Morata: "Nem tudtam teljesíteni Allegri kérését"

morata_atleti.jpgA Juventus egykori támadója, az elmúlt két idényt kölcsönben Torinóban töltő, ám a szezon végén az Atlético Madrid gárdájához visszatérő Álvaro Morata a minap rövidebb nyilatkozatot adott a spanyol médiának, melyben arról beszélt, hogy tavaly januárban több klub is érdeklődött iránta, azonban Max Allegri mindenképpen az Öreg Hölgynél akarta tartani őt, annak ellenére is, hogy ő maga már ekkor valószínűnek tartotta, hogy az idény végeztével vissza fog térni a Matracosok kötelékébe. 

"A szezon végén a Juventus nem vásárolt meg, s mivel továbbra is előttem állt az Atlético Madridhoz való visszatérés lehetősége, úgy döntöttem, hogy megpróbálok ismét sikeres lenni a Matracosokkal. Az elmúlt hónapokban számos Atléti-meccset tekintettem meg, emellett pedig folyamatos kapcsolatban álltam néhány csapattársammal, elvégre tisztában voltam azzal, hogy a következő évadban ismét itt szerepelhetek majd" – jelentette ki az El Larguero című rádióműsorban. 

"Kevés olyan klub van a futball világában, ahol egy játékos annyira boldog lehet, mint az Atlético. Bár a Juventusnál mindig éreztem a felém áradó szeretetet, nagyon erősen hiszek a sorsban, ezért pedig úgy gondolom, hogy azért alakultak így az elmúlt hónapok, hogy visszatérjek ide, s hogy végre a Matracosokkal is nyerjek egy trófeát. Az előző idény végén gyakorlatilag biztos voltam benne, hogy ismét itt fogok játszani, erről pedig szóltam is feleségemnek és családomnak, akik, bár rendkívül szerették a torinói életet, nagyon örültek a hírnek. 

Januárban konkrét lehetőségem nyílt arra, hogy a Barcelonához igazoljak, s beszéltem is a csapat mesterével, Xavival, a katalánok mellett pedig további négy-öt klub érdeklődött irántam, én pedig szerettem volna kiértékelni ezeket az opciókat. Mikor a Juventus leigazolta Dušan Vlahovićot, úgy gondoltam, hogy nem jutok majd elég játéklehetőséghez, ezért pedig el akartam hagyni a Bianconerit, azonban ekkor közbelépett Massimiliano Allegri, aki kijelentette, hogy továbbra is kezdőként számol velem. 

A mester elmondta, hogy örülne neki, ha maradnék az Öreg Hölgynél, ő pedig személy szerint nem is szívesen engedne el, mivel azt akarja, hogy Vlahović mellett szerepeljek bal szélső támadóként. Bár összességében véve képes voltam megfelelni ennek a kihívásnak, új posztomon javarészt csak szenvedtem, s nem tudtam maradéktanul teljesíteni Allegri kérését, mivel én alapvetően center vagyok, akinek nem a szélen kellene futballoznia. A Juventusszal való közös történetem jelen állás szerint véget ért, második torinói időszakomat illetően azonban van egy erős hiányérzetem, mivel nem vagyok elégedett az elmúlt idényben elért eredményekkel: jó lett volna megnyerni a Supercoppa Italianát és a Coppa Italiát az Interrel szemben, bár azt hiszem, hogy még ezen trófeák nélkül sem panaszkodhatok" – összegzett a jelenlegi évad során 8 meccsen 3 gólt szerző Morata.