 

Őszintén szólva, zavarba jöttem, és rettentő kínos gondolatok öntöttek el. Teljes mértékben haszontalannak éreztem magam, ami csak még rosszabb lett, mikor néhány ember arról kezdett beszélni, hogy túl lassú vagyok, vagy hogy nem vagyok elég jó a csapathoz. Ezek a támadások szinte 100%-ban célt értek, és nagyon rosszul estek nekem, ami egy normális, emberi reakció volt. Az ördög viszont csak akkor bukkant fel igazán, mikor elkezdtem elhinni azokat, amikről beszéltek. 

Tudtam, hogy el kell menekülnöm a Juventustól. 2022 januárjának egyik napján megkértem az ügynökömet, hogy keressen nekem egy új alakulatot, hiszen az átigazolási időszak vége felé jártunk, és féltem, hogy kifutunk az időből. Ő csak annyit mondott, hogy a Tottenham Hotspur érdeklődik irántam, én pedig azonnal visszakérdeztem, hogy rendben, mikor indul az első gép Londonba?

Természetesen jó élményeim is akadtak, melyek közül kimagaslott, hogy Cristiano Ronaldo csapattársa lehettem. Az edzések kötelező része után mindenki csak nyomkodta a telefonját, ő viszont még ekkor sem állt le, s folytatta a munkát. Meg akarta mutatni, hogy ki is ő valójában, s hogy milyen keményen tud dolgozni, holott már nem volt mit bizonyítania. Sosem voltam az a típus, aki szívességekre kérte volna a vele futballozó játékosokat, ám Cristiano esetében kivételt tettem, s kértem tőle egy autogramot a pólómra, amit később anyámnak adtam. Öt évvel korábban még arról beszélgettünk, hogy mikor térek már vissza Svédországba normális munkát keresni, akkor pedig már a világ egyik legjobb labdarúgója mellett tölthettem a mindennapokat. 

A mai napig úgy érzem, hogy kudarcot vallottam a Juventusnál. Furcsa ezt mondani, hiszen az ott töltött másfél év alatt két trófeát emelhettem a magasba, miközben mindkét kupadöntőn lehetőséget kaptam, sőt, az egyiken gólt szereztem, s gólpasszt adtam volt csapatom, az Atalanta ellen. Az ezt követő hat hónapban ugyanakkor egy rendkívül nehéz időszakon kellett keresztülmennem, mikor pedig megérkeztem a Spurshöz, nem tudtam, hogy miként szakadjak ki ebből a negatív spirálból" – szögezte le Kulusevski, aki az elmúlt két évben 85 meccsen 13-szor vette be az ellenfelek kapuját, s 19 ízben szolgálta ki társait a Tottenham szerelésében.