Yıldız és Huijsen: "Olykor ijesztő olyanokkal játszani, akiket addig a TV-ben láttál"

kenan_dean.pngAz olasz rekordbajnok Juventus az idei szezonban több, jelenleg még az utánpótlás csapatban pallérozódó játékost próbál több-kevesebb sikerrel az első csapatnál alkalmazni, akik közül eddig leginkább Fabio Miretti kapott komolyabban lehetőséget, míg Dean Huijsen, valamint Kenan Yıldız eddig inkább csak epizódokat kaptak egy-egy összecsapás alkalmával. 

A napokban egy hosszabb videós interjúban meg is kérdezték a fiatal tehetségeket az Öreg Hölgy előtti életükről, a változásokról, amik a Zebrákhoz kerülésük miatt érték őket, valamint a dolgok jelenlegi állásáról, céljaikról is beszéltek néhány szót. Rajtuk kívül a Bianconeri vezetőedzője, Massimiliano Allegri is megosztotta gondolatait az ifjú tehetségekről, továbbá Giovanni Manna, a Juve Next Gen sportigazgatója is összefoglalta véleményét az érintett játékosokról. Az alábbiakban a felvételek magyar átiratát olvashatjátok, valamint az eredeti videós anyagot tekinthetitek meg. 

allegri-4-1024x683.jpgA megkérdezett szakemberek egyetértenek abban, hogy mindkét szóban forgó játékos nagy tehetség, és hasznos tagja lehet majd az első csapatnak, addig azonban még hosszú az út, amit a fiataloknak meg kell tenniük siker érdekében.

A Zebrák vezetőedzője, General Max általánosságban ekképp jellemezte az ifjú csillagokat:

"Ahhoz, hogy egy fiatal játékos bekerüljön az első csapatba, megfelelő technikai és erkölcsi kvalitásokkal kell rendelkeznie, és ha ezek megvannak, akkor nagyon komoly karrier áll előttük.

Elvittem őket az amerikai túrára, mert minden évben felbukkannak nálunk kiemelkedő fiatalok, és a Juventus célja az, hogy az ifjúsági szektorból hozzon játékosokat az első csapathoz."

Ezt követően a vezetőedző kitért kicsit részletesebben mind Yıldız, mind pedig Huijsen erősségeire, pontosabban arra, hogy mik azok a tulajdonságok, melyekből építkezni lehet náluk. 

"Huijsen nagyon jó érzékkel nyúl labdához, intelligens és magabiztos. Dean a Next Genben elkövetett hibák után egy pillanat alatt elvesztette a csillogását és a tisztánlátását, ezt követően azonban visszaszerezte ezeket. Amikor Huijsen debütált, a kezemet a fejére tettem, és ez többet ért minden szónál. Nyugodtan játszott, és mindig a megfelelő döntéseket hozta meg.

Yıldıznek nagyszerű technikája van, hosszirányban játszik és rendkívül koncentrált. Az Udinese elleni összecsapáson Kenan labdát szerzett, és nagyon jól irányított, ez természetes adottsága és ez az igazi erőssége. Az, hogy levágatta a haját, tetszett nekem, mert intelligens és figyel arra, amit mondanak, vagy tanácsolnak neki" – zárta gondolatait a Mister.

mannau.jpgGiovanni Manna is maximális megelégedéssel beszélt a Juve Next Gen két játékosáról, és örömét fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy a tehetségek az Öreg Hölgyet választották, amikor erre lehetőséget kaptak.  

"Kenan és Dean tudják, hogy az útjuk a Next Gen-en keresztül vezet, és hogy továbbra is fejlődniük kell, miközben játékidőt is ki kell harcoljanak maguknak. Nagyon nagy büszkeséggel tölt el, amikor látom, hogy ezek a fiatalok megszilárdulnak a pályán, és ezáltal állandó szereplői lesznek az első csapatnak.

Huijsennél rájöttünk, hogy egy nagyszerű lehetőség van a kezünkben. Dean egy ponton frusztrált lett, mert azt látta, hogy Kenan felkerült az első csapatba, ő pedig nem. Beszéltünk vele, és elmondtuk neki, hogy hosszú az út a sikerig.

Kenan tavasszal érkezett, és a megfigyelő csapat tagjai el voltak ragadtatva tőle. Huijsen debütálása a San Siróban? Az első, Rafael Leãót kereső labdát mellre vette, ezzel megelőzve és ki is cselezve az AC Milan támadóját. Fantasztikus volt."

huijsen_romano.jpgA mindössze 18 éves holland védő, Dean Huijsen a fent említett, A legjobb még hátravan címmel készült, Juventusról szóló dokumentumfilmben mesélt magáról néhány dolgot, többek között beszámolt a gyerekkoráról, illetve a kezdetekről, ami a futballt illeti.

"Amszterdamban születtem, édesapám focizott, én és a két testvérem pedig lábteniszeztünk. A Malágában töltött utolsó évemben az U16-os és az U19-es csapatban játszottam, ahol nagyon jól teljesítettem. Sok klub, mint például a Juve és a Real Madrid hívott magához ezt követően.

Néha persze félsz, vagy szégyenlősnek érzed magad amiatt, hogy ilyen nagy nevekkel játszol együtt" – mondta az első csapathoz kerülését kísérő érzéseiről a védő.

"Amikor az Next Genben játszom, időnként azt gondolom, hogy ezek a kihívások könnyűek nekem, mióta az első csapatban edzek és szerepelek, de persze azért ez nem mindig van így.

Minden debütálásom esetében jellemző volt, hogy azt megelőzően nem játszottam központi szerepet a csapatban, de ez egy nagyszerű tapasztalat a fejlődésem szempontjából. Tavaly elmentem a szüleimmel a Milan-Juve meccsre a San Siróban. Azt mondtam apukámnak, hogy egy nap szeretnék a San Siróban játszani 80 ezer néző előtt."

A Milan elleni debütálás természetesen hatalmas élményt jelentett Deannek, erre pedig így emlékszik vissza:

"Előző nap, amikor lefeküdtem aludni, azt álmodtam, hogy belépek a stadionba, és ez aztán valósággá vált. Amikor játszol, észre sem veszed, hogy ott van az a sok ember, nem tudsz beszélni a csapattársaiddal, mert nem hallasz semmit. Amikor a felnőtt keret öltözőjében meglátod a mezedet, az rendkívül izgatottá képes tenni téged. Van egy helyed az öltözőben, ami csak neked van fenntartva." 

yildiz_video.jpgA szintén 18 éves, azonban már a török felnőtt válogatottban is pályára lépő, mi több, nemrégiben egy Németország ellen lejátszott barátságos mérkőzés keretein belül gólt is szerző Kenan Yıldız is mesélt eddigi életéről és pályafutásáról a műsorban. 

"Németországban születtem, hároméves koromban kezdtem el focizni, hat-hét éves koromban a Bayern Münchenhez kerültem. Édesapám egy törökországi kisvárosban élt gyerekként, nem volt lehetősége akkoriban játszani. Ennek ellenére velem edzett, és ő tanított meg focizni.

Amikor a szerződésem lejárt a Bayernnél, a Juventus kínálta a legjobb lehetőséget, így a torinóiakat választottam. Amikor olyan játékosokkal játszol, akiket korábban a tévében láttál, igazán szürreális helyzetbe kerülsz.

A bajnokság első napján azt mondtam magamnak, hogy »hűha, itt vagyok.« Rengeteg érzelem van benned, mert már előző nap tudod, hogy a következő meccsen szerepelhetsz majd. Nagyon sok Juve-szurkoló volt, tele volt a stadion. Bemelegítettem, ideges voltam, de amikor kimondták a nevemet, izgatott lettem" – zárta a debütálásához kötődő emlékeivel a csatár. 

A teljes videó itt érhető el: