de Ligt: "Nem aggódunk a Villarreal elleni meccs miatt"

de_ligt_goal_vs_toro.jpgA Juventus tegnap esti, Torino elleni 1-1-es döntetlenét követően a csapat mestere, Massimiliano Allegri mellett a Zebrák egyetlen találatát szerző, s a Granata kapuját karrierje során már másodjára bevevő Matthijs de Ligt is értékelte a látottakat, aki nyilatkozatában egyebek mellett kitért saját játékára, társainak produkciójára, valamint a Villarreal elleni Bajnokok Ligája-párharcra való felkészülés legfontosabb szempontjaira is. 

"A Derby della Mole egy rendkívül fontos összecsapás Torino városának, valamint a két együttes szurkolóinak számára, ezért pedig természetes, hogy mindig győzelmet szeretnénk aratni rajta, ami sajnálatos módon ma este nem sikerült a Juventusnak. A találkozó során számos nehézséggel kellett megküzdenünk, kiváltképp Daniele Rugani kiesését követően, akinek elvesztése miatt Alex Sandrót kellett behozni a védelem tengelyébe, aki azonban annak ellenére is megállta a helyét középhátvédként, hogy pályafutása során nem sokat szerepelt ebben a pozícióban" – fogalmazott a holland labdarúgó mondanivalójának nyitányaként a DAZN számára. 

"Nyilvánvaló, hogy most, mikor három középhátvédünk is sérüléssel bajlódott, Danilo pedig eltiltását töltötte, rendhagyó megoldásokra volt szükségünk, azonban Alex Sandro az egyértelmű vészhelyzet ellenére is meggyőző teljesítménnyel rukkol elő, összességében stabil pontot jelentve hátsó alakzatunkban. 

Véleményem szerint én magam nagyszerű találatot szereztem, mivel Juan Cuadrado egyébként is kiválóan végezte el a szögletet, én pedig pontosan olyan erővel és góllövési vággyal robbantam be középre, mint ahogy az ilyen szituációkban fel kell lépni, s melyet mesterünk több alkalommal is kihangsúlyozott számomra a hét során. Az Atalanta elleni mérkőzésen Danilo szerzett találatot hasonló körülmények között, nekem pedig testi adottságaimból kifolyólag mindig így kellene viselkednem a sarokrúgásoknál, ám úgy gondolom, hogy ma sikerrel kamatoztattam ezeket, hiszen összességében véve gólomat is ennek köszönhetem. 

A Toro góljánál sajnálatos módon az én helyezkedésem sem volt megfelelő, mivel az efféle keresztlabdáknál rendkívül fontos, hogy a két belső védő szorosan a kapu előterében maradjon, amit nem voltam képes megtenni, azonban a szóban forgó szituációban nem tudtam tovább mérlegelni, mivel a Granata négy emberrel támadott bal oldalunkon, mi azonban csak hárman maradtunk ezen a szélen Cuadrado, McKennie, valamint Zakaria révén, akiknek segítségre volt szükségük, ezért pedig kénytelen voltam kilépni a védvonalból, elhagyva ezzel posztomat. 

Semmi esetre sem tölt el aggodalommal, hogy a védelemben kialakult helyzet milyen jellegű problémákkal járhat majd számunkra a Villarreallal szemben, mivel a jelenlegi szezonban rengeteg meccset játszottunk úgy, hogy néhány kulcsjátékosunk nem volt bevethető, amit csapatunk erejéből és minőségéből kifolyólag mindig képesek voltunk orvosolni, amit az is megmutatott, hogy még azon labdarúgóink is jó teljesítményt tettek le az asztalra, akik az eddigiekben nem kaptak sok játéklehetőséget. Meglátjuk, hogy ki lesz bevethető kedden, s bár természetesen reméljük, hogy minél többen visszatérhetnek majd a sérültek közül, azzal az együttessel fogunk kifutni a gyepre, mely rendelkezésünkre áll. 

Hogy a spanyolok ellen viselhetném-e a kapitányi karszalagot abban az esetben, ha Giorgio Chiellini, Leonardo Bonucci, valamint Paulo Dybala sem lenne bevethető? Nem gondolnám, mivel a Juventus szabályai szerint mindig az a futballista kapja meg a karszalagot, aki a legtöbb mérkőzést játszotta a klub kötelékében, s aki a leghosszabb ideje hordja a Bianconeri szerelését, ezért ahhoz, hogy én magam is kapitánynak mondhassam magam, még le kell húznom néhány esztendőt Torinóban" – összegzett de Ligt.