Arthur: "Nagyon boldog vagyok itt"

arthur-juventus-1601366821-48025.jpgA Juventus idén nyáron megszerezett brazil középpályása, Arthur nemrég egy hosszabb nyilatkozatában sok, a klubbal kapcsolatos dologról beszélt a sajtónak, többek között a Barcelona elleni, az idény eddigi talán legjobb meccsét hozó győzelemről, valamint a nemrég a FIFA Az év játékosa díj rövidített listájára is felkerülő Cristiano Ronaldóról, s a portugál világsztár rá gyakorolt hatásáról.

A futballista a legutóbbi átigazolási időszakban éppen a katalán alakulattól érkezett Torinóba, mivel a gránátvörös-kékek vezetősége egybehangzó értesülések szerint nem tartott rá igényt, míg az Öreg Hölgy bosnyák játékosa, Miralem Pjanić ellentétes utat járt be. Mivel a Bajnokok Ligája csoportkörében a két együttes egymás ellen szerepelhetett, a két labdarúgónak is volt lehetősége bizonyítani volt csapatával szemben, ami Arthurnak hatalmas élményt jelentett.

"Sokat tanulmányoztuk a Barcelonát, köszönhetően a szakmai stábnak, akik sok időt töltöttek azzal, hogy kielemezzék az erősségeiket és a gyengeségeiket. A mérkőzést megelőző napok edzésein már tisztában voltunk vele, hogy mi fog történni a találkozón.

A stáb engem is megkérdezett a katalánokról, én pedig elmondtam nekik, hogy a Barça nagyon magas színvonalat képviselő együttes, és minden bizonnyal többet fogják birtokolni nálunk a labdát. A kiváló elemzésért hatalmas elismerés jár a csapatnak.

Mindenképp meg akartuk szerezni az első helyet a csoportban, ehhez pedig három gól kellett. Hittünk benne, hogy megvalósíthatjuk ezt, bár tudtuk, hogy nehéz dolgunk lesz. Azonban a Juventusnál mindenki tudja, hogy a kitűzött célt a csapat minőségének köszönhetően el lehet érni."

Sokak szerint Arthur összecsapáson nyújtott jó teljesítménye annak köszönhető, hogy mindenképp meg szerette volna mutatni egykori klubjának, hogy hiba volt őt elengedni, ennek kapcsán is faggatták a brazil játékost.

"Hogy milyen érzés volt először játszani a Barça ellen? Először is, teljesen már mentalitással léptünk pályára, mint korábban. Nagyobb intenzitással futballoztunk, főleg a meccs első harminc percében. A mentális állapotunk megváltoztatása volt a kulcs, ezáltal jóval erősebbek lettünk."

Arthur korábban az argentin zsenivel, Lionel Messivel, most pedig az elmúlt évtized másik meghatározó játékosával, Cristiano Ronaldóval játszik egy csapatban, elmondása alapján pedig a portugál sztár sok tekintetben lenyűgözte őt.

"Nagyon jól érzem itt magam, a csapattársaim örömmel fogadtak, én pedig nagyon boldog vagyok. Olyan játékosokkal futballozhatok együtt, akikkel eddig csak a PlayStation-ön játszottam, mint például Cristiano, Buffon, Bonucci, vagy Chiellini, akik mind a sportág legendái. 

Kicsit szenvedtem, miután a Juventushoz igazoltam. Szerencsés vagyok, mivel Pirlo ugyanabban a pozícióban játszott, mint én, így tud nekem segíteni, megmondja, hogy mit kell tennem. Rendkívül sok tapasztalattal bír, emiatt nem is tennék mást, mint hogy lehajtom a fejem és hallgatok a szavaira. Nagyon jól elmagyarázza a tudnivalókat, és jól olvassa az ellenfél játékát.

Szerencsés voltam, hiszen Danilo és Alex Sandro, akiket a válogatottból már ismertem, segítették a beilleszkedésemet. Dybalával, Bentancurral és Moratával beszélhetek spanyolul, míg Cristianóval portugálul társaloghatok. Emellett még itt vannak azok a veteránok is, akik az olasz mentalitást képviselik. Mindannyian nagyon komolyan veszik a dolgukat, és rendkívül keményen dolgoznak.

Ronaldo munkamódszere őszintén meglepett. Korábban már hallottam erről, hiszen sokat beszélnek róla, de ennek ellenére elképedtem, mikor élőben is megtapasztalhattam. Amikor meglátod, egyszerűen lenyűgöző hatással van rád. Volt már olyan, hogy hajnali kettőkor, mikor hazaértünk az idegenbeli meccsünkről, ő már azonnal az edzésen gondolkodott.

Egyszer viccesen megjegyeztem neki, hogy az edzés nála már egy betegség, de mit lehetne mondani annak, aki pályafutása során öt Aranylabdát nyert? Cristiano nagyszerű ember, a megérkezésem óta nagyon sokat segített nekem. Még az étkezésem kapcsán is adott tanácsokat. Vigyáz a társaira" – összegzett a jelenlegi szezonban mindeddig hat Serie A és hat Bajnokok Ligája mérkőzésen szerephez jutó Arthur.