Rabiot: "A kihívások jó hatással vannak rám"

rabiot_rmc.jpgA Juventus középpályása, Adrien Rabiot a francia válogatott edzőtáborából nyilatkozva a minap interjút adott az RMC Sport munkatársainak, melyben hosszasan értekezett az Öreg Hölgyről, valamint az olaszországi futballról is, megfogalmazva céljait, valamint kitérve az Aranylabdával kapcsolatos megérzéseire is. 

"Az elmúlt néhány szezon során javarészt azért voltam képes a fejlődésre, mert meccsről-meccsre magas szinten kellett játszanom, s megbízható labdarúgóvá kellett válnom a csapat számára. Nagyon fontos, hogy egy szakember rendelkezzen stabil alapemberekkel, én pedig mindenképpen ezen focisták közé szerettem volna tartozni, s úgy vélem, hogy sikerült is elérnem ezt a célt. Továbbra is rengeteg kihívást állítok magam elé, amik motiválnak abban, hogy változatlanul ilyen munkamorállal eddzek és játsszak. Ha jó szellemiséggel bírsz, sosem fog eluralkodni rajtad a fáradtság" – szögezte le a szerződését a legutóbbi átigazolási ablakban meghosszabbító Rabiot. 

"Úgy gondolom, hogy többre is képes lennék, bár igaz, hogy a statisztikák alapján tavaly kiváló idényt futottam. A futball változásai, s a sportág evolúciója miatt már a középpályásoknak, sőt a védőknek is határozottságot kell mutatniuk, s szükség esetén kapura is kell törniük. Azon játékosok, akiket gyermekkoromban a példaképeim közé soroltam, még egy másfajta iskolát képviseltek. Meglátásom szerint én is képes lennék egy, vagy akár két gólt szerezni meccsenként, ugyanakkor a magam részéről nem ide helyezem a fókuszt, mivel mindenkinek más elképzelései vannak a futballról, én pedig abban hiszek, hogy ha egy középpályás jól védekezik, segíti a támadásokat, ügyesen bánik a labdával, és masszív jelenlétet tanúsít a mezőnyben, akkor végrehajtotta azokat a feladatokat, melyek pozíciójából fakadtak. 

A Juventusnál hajlamosabb vagyok bekapcsolódni az akciókba, mint a válogatott kötelékében, mivel Max Allegri azt kérte tőlem, hogy előremutató passzokat adjak, s igyekezzek betalálni, én pedig ehhez tartom magam. A francia nemzeti csapatnál a taktikai séma miatt inkább a pálya közepén kell elhelyezkednem, miközben nagyobb hangsúlyt kell fektetnem a védekezésre, s kevesebbet a támadásokra. A kettő közül egyik szerep sem okoz gondot számomra, ugyanis mindkét poszton képes vagyok eredményesen szerepelni. Pályafutásom során leginkább e két felfogás mentén játszottam, így a kérdéses pozíciók betöltése nem jelent problémát. Az viszont biztos, hogy egy három fővel operáló középpályán sokkal jobb produkciót tudok letenni az asztalra, mintha másodmagammal kellene összekötnöm a védelmet és a csatársort. 

Meglátásom szerint a Serie A valósággal újjászületett a koronavírus-járvány után, hiszen bajnokságunk vonzereje megnövekedett, s immár a világ minden tájáról képesek vagyunk játékosokat igazolni. Az Inter, a Milan, a Juve, a Napoli, az Atalanta, a Lazio, valamint a Roma egytől-egyik rendkívül erős alakulatok, s közülük mindegyik gárda a legjobb négy közé kerülésért küzd. A Scudetto elhódítása minden évben emberfeletti kihívásnak számít, én pedig szeretem az efféle próbatételeket. Nagyon örülök annak, hogy Olaszországban minden nap tanulhatok valami újat, s hogy ilyen nagy fejlődésen mehettem keresztül a hazámon kívül. Minél több jó focista érkezik az itáliai pontvadászatba, annál nehezebb dolgunk lesz, mindazonáltal a vetélkedés mindig pozitív hatást gyakorolt rám, ami azt hiszem, tavaly is megmutatkozott. 

Sok helyről hallom, hogy az idei Aranylabdát Lionel Messi fogja nyerni, ám úgy gondolom, hogy Kylan Mbappé és Erling Haaland is versenyben lesznek az elismerésért. Hármójuk közül talán nem is lehetne egyetlen játékost választani, hiszen fantasztikus labdarúgókról beszélünk, ám szerencsére ez nem is az én feladatom. Nézőpont kérdése, hogy az ember melyiküket ítéli jobbnak, azonban ha a megérzéseimre hallgatok, azt mondanám, hogy szerintem a trófea sorsa idén a norvég és a francia között fog eldőlni" – összegzett Rabiot.