Gatti: "Élő példa vagyok arra, hogy sosem szabad feladni"

federico-gatti-juve-muratore.jpgA Juventus friss téli igazolása, a június végéig még a Serie B-s Frosinone kötelékében szereplő Federico Gatti a minap hosszabb interjút adott az olasz médiának, melynek keretein belül ismételten szót ejtett Bianconerihez való igazolásának körülményeiről, a fekete-fehérek jelenlegi védőiről, valamint mostani, és leendő mesteréről, azaz Fabio Grossóról, illetve Massimiliano Allegriről is.

"A jelenlegi helyzet továbbra is szürreálisnak tűnik számomra, azonban igyekszem nem sokat gondolkodni azon, hogy honnan hová jutottam, mivel biztos vagyok benne, hogy a jövőm a Serie B utolsó mérkőzésein mutatott produkciómon múlik. Az elmúlt években az olasz negyedosztálytól elértem a legmagasabb szintre, s úgy vélem, hogy bizonyos szempontból lehetetlen lenne nem töprengeni azon, hogy mekkora utat jártam be, ennek nyomán pedig meglehetősen sokszor jutnak eszembe azok az idők, mikor még az amatőr ligának számító Eccellenzában futballoztam.

Azok a csapattársak, akik ezen idényekben mellettem szerepeltek, egyébként jelen pillanatban is legnagyobb szurkolóimnak számítanak, s minduntalan elmondják nekem, hogy mennyire büszkék meseszerű felemelkedésemre" – kezdte mondanivalóját Gatti a Tuttosport riporterének. 

"A legtöbb érzelem természetesen aznap jött fel bennem, mikor a Continassán aláírtam szerződésemet a Juventusszal. Mikor eszembe jut e pillanat, továbbra is leírhatatlan érzések kavarognak szívemben, ugyanakkor az azóta eltelt időszak egyben karrierem legnehezebb szakaszának bizonyult, hiszen januártól fogva számos tekintet szegeződik rám, emiatt pedig sem a pályán, sem pedig azon kívül nem szabad hibáznom. 

Az előttem álló meccseken pontosan így, ilyen teljesítményt nyújtva kell folytatnom, s szerencsére biztos vagyok benne, hogy a magam részéről nem fogok visszavenni mostani lendületemből, mivel azok a tapasztalatok, melyeket a múltban magamévá tettem a munkaerőpiacon, ablakszerelőként eltöltött éveimben, minden téren alapvető hatást gyakoroltak rám, s nagyban formálták mentalitásomat is. 

A Frosinone mestere, Fabio Grosso azt mondta nekem kontraktusom megkötése után, hogy a Juventus minden szempontból megváltoztatja egy labdarúgó életét, emiatt pedig nem szabad elpazarolnom azt a lehetőséget, melyet a torinóiaktól kaptam. Természetesen személyes szinten rendelkezem álmokkal és tervekkel az előttem álló szezonokra nézve. Az első ezek közül egyértelműen az, hogy hosszú ideig a Bianconeri szerelésében futballozhassak, a másodikat azonban puszta babonából inkább szeretném megtartani magamnak. 

Massimiliano Allegri rólam szóló szavai nagy örömet okoztak nekem, ugyanakkor ezzel együtt nagy terhet is pakolnak rám, s jelentős felelősségtudatot keltenek bennem. Mindent meg szeretnék tenni annak érdekében, hogy sokáig az Öreg Hölgynél maradhassak, s ha az eddigiekben sem szabtam magamnak korlátokat, ezt követően sem szeretnék így cselekedni. Élő példa vagyok arra, hogy ha elég kitartóan dolgozol, képes lehetsz valóra váltani álmaidat, hiszen néhány évvel ezelőtt még ablakokat szereltem, míg most a Serie B-ben futballozom, jövőre pedig olyan kiválóságokkal oszthatom majd meg az öltözőt, mint Dušan Vlahović, Matthijs de Ligt, és más bajnokok. 

Küldetésemnek érzem, hogy inspirációt nyújtsak a fiatalabb, feltörekvő játékosoknak, mivel az én történetem nagyszerű bizonyíték lehet arra, hogy sosem szabad feladnunk álmainkat. Bár ifjúkoromban még nem a védelemben, hanem a középpályán szerettem volna játszani, hiszen olyan labdarúgók számítottak legnagyobb példaképeimnek, mint Steven Gerrard, Frank Lampard, Adel Taarabt, vagy Radja Nainggolan, a sors a lehető legjobb utat jelölte ki számomra, ennek alapján pedig ostobaság lenne azt hinni, hogy nem érhetjük el legfőbb célkitűzéseinket. 

Matthijs de Ligtet egy valóságos földönkívülinek tartom, hiszen mikor én még az amatőr futball világában vitézkedtem, ő már régen a Bajnokok Ligája elődöntőjében lépett pályára az Ajax csapatkapitányaként, ebből kifolyólag nehéz lenne nem egy fantasztikus védőként tekinteni rá. Leonardo Bonucci és Giorgio Chiellini két elképesztő legenda, akik egyértelműen a belső védők professzorainak számítanak, éppen ezért pedig első osztályú tapasztalatok nélkül semmi esetre sem szeretném hozzájuk hasonlítani magamat. 

Januárban lehetőségem nyílt találkozni velük, mikor Torinóban jártam, ez a néhány perc pedig életem legnagyobb élményei közé tartozik, hiszen Giorgio és Leo fantasztikus fogadtatásban részesítettek, s rendkívül kedvesek voltak velem. Természetesen sajnálom, hogy a Juventus kötelékében már nem lesz alkalmam együtt futballozni Paulo Dybalával, azonban friss érkezőként nem az én dolgom megítélni, hogy miért alakultak így az események La Joya és a klub között. Ami Dušan Vlahovićot illeti, ő egyértelműen egy hatalmas potenciállal bíró fenoménnek tűnik külső szemlélőként, s a magam részéről alig várom, hogy egy csapatban szerepelhessek vele" – összegzett Federico Gatti.