Danilo, De Sciglio, és Miretti a mérkőzésről

danilo_juve.jpgA Juventus Salernitana ellen aratott, 2-0-ás sikerét követően a csapat mestere, Massimiliano Allegri mellett az ilyenkor szokott módon a Bianconeri egyes labdarúgói is értékelték együttesük teljesítményét, melynek keretében az ezúttal a középpályán lehetőséget kapó Danilo, az ismét gólpasszt adó Mattia De Sciglio, valamint az első Serie A-találkozóján pályára lépő Fabio Miretti álltak az olasz média kamerái elé. 

A tőle kissé szokatlan módon nem a védelem valamelyik szélén, vagy közepén futballozó Danilo mindenekelőtt a Villarreal elleni BL-kiesés hatásáról, szerepköréről, valamint Juventus iránti érzéseiről értekezett, emellett pedig természetesen nem felejtette el megemlíteni a bajnoki versenyfutást sem, mely a válogatott szünet után egy Inter elleni rangadóval folytatódik majd a fekete-fehérek számára. 

"A meccset követően kötelességemnek éreztem, hogy a mai siker ellenére bocsánatot kérjek a szurkolóktól a szerdai Bajnokok Ligája-kudarc miatt, mivel nem tehetünk mást, mint hogy a drukkerek elnézéséért esedezünk, s megpróbálunk szilárd fegyelemmel dolgozni a továbbiakban. Tudjuk, hogy a ma mutatott játékkal nem a legjobb arcunkat képviseltük, ám így is sikerült kiharcolnunk a győzelmet, jelenleg pedig ez a legfontosabb" – jelentette ki a DAZN kérdésére. 

"A szerdán történteket követően természetesen érzékeltünk magunkon némi mentális és fizikai fáradtságot, ami azonban nem csak az átélt eseményeknek, hanem a sérültek, valamint koronavírus-fertőzöttek magas számának is köszönhető, ennek fényében pedig úgy vélem, hogy minden tőlünk telhetőt megtettünk ma délután. Ezt követően mindenképpen vissza kell szereznünk azt az erőt, melyet magunkénak tudhattunk egy héttel ezelőtt, hiszen ez alapvető fontossággal bír majd az elkövetkezendő negyven napra nézve. 

A Juventusnál sosem szerepelhetek tőlem idegen pozícióban, mivel az, hogy egy ilyen klubnál futballozhatok, minden szerepkört testhezállóvá tesz számomra. Mindig a csapat rendelkezésére szeretnék állni, emiatt pedig minden elvárásnak készen állok eleget tenni, amit a mester követel tőlem, mivel csak és kizárólag így segíthetem alakulatomat. Nagyon örülök a mai sikernek, valamint az útnak, melyen haladunk, s biztos vagyok benne, hogy ha az előttünk álló hetekben is képesek leszünk ilyen mentalitást képviselni, semmi és senki nem jelenthet akadályt számunkra. 

Ahogy említettem, most az a legfontosabb, hogy magunkba nézzünk, s kellő önbizalmat merítsünk az egyes összecsapásokból, melyre a mai meccs is remek lehetőséget adott számunkra. Alapvető célunk az, hogy a bajnokság legjobb négy helyezettje között tudjuk magunkat a szezon utolsó találkozója után, mivel csak ezáltal biztosíthatjuk be jövő évi BL-szereplésünket, ennek nyomán pedig világos, hogy nem szabad hátra tekintenünk, s egyedül előre kell haladnunk a továbbiakban" – zárta gondolatait Danilo. 

de_sciglio_after_juve_salernitanau.jpgA hosszabb idő után végre ismét gólpasszt kiosztó olasz jobbhátvéd, az egyébként az Azzurri keretébe is meghívást kapó Mattia De Sciglio a lefújást követően főként a válogatottba való bekerülésének jelentőségéről beszélt, ám emellett természetesen szót ejtett idén mutatott jó teljesítményéről is, melyben állítása szerint nagy szerepe van a tavalyi, Lyon kötelékében szerzett tapasztalatoknak is. 

"A meccs után beléptem az öltözőbe, társaim pedig azonnal közölték velem, hogy Giovanni Di Lorenzo sérülése miatt meghívót kaptam a válogatott kötelékébe, ami a mai győzelem után újabb elégedettséggel tölt el engem, s fontos visszacsatolást jelent számomra produkciómmal kapcsolatban. Nagy öröm számomra, hogy Mancini mester két ilyen fontos találkozón szeretne számolni velem, ezért arra kérem a sajtót, hogy siessenek a kérdésekkel, mivel a lehető leghamarabb indulnom kell haza, hogy összepakolhassam a holmimat. 

A Lyon kötelékében szerzett tapasztalatok rendkívül sokat segítettek nekem, ahogy azt mindig is hangoztattam, mivel az, hogy egy futballista külföldön is kipróbálhatja magát, általában jótékony hatást gyakorol teljesítményére, emellett pedig emberként is fejlődési folyamatokat indít el az egyénben. Úgy vélem, hogy karrierem, valamint életem szempontjából is a lehető legmegfelelőbb időpontban igazoltam Franciaországba, mivel az ott magamévá tett tudás segített abban, hogy jobb ember és jobb labdarúgó legyek, s elengedhetetlen feltételt jelentett ahhoz, hogy ilyen eredményes produkcióval állhassak elő a jelenlegi idényben.

Massimiliano Allegri Juventushoz való visszatérése természetesen legalább ennyire jelentős körülménynek számít, ugyanis a mester mindig biztosított engem töretlen bizalmáról, a mostani szezonban pedig ismételten megmutatta, hogy fontos játékosnak tart engem, s akár a nagy meccseken is alapemberként számol velem" – értékelt De Sciglio a DAZN munkatársának. 

fabio_miretti_after_juve_salernitana.jpgA találkozó 90. percében pályára lépő, mindössze tizennyolc esztendős Fabio Miretti, aki gyepre való kifutásával első megmérettetésén ölthette magára a Juventus szerelését a Serie A-ban, elsőként érzelmeiről, valamint az ifjúsági csapatban mutatott játékáról beszélt a lefújás után, ezen túl azonban a Juventust körülvevő légkörről is kifejtette véleményét, melynek alapján az ifjú középpályásnak minden lehetősége megvan a megfelelő ütemű és mértékű fejlődésre az Öreg Hölgy kötelékében. 

"Rendkívül boldognak érzem magam, mivel ugyan a Malmö ellen már pályára léphettem az első csapat kötelékében, a Serie A-ban mindeddig nem adódott lehetőségem ennek megtételére, ennek nyomán pedig természetes, hogy alig jutok szavakhoz jelen pillanatban az elragadottságtól. Az ifjúsági szektor játékosai közül mindenkinek az a legnagyobb álma, hogy egyszer bemutatkozhasson a Juventus kötelékében, én pedig elmondhatatlanul szerencsésnek érzem magam amiatt, hogy gyermekkori kedvenc csapatom stadionjában futhattam ki a gyepre egy első osztályú olasz bajnoki találkozón.

Kiskoromtól fogva a Zebrák szerelmesének vallom magam, emiatt pedig leírhatatlan érzéssel tölt el, hogy ennek a csapatnak a mezében szerepelhettem, még ha csak néhány perc erejéig is. Az elmúlt hét során egyébként is számos fantasztikus dolog történt velem, elvégre csapatommal, többek között az én gólomnak is köszönhetően sikerült bejutnunk az UEFA Youth League elődöntőjébe, mellyel már önmagában is történelmet írtunk, ezért pedig a mögöttem álló hét napot minden bizonnyal életem egyik legszebb időszakaként fogom majd emlegetni a későbbiekben. 

Igyekszem minden tudást elsajátítani a felnőtt keret labdarúgóitól. Ami a leginkább megragadott bennük, az az a fókusz, melyet képviselve kifutnak a gyepre egy profi összecsapáson, mivel hittel vallom, hogy ahhoz, hogy elérhessünk a csúcsra, s meg is maradjunk ezen a szinten, minden apró részletre oda kell figyelnünk. Az első csapat tagjai közül mindenki eltökélten munkálkodik, s annak ellenére, hogy világhírű futballistákról van szó, a kezdetektől fogva egyenrangú félként kezelnek engem és társaimat, mesterünk pedig minden szükséges segítséget megad számunkra a fejlődéshez, ennek köszönhetően pedig egyetlen perc erejéig sem éreztem elveszettnek magam a Bianconerinél" – szögezte le Miretti a Juventus TV kamerái előtt.