Soulé: "Még többet akarok"

soule_1.jpgA Juventus ifjú csillaga Matías Soulé, hosszú interjút adott a La Capital in Mar del Plata riportereinek, megosztva számos tapasztalatot és anekdotát a Juventus háza tájáról.

A 2021-es évben több olyan dolog is megtörtént vele, amire ő maga sem számított. Felkerült a felnőtt csapatba, és a debütálására is sor kerülhetett. Az erre vonatkozó kérdés kapcsán így beszélt a fiatal játékos: 

„2021? Az egész, ami az elmúlt hónapokban velem megtörtént, tiszta őrület volt. Először is az első csapattal edzettem, aztán következett a debütálásom, amiről gyermekkoromban álmodoztam. Mindezt egy olyan klubban vittem véghez, mint a Juventus, ami a világ öt legjobb csapata között van. Ezután érkezett a válogatott meghívó, egészen hihetetlen.”

Az első csapatba kerülése nagy ugrást jelentett számára, új környezet, új társak. A beszélgetés során erre így emlékszik vissza:

„Remekül érzem magam. A 23 év alattiaknak szóló Primavera-bajnokság, és a Serie A nem ugyanaz, azonban úgy érzem, elég jól alkalmazkodtam. Olaszországot is egészen hamar sikerült megszoknom, annak ellenére, hogy más a futballkultúra. Dybala sokat segített nekem, minden tekintetben egy igazi géniusz, a pályán és azon kívül is. Mellettem állt az első pillanattól kezdve. Bentancur és Morata spanyolul beszélnek, és hasonlóképp viszonyultak hozzám. Sokat voltunk együtt, és a beilleszkedésemet nagyban segítették. Barátként viszonyulunk egymáshoz, és együtt játszunk a Play Station-ön.”

Soulénak lehetősége volt minden idők egyik legjobbjával, Cristiano Ronaldóval is találkozni, mivel volt olyan időszak, amikor mindketten az Öreg Hölgy alkalmazásában álltak. Erről is megosztott a riporterekkel egy kis történetet:

„Egyszer ebédnél rengeteget beszélgettünk, mivel tökéletesen beszéli a spanyolt. Mindenki elment már, de ő tovább beszélt velem és még két sráccal, egy spanyollal és egy uruguayival. Rengeteget nevettünk, és teljesen átlagos ember benyomását keltette. Hihetetlen volt, hogy egy ilyen személy társaságában lehettünk. Ugyanez mondható el Dybaláról is.”

Arról is kérdezték, hogy miként élte meg annak idején, hogy a Juventushoz szerződhetett? 

„Ledöbbentett, a szószoros értelmében: a szervezet, a struktúra, az, hogy teljesen más szint minden tekintetben. Megtisztelve érzem magam, hogy egy ekkora klubban szerepelhetek. Maradni szeretnék, ameddig csak lehetséges.”

Az olasz nyelv elsajátítása nem okozott neki komolyabb nehézséget, erre lehet következtetni az erre vonatkozó kérdésre adott válasza alapján.

„Egész jól megtanultam, néhány szót leszámítva nagyban hasonlít a spanyolra. Időnként azonban belezavarodok.”

A 2021/2022-es szezonban, a Salernitana-Juventus 0-2-es eredménnyel záruló mérkőzésen megkapta a lehetőséget arra, hogy a Serie A-ban debütálhasson. Mindössze egy perc jutott neki a játékból, mégis örök emlék marad számára.

„Őrület. Nem játszottam túl sokat, de már pályán lehettem a csapattársaimmal. Közelről láthattam Dybala büntetőjét, kár, hogy kimaradt.”

Második felnőtt mérkőzése, a Venezia-Juventus 1-1-es döntetlennel zárult. Ekkor négy percet tölthetett a pályán, ám ez is elég volt ahhoz, hogy egy szabadrúgást végezhessen el. Erről a következő gondolatokat fogalmazta meg:

„Úgy esett, hogy megelőztem az ellenfelet, majd Álvarónak passzoltam. Amikor szabálytalankodtak vele szemben, beálltam a tizenhatoson belülre, készültem a kipattanóra. Juan vette magához a labdát. Hallottam a nevem a kispad felől, Allegri azt akarta, hogy én rúgjam a szabadot, így aztán félelem nélkül közelítettem a labdához. Bonucci mondta Cuadradónak, hogy engedje át nekem a szabadrúgást, és én is győzködtem. Nagy kár, hogy nem sikerült megugranom az akadályt.”

 Ezután elérkezett a pillanat, ami minden futballista titkos álma, meghívták a válogatottba.

„Manna, az U23-asok sportigazgatója felhívott. Azt mondta nekem, hogy ugyan még nem biztos, de előfordulhat, hogy Argentínából keresni fognak. Azt gondoltam, hogy a húsz év alattiakról van szó, akikkel épp csak elkezdtem edzeni. Természetesen ő is nagyon boldog volt, és mondott nekem valamit <<a nagyfiúkkal>> és rájöttem, hogy a felnőtt válogatottról van szó.”

Azzal, hogy szerepelhetett a válogatott edzéseken, lehetősége volt napjaink másik legnagyobbjával, Leo Messivel is együtt játszani. Érthető módon, nagy lelkesedéssel beszélt erről is:    

„Őrület, hogy mindkettőjükkel volt már szerencsém edzeni. A válogatottban Messivel űzhettem a futballt. Ő egy fenomén. Ha ellened játszik, akkor emberhátrányban van a csapatod. Ez olyan valami, amit sosem felejtesz el.”

Végül megkérdezték, hogy mik a további tervei, milyen célokat tűz ki maga elé a 2022-es évre vonatkozóan? 

„A 2021-es év minden szempontból egy nagyon jó év volt. De ahogy azt mondtam, többet akarok. Remélem felfelé ível majd a karrierem.” -zárta szavait.