Barzagli: "Allegri tudja, hogy miként kell nyerni"

barza_dazn.jpegAz Öreg Hölgy elmúlt évtizedének ikonikus alakja, a korábbi nagyszerű védő Andrea Barzagli a minap meglehetősen érdekes nyilatkozatot adott az olasz sportsajtónak, melyben hamarosan induló televíziós karrierjén túl szót ejtett a Juve egykori mesterének számító Maurizio Sarri technikai stábjától történő távozásának okairól, valamint Massimiliano Allegri visszatéréséről is. 

Mint ismert, a most negyven esztendős korábbi labdarúgó a 2018/2019-es idény végén jelentette be visszavonulását, ezt követően pedig szinte azonnal csatlakozott a Max Allegri helyét átvevő Sarri stábjához, ahonnan azonban magánéleti okokra hivatkozva kisvártatva távozott is. 

"Visszatekintve kijelenthetem, hogy hibát követtem el, mikor elfogadtam Maurizio Sarri felkérését, mivel az adott pillanatban egyáltalán nem álltam készen egy hasonló jellegű szerepkör betöltésére. Visszavonulásomat követően több időre lett volna szükségem ahhoz, hogy mérleget vonjak magamban pályafutásomról, s nem kellett volna azonnal visszatérnem a labdarúgás világába, e tekintetben pedig kissé elhamarkodottan cselekedtem" – szögezte le a La Gazzetta dello Sportnak. 

"Mindezzel együtt összességében véve nem bántam meg, hogy egy kis ideig szakemberként is szerepet játszottam a Juventus mindennapjaiban, hiszen nagyszerű tapasztalatokat szereztem, emellett pedig lehetőségem volt egy Maurizio Sarrihoz hasonló, rendkívül magas színvonalat képviselő tréner oldalán tevékenykednem. Kijelenthetem, hogy elválásunk minden tekintetben békésen, a konfliktusok legapróbb jele nélkül zajlott le, s nem a mester, hanem elsősorban magam miatt intettem búcsút a pályának. 

Elgondolkodtam azon, hogy karrierem befejezte után mit is szeretnék igazán az élettől, ebből a szempontból pedig a világjárvány is alapvető befolyást gyakorolt rám. Rádöbbentem, hogy sajnálatos módon nem lennék képes kihozni magamból azon képességeket, melyek elengedhetetlenek lettek volna ahhoz, hogy sikeres legyek szakemberként, emiatt pedig mások munkájára sem szerettem volna negatívan hatást gyakorolni. Ez teljes mértékben az én hibám, valamint az én döntésem volt, melyben nem befolyásolt semmiféle külső tényező, vagy személy."

Mint ismert, az elmúlt időszakban a Juventus kispadjára visszatérő Max Allegri is megpróbálta meggyőzni Barzaglit arról, hogy csatlakozzon stábjához, ugyanakkor a legenda ezúttal már el sem fogadta az ajánlatot, s egy klub helyett a televíziós műsorsugárzás iránt kötelezte el magát, ugyanis a jövő idénytől fogva a DAZN szakértőjeként fog munkálkodni. 

"Úgy érzem, hogy életem ezen szakaszában sokkal szabadabb vagyok, mint az elmúlt évtizedek folyamán bármikor, ebből kifolyólag pedig végre szeretném megfelelően kiélvezni az időt, melyet családom körében tölthetek. Megítélésem szerint elsősorban arra van szükségem, hogy én magam hozhassam meg a döntéseket mindennapjaimban, ugyanakkor a labdarúgás világától sem szeretnék elszakadni teljes mértékben. Éppen ezért fogadtam el a DAZN felkérését, mely munkakör egyszerre biztosítja számomra magánéletem ápolását, valamint a futball környezetében való megmaradást is. 

A DAZN egy megújult formátummal rendelkező, fiatalos adó, melynek kötelékében igazán otthon érezhetem magam. Úgy vélem, hogy itteni tevékenységem nagyszerű tapasztalatokkal gazdagít majd engem emberként, emellett pedig megadja számomra a lehetőséget arra, hogy továbbra is a labdarúgással foglalkozhassak, illetve beszélgethessek a sportág, s az egyes fordulók jellemzőiről, tanulságairól. Tisztában vagyok vele, hogy sosem leszek képes teljes mértékben elszakadni a futballtól, ugyanakkor ezen új szerepkör, elsősorban kötetlen mivolta miatt nem helyez rám különösebb nyomást, mivel alapvetően szabadon utazhatok el az egyes összecsapásokra, s ugyanilyen szabadsággal folytathatok eszmecserét ezen találkozókról."

Mondanivalójának végén Barzagli szót ejtett Allegri ismételt kinevezésének okairól is, meglátása szerint pedig a mester elsősorban az általa jelentett garanciák miatt foglalhatott helyet még egy alkalommal a Bianconeri kispadján. 

"A koronavírus-járvány rendkívül instabil állapotot idézett elő az élet minden színterén, ebből kifolyólag a labdarúgás világában is, s meglátásom szerint sokakat, többek között engem is elbizonytalanított azzal kapcsolatban, hogy miként lehet eredményesen irányítani egy alakulatot. Úgy vélem, hogy két esztendőnyi instabilitást követően a Juve ismét egy olyan szakemberre szerette volna rábízni a csapatot, aki pontosan tudja, hogy milyen módon kell győzelmet aratni az egyes találkozókon illetve versenysorozatokban, e tekintetben pedig nem is találhattak volna jobb trénert Massimiliano Allegrinél, ugyanis Max tisztában van vele, hogy miként kell nyerni" – összegzett a futballikon.