Gatti: "Minden nap tanulok valami újat"

gatti_2.jpgA Juve januári szerzeménye, az együttes felkészülését töltő keretéhez a hónap elején csatlakozó Federico Gatti a minap rövidebb interjút adott a Bianconeri házi csatornájának, melyben a környezetről való véleménye, illetve választásának okai mellett szót ejtett jövőjéről, mostani, illetve hosszabb távú céljairól, valamint Max Allegriről és Leonardo Bonucciról is, kijelentve, hogy egy napon olyan szeretne lenni, mint tapasztalt honfitársa. 

"Az, hogy itt lehetek, már első napomtól fogva hatalmas élményt jelent számomra, mivel minden egyes nap tanulok valami újat, ez pedig alapvető fontosságú a fejlődésemet nézve. Az előttünk álló időszakban első, nem hivatalos meccseimet is lejátszom majd a Juve szerelésében, s már nagyon várom, hogy pályára léphessek, egyebek mellett azért is, mert rendkívül erős ellenfelekkel fogunk szembenézni" – kezdte mondanivalóját a védő a Juventus TV kérdésére.

"Teljesen más felfogással edzek, mint a múltban, hiszen most már Európa egyik legnagyobb csapatának kötelékébe tartozom, ahol egy szigorú munkaterv alapján készülünk, s egyetlen fázisát sem hagyjuk ki a tréningeknek. Kellő alázattal és győzelmi vággyal egyértelműen képes lehetsz fejlődni a Juventusnál, ezt én is észrevettem magamon. Úgy vélem, hogy mostanában több hangsúlyt fektetek az olyan dolgokra, amiknek korábban nem tulajdonítottam különösebb jelentőséget, s egyébként is olyan tényezőkkel szembesültem itt, melyekhez ez előtt nem voltam hozzászokva. 

A klub profi szintű szervezettsége, a stáb szakmai munkájának magas színvonala, az edzések tempója mind ilyennek számítanak, azonban mikor erről beszélek, elsősorban mégis csapattársaimra gondolok, akik mindannyian bajnokok, s jól esett, hogy az első pillanattól fogva nagy alázattal és kedvességgel fordultak hozzám. Az életem az utóbbi hetekben szinte minden téren a feje tetejére állt, azonban tudom, hogy ez még csak az út kezdete, s hogy még rengeteg történetet kell megírnom pályafutásom során. 

Az, ahonnan jöttem, vagyis hogy korábban kétkezi munkával kerestem a kenyérre valót, majd végig kellett másznom az olasz futball szamárlétráját, a mai napig erőt ad számomra, mivel a nehéz pillanatokban képes vagyok erőt meríteni a múltamból, arra ösztönözve magam, hogy soha ne adjam fel. Furcsa érzés újra Torinóban lenni, mivel a családom csupán 500 méterre lakik a stadiontól, ami természetesen hihetetlen érzéseket kelt bennem, ahányszor csak belegondolok ebbe. 

Minden egyes edzésen próbálom figyelni Leo Bonuccit, aki egy kivételes bajnok, emellett pedig egy nagyszerű ember is. Max Allegri és ő olyan apróságokra tanítanak meg, amikről korábban senki sem beszélt velem, ezért pedig már önmagában is nagyon hálás vagyok nekik. Minden tréninget úgy fogok fel, mintha egy döntőt akarnék lejátszani, mivel úgy gondolom, hogy ez a legcélravezetőbb út a minél dinamikusabb fejlődéshez. Most az a legfontosabb, hogy egy erős és ütőképes csapatot alkossunk, hogy később elérhessük a megfelelő eredményeket, a megugrásra váró szintet pedig minél magasabbra kell belőnünk" – összegzett Gatti.