Pjanić: "A Juventusnak szerencséje van Allegrivel"

pjanic.jpgA Juventus egykori középpályása, Miralem Pjanić a minap érdekesebb interjút adott az olasz sportmédiának, melyben kijelentette, hogy Massimiliano Allegri érdemtelenül kap ennyi kritikát, mivel a mester a lehető legjobb szakember a Bianconeri számára, ráadásul a csapattól nem is várható el, hogy trófeákat nyerjen, ugyanis a keretben nincs meg az a tapasztalat, ami egykoron jellemezte az Öreg Hölgyet. 

"Max Allegrit már az én időmben is kritizálták, s már akkor is túlzónak éreztem a vele szemben megfogalmazott negatív véleményeket. Mindenki tudja, hogy mi történt az elmúlt években, egy ilyen helyzetből pedig sosem könnyű felállni, s visszatérni a régi önmagadhoz. Az Intert, mely az utóbbi két idényben annak ellenére is képtelen volt elhódítani a Scudettót, hogy magáénak tudhatta a bajnokság legerősebb keretét, jóval kevesebb kritika érte. Idén ugyancsak a Nerazzurri a trófea legnagyobb esélyese, mégsem garantálja semmi, hogy az idény végén valóban ők emelik majd a magasba a serleget" – szögezte le a Radio-TV Serie A adásában. 

"A Bergamóban megszerzett egy pont véleményem szerint jó eredménynek tekinthető, mivel sosem volt könnyű szembenézni az Atalantával. Bár a Juventus valóban képes a további fejlődésre, s minőségének javítására, nem értem a heves kritikákat, hiszen mostanra mindenkinek fel kellett volna fognia, hogy a jelenlegi Bianconeri nem rendelkezik olyan, sokat látott labdarúgókkal, mint Gonzalo Higuaín, Mario Mandžukić, Cristiano Ronaldo, vagy éppen én magam. Az aktuális alakulat tagjai közül csak kevesen képesek gólt szerezni, ami miatt nem is gondolnám azt, hogy a Zebrák a bajnokság favoritjai között lennének. 

Még mindig táplálok némi nosztalgiát Olaszország iránt, elvégre kilenc csodálatos évet töltöttem itt, s talán nem túlzás azt állítani, hogy a második hazámként tekintek Itáliára. A nyáron lehetőségem lett volna ismét a Serie A-ba igazolni, ugyanakkor úgy döntöttem, hogy még legalább egy évig az Egyesült Arab Emírségekben maradok. A Juventusnál az előző évben szintén felmerült visszatérésem témája, s én magam szívesen magamra öltöttem volna még egyszer a fekete-fehér mezt, ám az üzlet végül nem mehetett végbe, már csak bizonyos gazdasági tényezők miatt sem. 

Úgy gondolom, hogy a Juventusnak szüksége lenne némi tapasztalatra a középpályán. A csapatrész tagjai közül egyedül Adrien Rabiot rendelkezik a kellő rutinnal, benne viszont nincs meg a szükséges kreativitás, s a játék irányításának képessége. Abban a gárdában, melyben én játszottam, Sami Khedira és Blaise Matuidi révén két rendkívül tapasztalt középpályással bírtunk, most pedig többnyire olyan fiatalokat látok, akiknek hatalmas potenciáljuk ellenére még nagyon sokat kell fejlődniük. Közülük elsősorban Nicolò Fagioli emelkedik ki, akivel még tizenhét éves korában találkoztam először, s jó látni, hogy jelenleg egy sokkal magasabb szintet képvisel. Bízom benne, hogy a mostani évadban is azon az úton halad majd, amin néhány esztendővel ezelőtt megkezdte a menetelést. 

A bajnokság legerősebb középpályája véleményem szerint az Interé, akik ugyan elvesztették Marcelo Brozovićot, Hakan Çalhanoğlu személyében valójában már tavaly remek utódot találtak a horvát helyére. Davide Frattesi szerződtetése ugyancsak növelte a csapat tengelyének színvonalát. Az utóbbi időben nagyon sok meccset néztem, az edzők köréből pedig leginkább Xavi, Luis Enrique, valamint Roberto De Zerbi stílusa áll hozzám közel. Leendő szakemberként mindenképpen szeretnék tanulni tőlük, valamint karrierem legmeghatározóbb trénerétől, Massimiliano Allegritől is. Pályafutásom során egyetlen szakvezetőt se láttam, aki olyan ösztönösen és kiválóan vezényelte volna fiait, mint Max, ezért pedig úgy gondolom, hogy a Bianconerinek szerencséje van, amiért ő ül a kispadon" – összegzett a bosnyák futballista.