Udogie: "Hízelgő a Juventus érdeklődése"

destiny_udogie_2022.jpgA Juventus egyik legfőbb szélsőhátvéd-kiszemeltje, a Romeo Agresti szerint már hosszabb ideje figyelemmel kísért Destiny Udogie a minap hosszabb interjút adott az olasz sportmédiának, melynek keretein belül számos témát érintve szót ejtett a Bianconeri iránta való érdeklődéséről, kedvenc együtteséről, példaképéről, a Serie A általa legjobbnak tartott csatáráról, valamint az olasz válogatottal kapcsolatos ambícióiról is. Az alábbiakban ezen szavak magyar fordítását tesszük közzé. 

"Jelen pillanatban az Udinese kötelékébe tartozom, ezért pedig egyelőre arra törekszem, hogy minden tőlem telhetőt megtegyek ezért a klubért. Őszintén szólva most még nem tudom, hogy mit tartogat számomra a jövő, azonban abban biztos vagyok, hogy a Bajnokok Ligájában való szereplés, illetve a sorozat megnyerése egy hatalmas álmot jelent számomra, s remélem, hogy egy napon képes leszek elérni ezt" – fogalmazott a The Italian Football Podcast adásában. 

"Hogy mit gondolok az Inter, a Napoli, valamint a Juventus irántam mutatott érdeklődéséről? Nagyon hízelgőnek tartom, hogy ilyen nagy klubok kísérik figyelemmel játékomat, s már csak azért is jó érzés erről hallani, mert ezáltal biztosra vehetem, hogy jól és eredményesen teljesítek. Egyelőre azonban mindenképpen az Udinesére szeretnék összpontosítani, s nem figyelni a topklubokkal kapcsolatos hírekre, mivel hálás vagyok a Zebrettének, s szeretnék mindent beleadni azért, hogy sikeresek legyünk. 

Kisebb koromban szinte állandóan az AC Milan meccseit néztem, s hatalmas szurkolója voltam a Rossonerinek. Kedvenc játékosom Ronaldinho volt, s alapvetően miatta kezdtem el követni a vörös-feketék összecsapásait is, hiszen lenyűgözött, hogy milyen játszi könnyedséggel veri át a védőket, vagy hogy milyen bámulatos cselekkel kápráztatja el a közönséget. Nagyon élveztem a játékát, s úgy vélem, hogy bizonyos szempontból én magam is miatta szerettem volna futballistává válni. 

Ennek ellenére természetesen fantasztikus érzéssel töltött el, mikor idén februárban bevettem a Milan kapuját a San Siróban, mivel az embernek nem mindennap adatik meg, hogy betaláljon egy ilyen legendás és nagy múltú stadionban, egy ilyen nagyszerű klub ellen. Ez a pillanat már csak azért is keltett bennem nagy örömöt, mert bal oldali szárnyvédőként egyik legfőbb mintámnak Theo Hernández számít, azonban legnagyobb példaképem továbbra is a Real Madrid ikonja, Marcelo, aki valósággal forradalmasította posztját. 

Mivel Olaszországban, Veronában születtem, sokkal inkább érzem magam olasznak, mint felmenőim alapján nigériainak. Karrierem eddigi részében szinte minden olasz utánpótlás-válogatott kötelékében szerepeltem, emiatt pedig felnőttként is az Azzurri mezében szeretnék majd pályára lépni, s remélem, hogy minél többször futhatok majd ki a gyepre az Égszínkékek szerelésében. 

Nagy ambícióm, hogy ott legyek a válogatottal a 2024-es Európa-bajnokságon, addig pedig minden egyes meccsemen a tőlem telhető legjobbat akarom nyújtani, hogy meggyőzzem Roberto Mancini mestert képességeimről. Nagyon bízom benne, hogy a szakmai stáb értékeli majd ezt a törekvést, valamint játékomat, elvégre a kezdetektől fogva az az egyik legfőbb célom, hogy szülőhazámat képviselhessem a legközelebbi kontinensviadalon. 

Állandóvá váló társam, a pálya másik oldalán szereplő Nahuel Molina véleményem szerint az egyik legjobb Serie A-játékos saját posztját tekintve, ezt pedig őrülten jó statisztikai adatai is messzemenően alátámaszthatják. Nahuel rendkívül jól támad, kiváló hosszú- és keresztlabdákkal, valamint tűpontos beadásokkal operál, ezen felül pedig az akciókat is nagy hatékonysággal fejezi be, emiatt pedig biztos vagyok benne, hogy hatalmas utat fog bejárni az elkövetkezendő években. 

Bajnokságunk legjobb támadója véleményem szerint kétségkívül Dušan Vlahović, akiben minden megvan ahhoz, hogy a világ egyik legkiválóbb centere legyen, s korához képest már most is rendkívül erősnek számít, szinte minden szempontból. Ezzel együtt kénytelen vagyok megállapítani, hogy az olasz liga nem igazán biztosít elegendő teret az ifjú tehetségeknek, ezen pedig mindenképpen változtatni kéne, hogy a fiatal reménységek megmutathassák kvalitásaikat, s élvezhessék a futballt. 

Ha pusztán az adatokat nézzük, a Serie A rendelkezik az egyik legrosszabb mutatókkal a huszonegy év alatti futballisták pályára lépési lehetőségeinek szempontjából, ezen pedig elengedhetetlenül módosítani kellene ahhoz, hogy ligánk visszanyerhesse presztízsét és nemzetközi tekintélyét, valamint hogy vonzóbb célpontot kínáljon a generációmhoz tartozó tehetségek számára" – összegzett a tizenkilenc esztendős kiszemelt.