Romero: "A Juventusnál csak padoztam volna"

cristian-romero.jpgAz Atalanta argentin labdarúgója, a jelen pillanatban a Juventus kötelékében lévő, ám hamarosan véglegesen is a bergamóiak együtteséhez szerződő Cristian Romero az elmúlt napokban igen figyelemreméltó nyilatkozatot adott a Sportweeknek, melyben egyebek mellett leszögezte, hogy a neki jutó, valószínűsíthetően kevés játéklehetőség miatt hagyta el az Öreg Hölgyet egy esztendővel ezelőtt, valamint kijelentette, hogy mennyire jól érzi magát a Nerazzurri kötelékében. 

Az elmúlt időszakban a Serie A legjobb védőjének is megválasztott Romero legfőképpen a Bianconerinél szerzett élményeiről beszélt, egyebek mellett kifejtve álláspontját Leonardo Bonuccival, Paulo Dybalával, illetőleg Andrea Pirlo tavaly augusztusi kinevezésével kapcsolatban is. 

"Hogy Leonardo Bonucci azt mondta, hogy hallgatagnak tűntem számára az együtt töltött néhány nap alatt? Ez minden bizonnyal így is van, e kijelentést pedig egyáltalán nem találom sértőnek, mivel sosem tartottam magam a szavak emberének, melynek folytán jelen pillanatban sem beszélek túlzottan sokat. Nincs mit tisztáznom ezzel kapcsolatban, mivel az ehhez hasonló, alapvető személyiségjegyek a születéstől kezdve a halálig végigkísérik egy ember életét" – fejtette ki álláspontját a dél-amerikai kiválóság. 

"Annak ellenére, hogy csak néhány röpke pillanat erejéig mondhattam magam a Juve játékosának, ezen időszak alatt számos játékossal kötöttem az átlagnál szorosabb kapcsolatot, mely többé-kevésbé a mai napig megmaradt. Leo Bonucci például az elsők között gratulált nekem, mikor az Atalantával bejutottunk a Bajnokok Ligájába, azonban az együtt töltött három hét során a honfitársamnak számító Paulo Dybalával, valamint Giorgio Chiellinivel, Danilóval, s Rodrigo Bentancurral is jó viszonyba kerültem. 

Mikor megérkeztem Bergamóba, rögtön szembesültem vele, hogy az itteni közeg merőben más, mint a Torinóban uralkodó légkör, mivel míg a Juventusban igazi nagy sztárok és egyéniségek futballoznak, itt igen sok fiatal, s minden tekintetben egyszerű srác található, akik ekképp azonnal képesek maguknak érezi a klubot, valamint barátjuknak tartani újdonsült csapattársaikat."

Mint ismert, Romero tavaly nyáron csatlakozott a fekete-kékekhez egy, az Atalanta számára igen kedvezőnek bizonyuló csereügyletnek köszönhetően, azonban mindeddig nem beszélt távozásának egyébként is sejthető okairól, mely döntés meghozatalában elmondása szerint a neki jutó, várhatóan igen kevés játéklehetőség játszotta a fő szempontot. 

"Mikor tavaly nyáron a Bianconeri edzőt váltott, szinte azonnal rá kellett döbbennem, hogy ha maradok, igen kevés játéklehetőséget fogok kapni. Reméltem, hogy idővel stabil alapember lehetek a Juventusnál, ugyanakkor ennek eléréséhez rengeteg, igen magas színvonalat képviselő poszttársammal, például Giorgio Chiellinivel, Leo Bonuccival, Matthijs de Ligttel, vagy Merih Demirallal kellett volna felvennem a versenyt, így pedig inkább felhívtam az ügynökömet, Ciro Palmerót, s közöltem vele,  hogy nincs maradásom a fekete-fehéreknél. 

Természetesen lehettem volna türelmesebb is, s kivárhattam volna soromat, ugyanakkor úgy véltem, hogy karrierem túl nagy veszteséget szenvedne, ha egy teljes idényt a kispadon töltenék, emiatt pedig nem maradtam nyugodt, s tudva a tényt, miszerint a fejlődéshez állandó játéklehetőségre, nem pedig évente öt-hat meccsre van szükségem, elfogadtam az Atalanta ajánlatát. Tisztában vagyok vele, hogy a Juve az a Juve, azonban véleményem szerint a kispad is csak kispadnak számít.

Hogy szeretnék-e maradni Bergamóban? Természetesen! Már alig várom a pillanatot, mikor Percassi elnök úr végre kimondja, hogy véglegesen megszerezték játékjogomat, mivel egyszerűen imádok itt lenni. Az elmúlt nyáron számos alakulat juttatott el hozzám megkereséseket, ám mikor megtudtam, hogy a Nerazzurri is szeretne leigazolni, nem is gondoltam más együttesekre. Gian Piero Gasperini kezei alatt hatalmas fejlődésen mentem keresztül, s leszögezhetem, hogy az általa tanított mesterfogásoknak köszönhetően töretlenül haladhatok előre az általam bejárni kívánt nyomvonalon.

Mielőtt megismerkedtem volna a mesterrel, taktikai szinten katasztrofális labdarúgónak számítottam, ugyanakkor a szakember segítségével e tekintetben is jóval érettebbé váltam. A Serie A legjobb védőjének járó díj őt is megilletné" – összegzett Romero.