Commisso: "Féltem, hogy büntetőt adnak a Juvénak"

o.jpgA Fiorentina elnöke, Rocco Commisso tegnap este egy rendkívül figyelemre méltó nyilatkozatot tett az olasz sajtónak a Violák, valamint a Juventus december 22-én megtartott összecsapásáról, kijelentve, hogy a mérkőzést nézve attól tartott, hogy a játékvezető egy ajándékból megítélt tizenegyessel hozza vissza a meccsbe az Öreg Hölgyet, mindezek mellett pedig kifigurázta Pavel Nedvěd viselkedését, s kijelentette, hogy egyáltalán nem lepődött meg a bánásmódon, melyet a Lilák Federico Chiesával szemben tanúsítottak.

Ugyan a 2020-as esztendő egészen rosszul sikerült a firenzei együttes számára, az évet a Bianconeri idegenben történő, magabiztosnak is tekinthető 0-3-as legyőzésével zárták.

"A feleségemmel tekintettem meg az összecsapást, és őszintén szólva egészen a harmadik gólig rettegtem, mivel attól tartottam, hogy a játékvezető egy büntetőt fog ajándékozni a Juventusnak" – kezdte a Radio Bruno számára adott interjúját.

"Ezzel együtt természetesen láttam a szőkeséget [Pavel Nedvědet] is, aki tavaly azt tanácsolta nekem,  mikor a büntetők miatt háborogtam, hogy igyak meg egy csésze teát. Nos, őszintén remélem, hogy a mérkőzést követően ő is elfogyasztott egy nyugtató kamillateát, látva, hogy mennyire izgatottan viselkedett a lelátón.

A csapat tekintetében megtapasztalhattam azt a határozottságot, melyet az eddigiekben is látni kívántam. Minden játékos beleadta a mérkőzésbe tudása legjavát, s együttes erővel, valódi csapatként futballoztak."

A Violák rendkívül sok belépőt intéztek korábbi csapattársuk, Federico Chiesa ellen, a sportvezető azonban elmondása szerint egyáltalán nem lepődött meg ezen.

"Talán meg akarták védeni az elnöküket, valamint a klubjukat. Mikor egy játékos úgy távozik egy csapattól, ahogyan ő tette, nos... Csak azt tudom tanácsolni minden futballistának, hogy ilyen esetben ne égessék föl maguk mögött a hidakat, és próbáljanak meg alázatosnak maradni. Chiesa ennek szöges ellentétét képviselte."

Az olasz származású, ám Amerikában elő Commisso nemrég bocsátotta el a csapat előző vezetőedzőjét, Beppe Iachinit, s nevezte ki helyére Cesare Prandellit, bár egyes vélemények szerint az együttes más akkor egyensúlyba került, mikor a 2019/20-as idény végén elkerülte a kiesést.

"Mindenkinek meg kell értenie, hogy attól, hogy megvásároltam a Fiorentinát, nem kerültek automatikusan a legjobb négy olasz csapat közé. Mindenki kritizált, mikor kijelentettem, hogy a cél csak az, hogy a klub a tabella első felében foglaljon helyet, de miért is mondtam volna, hogy a Bajnokok Ligájában való szereplést célozzuk meg, mikor ez egyáltalán nem jelenthet realitást?

Természetes, hogy mindenki nagyszerű eredmények elérésére törekszik, de az embereknek ahhoz is időt kell hagyniuk, hogy bizonyos hibákat elkövessünk a kezdetekben, majd tanuljunk ezekből. A legjobban az fájt, mikor néhány újságíró úgy nyilatkozott, hogy remélik, hogy veszítünk a Parma ellen, csak azért, hogy kirúgjuk Iachinit. Az előző szezon végén nagyon jó formába lendültünk, ezért véltem helyesnek a tréner megtartását."

Az elnök nyilatkozata végeztével arra is figyelmeztetett, hogy a Violáknak súlyos pénzügyi nehézségekkel kell szembenézniük, melyet csak fokoz a világjárvány által okozott gazdasági válság.

"A Fiorentina bevételeit alapvetően megtizedelték, ám hatalmas szerencsénkre a Mediacom nevű vállalatomnak sikerült 50-60 millió eurót adnia a klubnak, nem számítva azt az összeget, melyre az edzőpályánk építése miatt volt szükség.

Ismétlem, a Fiorentinának mindenekelőtt egy új stadionra van szüksége. Ha mások nem akarják, hogy megépíttessem, csináljanak csak azt a pénzükkel, amit akarnak. Azonban ha az én pénzemről van szó, akkor én csinálok azt, amit jónak látok.

A Stadio Franchit el kell távolítani a jelenlegi helyéről, mivel egyszerűen nem lehet ennyire az út közelében. Le kellene bontani, és máshol építeni föl az utódját" – zárta szavait Commisso.