Fagioli: "A csapattársaimtól is kértem pénzt a fogadások miatt"

image_2023-10-18_130925592.pngMint ismert, tegnapelőtt döntés szültetett Nicolò Fagioli fogadási botrányának ügyében, a játékos 7 hónapos eltiltást kapott a FIGC ügyészétől. Az ügy itt még nem ért véget, hiszen több olasz játékos is érintett még a fogadásokban és a gyanúsítottak listája még biztosan nem ért véget. A tegnapi nap során mind a Tuttosport, mind a La Gazetta dello Sport közzétett részleteket Fagioli vallomásából, aki elmondta a FIGC ügyészének, hogy illegális fogadási platformok vezetői "megfenyegették", ezért két csapattársától kellett kölcsönkérnie pénzt, és áprilisban olyan nagy volt a nyomás, hogy a Sassuolo elleni mérkőzésen lecserélése után sírva fakadt. A vallomás szövegrészletét kattintás után olvashatjátok.

"Éjszakánként már nem tudtam aludni. Minél több idő telt el, annál jobban kísértettek az adósságok. A tartozásaim egyre nőttek, és csak azért játszottam, hogy megpróbáljam behozni a lemaradásomat" – mondta Fagioli. "Azt mondták nekem: »Eltörjük a lábad.« Annyi adósságom volt, hogy még ha nyertem volna is, semmit sem kaptam volna belőle.

A Juventus már az ifjúsági szektorban töltött időnk alatt figyelmeztetett minket, hogy nekünk, labdarúgóknak nem szabad fogadásokat kötnünk, sem legális, sem illegális platformokon. Hazai és nemzetközi meccseken játszottam, de soha nem fogadtam a Cremonese vagy a Juventus mérkőzéseire. Olyan meccsekre szoktam fogadni, amelyek éppen zajlanak, egyszer élőben fogadtam a Torino-Milan mérkőzésre. Akkor a Milan győzelmére fogadtam, de vesztettem, mert a Torino 2-1-re nyert." Fagioli olyan Bajnokok Ligája-meccsekre is fogadott, mint a Porto-Atlético Madrid és a Real Madrid-Inter.

"2022 szeptemberében 250000 eurós adósságot halmoztam fel, és az illegális platformok vezetői nyomást gyakoroltak rám. Néha úgy fedeztem az adósság egy részét, hogy Milánóba mentem és luxusórákat vásároltam. Banki átutalással fizettem. Néha magam szállítottam az órákat, máskor a platformok tulajdonosai vették át őket az ékszerüzletben. 2022 szeptembere után elkezdtem kényszeresen játszani a tévé előtt minden sporteseményen, amit néztem, beleértve a labdarúgást, a Serie B-t és a Lega Pro-t is. Már nem is emlékszem, hány eseményre tettem fogadást. Soha nem beszéltem a szerencsejátékról az igazgatókkal, a labdarúgókkal, vagy a Juventusnál szerződésben álló emberekkel, mert senkiben sem bíztam.

Pénzt kértem kölcsön néhány csapattársamtól, mondván, hogy órát akarok venni az anyukámnak. Gatti 40000 eurót adott nekem, ezzel azóta is tartozom neki. Drăgușin szintén adott nekem pénzt, illetve néhány barátom is Piacenzában. Szintén 40000 eurót, banki átutalással. Szeretném tisztázni, hogy a barátaim és a csapattársaim sem tudták, hogy miért kértem kölcsön a pénzt tőlük." Gatti és Drăgușin nem érintett a nyomozásban.

"A legrosszabb pillanat 2023 áprilisa és márciusa között volt, amikor annyira megijedtem, hogy a Sassuolo-Juventus mérkőzésen hibáztam, és lecseréltek. Elkezdtem sírni, amikor a kispadon ültem, az adósságomra és a fogadási problémáimra gondoltam."

Fagioli elmondta, hogy a Newcastle középpályása, Sandro Tonali egy olyan alkalmazást javasolt, amellyel illegális online platformokon lehet fogadásokat kötni.