Buffon: "A Juvénak addig kell küzdenie, míg nem nyer újra valamit"

buffon_italy.jpgA Juventus legendás kapusa, Gianluigi Buffon a napokban interjút adott az olasz médiának, melyben szót ejtett az Öreg Hölgyet övező szellemiségről, valamint néhány régebbi történet mellett kitért a klub jelenére is, leszögezve, hogy véleménye szerint a csapat igenis esélyes lehet a Scudettóra, ha elég eltökélten küzd céljaiért. 

"Mindenki rendelkezik bizonyos fokú győzelmi vággyal, ám azt, hogy ezt miként kell kinyilvánítani és megfogalmazni, csak nagyon kevesen tudják. A gyakorlatban talán ez a legnehezebb dolog, s mikor egy fiatal srác egy másik csapattól érkezve belecsöppen a Juventus valóságába, egyből észreveszi, hogy minden egyes ember magáénak érzi ezt a vágyat és ezt az akaratot, sőt mi több, a Bianconeri minden egyes struktúrájában is megtalálhatóak ezek a jellemzők" – fogalmazott a Radio Bianconera adásában. 

"A Juventusnál mindenki érzékeli ezt a tulajdonságot, még akkor is, ha ez a fajta szellemiség kissé alábbhagy bizonyos időközökre. Úgy gondolom, ez elsősorban annak köszönhető, hogy az Agnelli-család ilyen régóta áll a klub élén, ugyanis a família vezetőinek munkamódszere és gondolkodásmódja generációról generációra szállt. Azok, akik egyszer megfordultak a csapatnál, mindig az Öreg Hölgy világának részei maradnak. Erre én magam is jó példa vagyok, hiszen már évek óta nem állok a Juve alkalmazásában, s mégis, továbbra is rengeteg kérdést kapok az együttessel kapcsolatban. 

A Bianconeri központja Torino, valamint az a család, ami immár egy évszázada a klub patrónusának tekinthető. Annak ellenére, hogy a székhely biztos pont a Juve életében, vállalatként az alakulat egyre inkább delokalizálódik, s nemzetközi arcélet ölt. A régi nagy sikereknek, és a győzelmi kultúrának köszönhetően a gárda számos külföldi szurkolót vonzott magához az elmúlt évtizedekben, sőt, általában még azok is tisztelettel beszélnek a fekete-fehérekről, akik más csapatok diadaláért szorítanak. 

Nagyon szép éveket töltöttem a Juventusnál, s alapvetően boldog, valamint elégedett vagyok az ottani karrieremmel. Természetesen van bennem némi hiányérzet, ám ennek kialakulása nem a klubhoz kötődik, hiszen pályafutásom minden állomáshelyével kapcsolatban elmondhatnám ezt. Egyszerűen ilyen ember vagyok: legbelül soha nem az általam elért sikerekre fókuszálok, hanem azt tartom szem előtt, amit nem tudtam megtenni. Ennek ellenére büszke vagyok arra, hogy ennyi időn át képviselhettem az olasz rekordbajnokot, s ugyanígy tekintek a Parma, valamint az Azzurri kötelékében töltött időszakomra is. 

Korábban azért mondtam azt, hogy a Juve megnyerheti a Scudettót, mert őszintén így gondolom, s mert ismerem annyira a futballt, hogy biztonsággal ki tudjam jelenteni ezt. Ha valaki júliusban tette volna fel nekem ezt a kérdést, akkor egyértelműen azt mondtam volna, hogy a Bianconerinek minden lehetősége megvan arra, hogy elhódítsa a bajnoki címet, ám most, hogy annyi minden történt a csapat háza táján, kezdve például Paul Pogba botrányával, kissé felülvizsgáltam az álláspontomat. Ettől függetlenül az Öreg Hölgy továbbra is jó esélyekkel bír ahhoz, hogy a szezon egyik legfontosabb főszereplőjévé váljon, s úgy tartom, hogy ennek a gárdának addig kell küzdenie, amíg nem nyer újra valamit" – összegzett Buffon.