Rabiot és Nicolussi Caviglia a Derby d'Italia után

adrien_rabiot_inter.jpgBár a tegnapi Derby d'Italia hatalmas izgalmakat nem tartogatott, érdekességekben így sem volt hiány, ugyanis Adrien Rabiot első ízben viselhette a Zebrák csapatkapitányi karszalagját az ősi riválissal szemben, míg Hans Nicolussi Caviglia kisebb meglepetésre a kezdőben kapott helyet, a bizalmat pedig stabil, megbízható produkcióval honorálta. A lefújást követően az olasz média e két labdarúgót faggatta a mérkőzés eseményeiről. 

"Úgy vélem, hogy ez egy nagyon jó eredmény, annak ellenére, hogy természetesen nyerni szerettünk volna. Az Inter egy nagyon erős csapat, akikkel nehéz szembenézni, ráadásul még a bajnokság felénél sem járunk, ami miatt ez a találkozó minden, csak nem döntő fontosságú, s bőven lesz még lehetőségünk pontosak szerezni. Jogos kritika, hogy kissé sokszor támadtunk ki, az ebből adódó lehetőségeket pedig ki is használta az ellenfél. A védelemnek legközelebb sokkal erőszakosabbnak kell lennie egy olyan támadóval szemben, mint Lautaro Martínez, főleg úgy, hogy tudtuk, hogy a Nerazzurri olyan szituációk előidézésével fog próbálkozni, mint ami a gólt eredményezte, ugyanakkor összességében véve elégedettek lehetünk a döntetlennel" – fogalmazott Rabiot a DAZN riporterének. 

"Csapatunk számára nagyon fontos, hogy Dušan Vlahović magabiztos legyen, mivel a szerb egy remek játékos, akire éppen ezért a legjobb formájában van szükségünk. Örülök annak, hogy a mai esti produkcióval Dušan, valamint Federico Chiesa is elégedett lehet, hiszen ők ketten jelentős erősségei a Juventusnak. Meggyőződésem, hogy az a bizonyos pohár jelenleg inkább félig teli van, s hogy ha kitartunk a mostani útvonal mellett, akár a Scudettóért is harcba szállhatunk majd a későbbiekben. 

Mindig igyekszem motiválni magam, mikor gólt lövünk, ám akkor is eljátszom a saját kis belső rituálémat, mikor mi nyelünk be egy találatot, vagy éppen én magam vétek el egy passzt. Társaimmal együtt kivétel nélkül bajnokok vagyunk, aminek megfelel a hozzáállásunk is, éppen ezért pedig ma este mindenképpen szerettük volna bezsebelni a három pontot. A dolgok aránylag sokszor alakulnak számodra hátrányos módon, példának okáért akkor, ha váratlan szituációban veszik be a csapatod kapuját, nekünk viszont ekkor tovább kell lépnünk, s meg kell próbálnunk ismét a magunk javára fordítani az eseményeket. 

A második játékrészben nagyobb egyensúly jellemzett bennünket, még akkor is, ha nem sok helyzetet alakítottunk ki. Személy szerint egyértelmű célkitűzésként tekintek a bajnoki cím elhódítására, az öltözőben pedig gyakran mondogatjuk egymásnak, hogy meg kell nyernünk a trófeát, hiszen mindannyian igazi bajnokoknak számítunk, akikben hatalmas erő lakozik. Tisztában kell lennünk a saját értékeinkkel, s véleményem szerint ekkor képesek lehetünk elérni egy igazán jelentős eredményt" – zárta szavait a francia középpályás. 

hans.jpg"Még ma reggel sem gondoltam volna arra, hogy kezdő lehetek az Inter ellen, mikor pedig a mester közölte velem döntését, talán én voltam a legjobban meglepve. Ettől függetlenül készen álltam a megmérettetésre, hiszen sokat dolgoztam azért, hogy egyszer egy ilyen fontos összecsapáson szerepelhessek, ami miatt a ma esti meccs rendkívül fontos volt számomra, már csak azért is, mert így élesben is szembesülhettem a saját képességeimmel, s felmérhettem, hogy hol tartok jelenleg" – szögezte le Hans Nicolussi Caviglia, ugyancsak a DAZN számára nyilatkozva. 

"Max Allegri egyszerűen csak annyit mondott nekem, hogy maradjak higgadt, ezen kívül pedig ellátott egy sor taktikai utasítással is. Egyebek mellett arra kért, hogy ha nincs nálunk a labda, akkor igyekezzek eltakarni az ellenfél támadói előtt álló területet, ha pedig visszaszerezzük a játékszert, azonnal tegyem magam láthatóvá, még akkor is, ha ezúttal már a csatárok próbálnak fogást találni rajtam. A várakozásokhoz képest végül sajnos kevesebb labdaérintést hoztam össze, ám így sem vagyok csalódott a produkcióm miatt. 

Andrea Barzagli hatalmas példa volt számomra, úgy tettekben, mint szavakban. Minden alkalommal, mikor együtt edzhettem vele, tanulhattam valami újat, s megtiszteltetés volt testközelből figyelni visszavonulásának napját. Éppen ezért nagyon jó érzés volt hallani a dicséretet, amit rólam mondott. (Barzagli szerint a fiatal olasz remekül mozgott a pályán, s a nagy kihívás ellenére is jól teljesített – a szerk.) Ezzel együtt persze igaza van abban, hogy a játékom nem volt túlzottan látványos, ami a védelem előtt alapvetően nem is egy nagy meglepetés, bár elismerem, hogy a labdabirtoklási szakaszban kissé gyengébben telesítettem, talán pont azért, mert keveset volt nálam a játékszer. 

Együttesünknek rengeteg tapasztalt futballistája van, elég csak megemlíteni Danilót, vagy Adrien Rabiot-t, azonban a szellemiség tekintetében mindannyian nagyon érettek vagyunk, ez pedig a legnagyobb támaszunk is egyben. Előfordult, hogy a pálya közepén néha szorult helyzetbe kerültem, mivel Weston McKennie gyakran kilépett Francesco Acerbire, ami miatt olykor Federico Gatti lépett fel a középpályára, olykor pedig én vettem át az amerikai helyét. Mindez igazából csak azon múlt, hogy melyikünk ért oda gyorsabban az adott posztra, ám a legfőbb feladatom nem ez, hanem a két csatár felügyelete volt. 

Közülük leginkább Lautaro jelentett nagy problémát, hiszen az argentin nagyon jól szervezi a játékot. A második félidőben némileg más megközelítést alkalmaztunk: mikor Dušan megindult, Hakan Çalhanoğlut kellett volna fognom, ám sajnos nem akadt olyan pillanat, amikor ezt a szerepkört igazán jól töltöttem volna be. Természetesen mint a legtöbb labdarúgó, én is képes vagyok helytállni különféle pozíciókban. Ma leginkább registaként szerepeltem, azonban mezzalaként, vagy középső középpályásként is képes vagyok játszani. Nem titok, hogy jobban szeretek a kapuhoz közelebb futballozni, ahonnan nagyobb esélyem van lőni, ám erre ma sajnos nem volt lehetőségem" – összegzett az olasz tehetség.