Miretti: "Ajándék, hogy a Juve mezét viselhetem"

miretti_juve_first_team.jpgA Juventus fiatal középpályása, a nemrég az olasz U21-es válogatottba is meghívót kapó, s a minden bizonnyal jövőre is a Bianconeri első csapatában lehetőséghez jutó Fabio Miretti a minap hosszabb nyilatkozatot tett az itáliai médiának, melyben egyéb témák érintése mellett kitért Max Allegri pályafutásában játszott szerepére, az Öreg Hölgynél töltött mindennapokra, a korosztályához tartozó labdarúgók helyzetére, illetve a folytatást illető kérdésekre is. Az alábbiakban ezen szavak magyar fordítását tesszük közzé. 

"Nyilvánvaló módon nagy megtiszteltetésnek veszem, hogy behívtak az U21-es válogatott keretébe, s ez annak fényében még nagyobb rangnak számít nekem, hogy még csak tizennyolc esztendős vagyok, ekképp pedig fiatalabb játékosként ölthetem magamra a nemzeti együttes szerelését. Boldog vagyok amiatt, hogy mesterem jó lehetőséget lát bennem, s úgy vélem, hogy az eddigi edzéseken már alkalma is nyílt megismerni alapvető stílusomat, miközben a felénk mutatott bánásmódja rám is igen jó benyomást tett" – szögezte le a Tuttosport kérdésére. 

"Szükség esetén bármilyen poszton pályára tudok lépni, ám a legideálisabb szerepkör számomra talán a mezzala lenne, azonban a középső középpályás, vagy a trequartista pozíciója sem idegen tőlem, ha a helyzet megköveteli. Az U19-es válogatottban már megfordultam támadó középpályásként, emiatt pedig úgy gondolom, hogy a pontos szerepkör egyelőre a másodlagos, a lényeg csupán annyi, hogy az együttes tengelyében futballozhassak. 

A legnagyobb nehézséget korábban a mérkőzések gyorsasága és üteme jelentett számomra, mivel nem voltam hozzászokva ahhoz a ritmushoz és intenzitáshoz, melyet a profi futball összecsapásai képviselnek, azonban annak köszönhetően, hogy idén javarészt már az U23-as csapatban szerepelhettem, sokkal könnyebb volt alkalmazkodnom a Juventus felnőtt együtteséhez, mivel a Serie C és a Serie A között jóval kisebb a különbség, mint az első osztály és a Primavera-gárda esetében. 

Mióta lehetőségem van a Bianconeri első számú együttesével edzeni és játszani, hatalmas fejlődésen mentem keresztül, s nagy ajándéknak tekintem, hogy néhány találkozón még kezdőként is megcsillogtathattam képességeimet, hiszen amellett, hogy ez karrierem szempontjából is hatalmas előrelépést jelentett számomra, a Juve szurkolójaként leírhatatlan érzés volt magamra ölteni az alakulat szerelését, s abban a csapatban futballozni, mely a legkedvesebb a szívemnek. 

Massimiliano Allegri az eddigiekben is rengeteg ötlettel látott el engem, elsősorban azzal kapcsolatban, hogy milyen módon fejleszthetném technikámat, vagy hogy miként lehetnék hatékonyabb a védekezésben, mely területeken természetesen továbbra is nagy utat kell megtennem ahhoz, hogy elérjem a megfelelő szintet. A mester ráébresztett arra, hogy milyen fontos a fejlődés a profi labdarúgásban, s mióta elmagyarázta ezt nekem, minden nap arra törekszem, hogy egyre jobbá és jobbá váljak. 

Jövőmmel kapcsolatban egyelőre a válogatottra, ezt követően pedig az előttem álló érettségire koncentrálok, ezután pedig minden bizonnyal a klubvezetőséggel is beszélni fogok az előttem álló opciókról, valamint az ő terveikről. A legfontosabb dolognak azt tartom, hogy most minden jó irányba tart az életemben, azt pedig, hogy a folytatás mit tartogat számomra, talán senki sem tudja jelen pillanatban. 

Annak ellenére, hogy az olasz korosztályos klubcsapatok és válogatottak jobb eredményeket érnek el az utóbbi időszakban, nem hinném, hogy nemzetünk fiataljai azonos szintre értek volna az angol, vagy a spanyol nemzeti együttesekkel. Az U19-es alakulat például igen kiemelkedően teljesített az elmúlt szezonban, ám ahhoz, hogy azonos erősséget képviseljünk a fent említett válogatottakkal, még rengeteget kellene dolgoznunk, mind hozzáállás, mind pedig fizikai erőnlét és technika szempontjából" – összegzett Miretti.