Tudor: "A Juventus nevelt fel játékosként"

igor_tudor.jpgMint ismert, a hétvégén pár nap szünetet követően visszatér a Serie A, melynek keretein belül vasárnap este a keretét a januári mercato során új igazolásokkal megerősítő Juventus a Hellas Verona alakulatát fogadja majd az Allianz Stadiumban. A meccset megelőzően természetesen a Gialloblu mestere, illetve a Bianconeri egykori ikonikus labdarúgója, Igor Tudor is megtette ehhez kapcsolódó nyilatkozatát, melynek keretein belül szót ejtett az Öreg Hölgyhöz köthető múltjáról, együttese kilátásairól, továbbá Dušan Vlahovićról is. Az alábbiakban ezen szavak magyar átültetését olvashatjátok. 

"Dušan Vlahović egy fantasztikus futballista, s minden bizonnyal az egyik legkiemelkedőbb játékos saját posztját tekintve. Úgy vélem, hogy a Juventus rendkívül fontos beruházást hajtott végre leigazolásával, a belé fektetett bizalmat pedig az is mutatja, hogy a klub mekkora összeget adott ki érte. A Bianconeri alapvetően is egy erős csapat, mely javuló formát mutat az utóbbi időben, s egyébként is számos bajnokkal rendelkeznek, akikre bármikor hagyatkozhatnak a nehezebb pillanatokban. A két fél összecsapása egyértelműen remek találkozó lesz majd" – jelentette ki mondanivalójának felütéseként. 

"Ez lesz az első alkalom, hogy egy ellenfél mestereként leszek jelen az Allianz Stadiumban, ahol játékosként számos gyönyörű évet tölthettem el. Boldog vagyok amiatt, hogy az előző meccsek 5000 fős maximumával szemben a stadionok ismét 50%-os kapacitással immár ismételten működhetnek majd. Természetesen az a célunk, hogy a lehető legeredményesebb módon felkészüljünk a találkozóra, hiszen mindenképpen jól szeretnénk szerepelni.

Nem áldozati báránynak utazunk Torinóba, hanem annak érdekében, hogy saját futballunkat játsszuk, erre pedig minden esélyünk megvan annak alapján, hogy milyen formának örvendünk, s jó pillanatban vagyunk. Az elmúlt hetekben megpróbáltunk javítani bizonyos dolgokon, az elkövetkezendőkben pedig szintén erre fogunk törekedni, legfeljebb más területeken. 

A mercato során klubunk igen hasznos lépéseket eszközölt ki, hiszen olyan labdarúgókat igazoltunk, akik nem pusztán darabszám szempontjából jelentenek számunkra segítséget, hanem valós lehetőségeket biztosítanak számunkra a pályán. Panagiotis Retsos már egy hete velünk edz, s rendkívül elégedett vagyok vele, míg Mateusz Praszelik egy meglehetősen tehetséges fiatal, nagy vággyal rendelkező srác. Biztos vagyok bele, hogy amint belerázódnak csapatunk ritmusába, mindketten meg fogják kapni a számunkra szükséges teret. 

Elégedett vagyok helyzetünkkel, valamint a tabellán elfoglalt pozíciónkkal. Elképzeléseink az eddigiekben megfelelőnek bizonyultak, ekképp pedig ki kell tartanunk mellettük. Biztosak vagyunk benne, hogy játékmódunk a továbbiakban is jelentősebb eredményeket és pontokat fog hozni csapatunknak, emiatt pedig nem fogunk változtatni stílusunkon, amíg nem látjuk szükségét ennek.

Egyelőre nem tudom, hogy vasárnap este Kevin Lasagna, vagy Nikola Kalinić fognak-e játszani, ugyanis mindketten megérdemelnék, hogy kezdőként kapjanak lehetőséget. Elképzelhető, hogy együttesen szerepelnek majd, hiszen Kale sok gólt lőtt az elmúlt hetekben, Kevin pedig nagyszerűen érzi magát, ám erről csak holnap hozom meg a végső határozatot. 

Annak idején rendkívül fiatalon kerültem a Juventus kötelékébe, s egyértelműnek tartom, hogy az Öreg Hölgy nevelt fel engem játékosként, elvégre olyan futballistáktól és középhátvédektől tanulhattam ki poszton rejtelmeit, mint Paolo Montero, vagy Mark Iuliano. Gyermekként lettem a Bianconeri keretének tagja, majd később felnőtt férfiként hagytam el a fekete-fehéreket, miközben alaposan megismerhettem az ottani munkakultúrát, s megtanultam, hogy ott semmit sem lehet félvállról venni, továbbá semmi sem lehet magától értetődő. 

Sokat beszéltem arról, hogy rengeteget tanultam a Juventus azon szellemiségéből, melynek alapján csak a győzelem számít, ezen hozzáállásnak pedig nagy hasznát is veszem mindennapi munkám során, hiszen bajnokságunk egyre fejlődik, egyre több és több gól születik, az egyes csapatok pedig egyre inkább a támadójátékra fektetik a hangsúlyt, ebből kifolyólag pedig nem maradhatunk meg kizárólag a pragmatikus, biztonsági játékról szóló elképzeléseknél. A győzelem végső soron persze mindennél fontosabb, ugyanakkor a labdarúgás mégis csak a szurkolókért van, ezért ha választanom kellene egy 1-0-ás, illetve egy 4-3-as győzelem között, kérdés nélkül utóbbi mellett tenném le a voksom" – összegzett Tudor.