Kean: "Mindig is reménykedtem a visszatérésben"

kean_press.jpgManuel Locatellit és Kaio Jorgét követően a Juventus a tegnapi nap folyamán végre sikeresen bemutatta harmadik, egyben utolsó nyári szerzeményét, Moise Keant is az olasz médianyilvánosság előtt, melynek keretein belül a klub a szokott módon egy sajtókonferenciát rendezett a 18-as mezszámot (vissza)kapó labdarúgóval a középpontban, ahol a fiatal támadó egyebek mellett szót ejthetett visszatérésének jelentőségéről és súlyáról, Max Allegrivel ápolt kapcsolatáról, s a Cristiano Ronaldo pótlásával járó hatalmas felelősségről is.

"A Juventus szerelésének viselése mindig is rendkívüli érzelmeket keltett bennem, ennek alapján pedig úgy vélem, hogy a klubhoz való visszatérésem egy messzemenően helyes döntésnek bizonyult, s kijelenthetem, hogy készen állok az előttem tornyosuló újabb kihívásokra" – fogalmazott Kean mondanivalójának kezdeteként. 

"Egykori mestereim közül, kik a Bianconeri kötelékében tevékenykedtek velem, leginkább Corrado Grabbira emlékszem vissza hálás szívvel, aki mindig is meglehetősen közel állt hozzám, s rengeteg tanáccsal látott el engem karrierem ideje alatt, egyfajta apafigura szerepét betöltve életemben, amiért továbbra is igen nagy hálával és köszönettel tekintek rá. 

Nagyon szerencsésnek érzem magam, hogy fiatal korom ellenére már ilyen sok lehetőséget biztosított számomra az élet és a futball, melyek kihasználásával számos jelentős serleget emelhettem a magasba, s számos nagyszerű bajnokságban, példának okáért az olasz, az angol, valamint a francia pontvadászatban is pályára léphettem. Meglátásom szerint sokkal tapasztaltabb emberként és játékosként tértem vissza Torinóba, mint amilyennek két esztendővel ezelőtt számítottam, e tényező pedig minden bizonnyal igen nagy segítséget fog jelenteni számomra abban, hogy terveimnek megfelelve 100%-ot nyújthassak az egyes összecsapásokon, valamint közös edzéseinken is. 

Hogy mely tapasztalataim gyakorolták rám a legnagyobb hatást? Mint említettem, rendkívül szerencsésnek érzem magam, mivel rengeteg tudásanyagot szívhattam magamba a labdarúgás világának különböző színterein, melyek által nagyszerű élményeket szerezhettem. Most azért vagyok itt, hogy segítsek egy olyan fantasztikus alakulatnak, mint amilyen a Juventus, mely együttesnek reményeim szerint lehetőségek sokszínű tárházát leszek majd képes biztosítani. 

Mivel a fent leírt módon gondolkodom, leszögezhetem, hogy egyáltalán nincs rajtam a normálisnál nagyobb nyomás, hiszen nem pusztán magamnak, hanem nevelőegyesületemnek kívánok segíteni, vagyis azon klubnak, ahol felnőttem, s ahol egy kiváló időszaknak köszönhetően bekerültem a futballt kedvelő nyilvánosság tudatába is. Egyértelműen felelősnek érzem magam a Juventus soron következő eredményeiért, hiszen én magam is a csapat tagja vagyok, s úgy vélem, hogy ha egy futballistának megadatik, hogy a Bianconeri mezét viselhesse, minden tőle telhetőt meg kell tennie a Zebrákért. 

Meglátásom szerint a jelenlegi Öreg Hölgy egy igen fiatal átlagéletkorral bíró, ám ennek ellenére máris hatalmas tapasztalattal rendelkező együttes, ami magától értetődő módon rendkívül pozitív dolognak tekinthető. Tisztában vagyunk vele, hogy korántsem a legeredményesebb módon vágtunk bele a folyamatban lévő idénybe, ugyanakkor a Juve meglehetősen ambiciózus célokat tűzött ki maga elé, s meggyőződésem, hogy idővel képesek leszünk megfelelni ezen elvárásoknak, s egyre magasabb célkitűzéseket megfogalmaznunk magunkkal szemben. 

Mint mondtam, a Juve mindig is különleges helyet foglalt el szívemben, ugyanis nem csupán egy klubról, hanem második családomról beszélünk, akik annak idején elindították pályafutásomat, s kivételes lehetőséget biztosítottak számomra ahhoz, hogy a külvilág megismerhesse nevemet, én pedig mélyebb önismeretre tegyek szert, kiaknázva a bennem rejlő potenciált. Tisztában vagyok vele, hogy szerepköröm ellenére az eddigiekben nem szereztem túlságosan sok találatot, ugyanakkor részben abból a célból is tértem vissza a Bianconerihez, hogy e téren tovább fejlődjek, s rengeteg góllal segítsem gárdámat. 

Hogy milyen érzés volt gólt szerezni a Milan ellen 2019 tavaszán? A szóban forgó este az idők végezetéig feledhetetlen emlék marad számomra, hiszen én magam, valamint a csapat is kiváló futballt mutatott be, mindazonáltal ami történt, megtörtént, nekünk pedig nem elsősorban a múlttal, hanem sokkal inkább a jelennel és a jövővel kell foglalkozunk. Ha a múltban élünk, sosem juthatunk előre, ekképp pedig nem a Rossoneri elleni, két esztendővel ezelőtti megmérettetésen, hanem a vasárnap estén kell gondolkodnunk. 

Max Allegri mindig is egy magasra törekvő szakember volt, aki sosem elégedett meg az általa elért aktuális szinttel, s mindig az lebegett szeme előtt, hogy alakulata egyre nagyobb színvonalat képviselhet a benne rejlő lehetőségek maximális kihasználásával. Mesterem rendkívül sokat tanított nekem, különösen a távozásomat követő időszakban. Mellette mindig is biztonságban éreztem magam, ennek alapján pedig meggyőződésem, hogy kezei alatt ismételten nagy eredményeket érhetek majd el, úgy egyéni-, mint csapatszinten. 

Hogy az elmúlt idényben lett-e volna lehetőségem visszatérni Torinóba? Leszögezném, hogy elmenetelem pillanatától fogva vágytam arra, hogy egy napon újra magamra ölthessem a Juventus mezét, mivel e szerelés viselése mindig is nagy érzelmeket szabadított fel bennem. Mikor megtudtam, hogy fennáll visszatérésem lehetősége, nem gondoltam át kétszer a soron következő lépést, s kapva kapva az alkalmon, azonnal kijelentettem, hogy ismét az Öreg Hölgy keretének tagja szeretnék lenni. 

A Napoli elleni debütálásom alkalmával rendkívül balszerencsés voltam, mivel segíteni szerettem volna társaimat a védekezés során, ehelyett pedig kis híján saját kapumat vettem be, melynek köszönhetően megnyitottam az ellenfél számára az utat a vezetés átvételéhez. A Nápolyban látottakhoz képest a Malmö ellen sokkal érettebb és kiforrottabb futballt mutattunk be, győzelmünk pedig óriási önbizalmat adott nekünk az elkövetkezendőkre nézve" – zárta szavait Moise Kean.