McKennie: "Sokat jelent, hogy Allegri számol velem"

mckennie_goal.jpgA Juventus amerikai válogatott középpályása, az immár harmadik torinói szezonjára készülő Weston McKennie a minap hosszabb nyilatkozatot adott az olasz médiának, melynek keretein belül szót ejtett a klubnál uralkodó munkakultúráról, Max Allegrivel való kapcsolatáról, a Paul Pogával való közös játék lehetőségéről, illetve személyes és csapatszintű célkitűzéseiről is. 

"A nyári szünetet leginkább a pihenésre használtam, mivel szerettem volna egy kicsit kitisztítani a fejem. Az volt az elsődleges célom, hogy visszatérésemet követően ismét fitt legyek, ezért természetesen rendkívül sokat edzettem az utóbbi hónapokban, ami miatt sokan mondták, hogy szinte nem is ismernek rám. Ez pedig egyértelműen pozitív változásnak és jó jelnek tekinthető" – fogalmazott a Goal Italia munkatársának. 

"A labdarúgás világában a gyors alkalmazkodás, s a dolgok mihamarabbi megszokása kulcsfontosságú. Az olaszországi előszezon teljesen abnormális, mivel naponta két összetett tréningen veszünk részt, s reggel 08:30-tól este 20:30-ig az edzőközpontban kell maradnunk, ezért pedig nem csoda, hogy a nap végén általában már csak egy hangos »Ó, Istenem!« felkiáltásra futja erőnkből. Egy hónap kihagyást követően azonban jó volt újra a pályán találkozni csapattársaimmal, s ismét hozzáérni a labdához. 

Max Allegri arról szóló szavai, hogy mindenképpen számol velem, nagyon fontosak voltak számomra, mivel egy sportolónál sokat számít, hogy úgy érezze, hogy egy olyan klubnál szerepelhet, ahol szükség van rá, s ahol a tervek részét képezi. Az elmúlt években sok pletykát hallottam már állítólagos távozásomról, ezek pedig olykor rendkívül komolynak tűntek, emiatt pedig nehéz volt teljesen figyelmen kívül hagyni az ezzel kapcsolatos híreket, azonban nagyon szoros kapcsolatban állok az ügynökömmel, így valószínűleg én tudnám meg elsőként, ha ezek az információk rendelkeznének valóságalappal. 

Az elvárások és a célok minden egyes idényben ugyanazok. A Juventus egy topcsapat, ennek alapján pedig arra hivatott, hogy mindig mindent megnyerjen. A közvélemény alapvetően egyetért abban, hogy az Öreg Hölgy Olaszország legnagyobb klubja, emiatt nekünk az a feladatunk, hogy elhódítsuk a Scudettót, a Coppa Italiát, a Supercoppa Italianát, illetve a Bajnokok Ligáját, vagy hogy legalább eljussunk a BL-döntőig. Elvárásaink nagyon magasak, ezért számunkra még egy döntetlen is vereséggel ér fel. Nem szeretünk veszíteni, ezért pedig azon vagyunk, hogy visszatérjünk a saját szintünkre, a nyár eddigi igazolásainak alapján pedig úgy vélem, hogy a következő szezon rendkívül pozitív lesz számunkra. 

Az, hogy egy olyan futballistával játszhatok majd együtt a középpályán, mint Paul Pogba, hatalmas dolognak számít, s remek lehetőséget teremt nekem. Már nagyon várom a közös munkát, mivel Paulnak jól körülhatárolható személyisége van, s elképesztő energiát tudhat magáénak, a francia sokrétű stílusából kifolyólag pedig számos téren nyílik majd alkalmunk a kibontakozásra. Egyelőre még csak egymás jellemvonásainak kitapasztalásánál tartunk, ám minden csapatban szükség van egy kis pihenőre, s egy rövidebb leállásra, mivel ennek beiktatása azt is segít megérteni, hogy mikor kell igazán keményen dolgoznod. 

Egy mai labdarúgónak állandóan a közösségi médiával, valamint az ehhez, s más dolgokhoz köthető fontos eseményekkel kell törődnie, ennek összehangolásához pedig nagy mentális erőre van szükségünk. Bevallom, néha nagyon fáradtnak érzem magam azon feladatok elvégzéséhez, melyekre megkérnek, ezért pedig hajlamos vagyok halogatni a teendőket, amin azonban mindenképpen változtatnom kell, mivel egy modern játékosnál a marketing helyes menedzselése is beletartozik a munkakörbe, ami remekül kiütközött példának okáért Cristiano Ronaldo esetében, akinek helyzetébe nem is tudnám beleképzelni magam a fentiek miatt. 

Kezdetben nagy hangsúlyt fektettem az engem érő kritikákra, fiatalabb koromban pedig még a Top Drawer Soccer nevű amerikai oldal szolgáltatásaira is előfizettem, hogy folyamatosan figyelhessem teljesítményemet, valamint a velem kapcsolatos véleményeket. Jelenleg teljesen más helyzetben vagyok, mivel úgy érzem, hogy jól játszom, s jól teljesítek. Alapvetően egy nagyon önkritikus embernek tartom magam, ennek révén pedig azzal is tisztában vagyok, ha éppen rosszul futballoztam: a hozzám közel álló egyének pontosan tudják, hogy ösztönösen megérzem ezt.

Természetesen elfogadom a kritikákat, s igyekszem inspirálódni mások észrevételeiből, hogy ezáltal is fejlődhessek. A közösségi médiával ugyanakkor nem kellene ennyit foglalkoznunk, mivel ott szinte naponta változik az kommentelők álláspontja. A legfontosabb az, hogy tudjuk, mik a céljaink, s hogy mindennap tegyünk valamit azért, hogy elérhessük ezeket. Boldognak érzem magam a Juventus kötelékében, illetve Torinóban, s rendkívül fontos nekem, hogy továbbra is komfortosan élhessek a városban. 

Az olaszok többet törődnek a stílussal és az eleganciával, mint más nemzetek, s őszintén szólva kicsit zavar, hogy minden egyes alkalommal, mikor kipróbálok valami újat, vagy felveszek egy nekem tetsző ruhát, sokan egyből kíváncsiskodni kezdenek, s azt kérdik, hogy vajon miért választottam ezt a szettet, vagy tevékenységet. Nekem egyszerűen ilyen a személyiségem, ilyen vagyok, azonban szerencsére a csapattársaim maximálisan elfogadják mindezt, s tudják, hogy nem minden esetben kell halálosan komolyan venni a dolgokat" – összegzett McKennie.