Danilo: "Cristiano velünk fog maradni"

danilo_brazil.jpgA Juventus védője, a brazil válogatottal a Copa América döntőjére készülődő Danilo a minap hosszabb nyilatkozatot adott a La Gazzetta dello Sportnak, melyben rengeteg témáról szót ejtve egyebek mellett beszélt nemzeti együttesének meneteléséről, a Cristiano Ronaldo távozásáról szóló híresztelésekről, Olaszország karrierjében játszott jelentőségéről, valamint Gabriel Jesusról és Massimiliano Allegriről is. Az alábbiakban ezen interjú fordítását olvashatjátok. 

"Az elmúlt bajnoki idényt követően egy esetleges Copa América-győzelem azt jelentné számomra, hogy hivatalosan is életem legkiemelkedőbb szezonját zárhattam le, főleg, ha visszagondolok a válogatottamhoz köthető élményeimre, többek között sérüléseimre, melyek miatt nem juthattam ki a nagyobb tornákra, az egészségügyi gondjaim miatt túl korán véget érő 2018-as világbajnokságra, vagy a legutóbbi kontinensviadalra, melyen nem is szerepelhettem. Büszke vagyok arra, hogy mindezen problémákon túllépve most itt lehetek, s stabil kezdőként segíthetem Brazíliát. Tisztában vagyunk vele, hogy rendkívül nehéz összecsapás vár ránk Argentína ellen, ugyanakkor felkészültnek érezzük magunkat, ennek alapján pedig mindent megteszünk majd a trófea megszerzésének érdekében" – kezdte mondanivalóját az Andrea Pirlo irányítása alatt a Juve egyik legbiztosabb pontjává váló futballista. 

Hogy mit gondolok arról, hogy az olasz nemzeti alakulat bejutott az Európa-bajnokság fináléjába? Egyáltalán nem lep meg, mivel a kezdetektől fogva a torna egyik legnagyobb esélyeseként gondoltam az Azzurrira. A csapattársaim kimagasló teljesítményt nyújtanak a megmérettetések során, hiszen Giorgio Chiellini és Leonardo Bonucci a válogatottban is félelmetes védőpárost alkotnak, Federico Chiesa pedig remek mezőnymunkája és nagy jelentőséggel bíró találatai miatt tekinthető meghatározó labdarúgónak. 

Vasárnap este természetesen én is Olaszországnak fogok szurkolni, s remélem, hogy az érzés csapattársaim szempontjából kölcsönös lesz a Copa América fináléját illetően. Itália egy védő számára a földkerekség egyik legnagyobb színvonalat képviselő egyetemének számít, s kijelenthetem, hogy én magam is rengeteg új tapasztalatot, valamint tudást szívtam magamba a Serie A-ban töltött eddigi két idényem alatt. Természetesen a liga stílusa megköveteli, hogy egy hozzám hasonló szerepkörben játszó labdarúgó rengeteget dolgozzon a mérkőzéseken, ugyanakkor Chiellini és Bonucci mellett én is sokkal jobbá váltam, ami jelentősen megkönnyítette számomra ezen képességek elsajátítását. Giorgio és Leo oldalán egyebek mellett megtanultam, hogy miként kell hatékonyan lefedni a területeket az ellenfél akciói során, emellett pedig sokat fejlődtem a labdakihozatalok, illetve az emberfogás tekintetében is, még akkor is, ha a mindennapok során számos olyan támadóval találkozom, akit enyhén szólva sem egyszerű feladat hatástalanítani utóbbi az módszer alkalmazásával.  

Nagyon sokat köszönhetek az olasz bajnokságnak, mely kiírás révén hatalmas előrehaladáson mentem keresztül, mindeközben pedig sokkal teljesebb emberré és játékossá váltam. Szerencsésnek érzem magam, hogy annak idején egy minden tekintetben megfelelő időpontban érkezhettem a Juventushoz, s összességében véve is elégedett vagyok pályafutásom eddigi részével, ugyanakkor most nem a múltra, hanem a jelenre, majd ezt követően a jövőre kell összpontosítanom, hogy kellőképpen segíthessem Brazíliát a Copa América megnyerésében, majd tevékeny részt vállaljak a Bianconerinél a Scudetto visszahódításában.

Egyelőre nem tudom, hogy a következő idény során milyen célokat érünk majd el az Öreg Hölggyel.  A Bajnokok Ligájában való diadal természetesen mindannyiunk egyik legfőbb álmát jelenti, ugyanakkor első ízben a bajnoki aranyérem megszerzésére kell törekednünk, hogy egy kudarcos szezont követően ismét visszatérhessünk Olaszország trónjára, ezt követően pedig még számos lehetőségünk lesz azon töprengeni, hogy milyen módon válhatunk versenyképessé a nemzetközi kupaporondon. 

Hogy mit gondolok Massimiliano Allegriről? Mindenekelőtt rendkívül kíváncsinak és motiváltnak érzem magam, mikor eszembe jut, hogy a következő idénytől fogva ő lesz a mesterem Torinóban. Max eredményei önmagukért beszélnek, a Juventusszal magasba emelt trófeáinak sorozata alapján pedig egyértelműen leszögezhető, hogy egy győztes génekkel rendelkező trénerről beszélünk, mely a lehető legjobb a hozzám hasonló futballisták számára, akik továbbra is fejlődni, valamint tanulni szeretnének. Úgy vélem, hogy közös munkánk során, együttes erővel rendkívül nagy tetteket vihetünk majd véghez. 

Cristiano Ronaldo változatlanul alakulatunk egyik legfontosabb alappillérének, s egyik legmeghatározóbb játékosának tekinthető, akinek szereplése rengeteget lendít játékunkon és teljesítményünkön, nem kis részben abból kifolyólag, hogy jelenléte már önmagában is rengeteg gólt garantál együttesünk számára az egyes évadok során. Megítélésem szerint Cristiano egy rendkívül jó barát, akivel én magam is elképesztően jó viszonyt ápolok, melyet már a Real Madridnál eltöltött esztendőim alatt is elmondhattam kettőnk kapcsolatáról. Úgy gondolom, hogy a következő idényben is velünk marad majd, s továbbra is segíti a Juventust az újabb és újabb célkitűzések elérésében. 

Tisztában vagyok vele, hogy honfitársamat, Gabriel Jesust az elmúlt időszakban számtalan alkalommal hozták szóba egyes Serie A-ban szereplő alakulatokkal, s meglátásom szerint a támadónak igen jót tenne, ha az olasz bajnokságban szerepelhetne. A Serie A-ban a csapatok szorosabb védekezéssel futballoznak, mint a Premier League-ben, ennek révén pedig az ide szerződő csatárok képességei is sokat fejlődhetnek az itt eltöltött időszak alatt. Jesus egyébként is egy igen erős és intelligens labdarúgó, ha pedig Olaszországba igazolna, jelenlegi szintjénél is többet hozhatna ki magából. Ha tehetném, azonnal elhoznám a Juventushoz" – összegzett Danilo.