Buffon: "Dybalából hiányzik a folytonosság"

gigi_dybala.jpgA Juventus történetének talán legnagyobb kapusa, Gianluigi Buffon a napokban ismételten hosszabb nyilatkozatot adott az olasz médiának, melynek keretében a Parmánál mutatott szereplése mellett szót ejtett Paulo Dybaláról, Cristiano Ronaldóról, az idei őszi világbajnokságról, valamint Wojciech Szczęsny-ről is. 

"Nem hinném, hogy az Azzurrinak alapjáraton gondjai akadnának a világbajnokságra való kijutással, ugyanakkor mivel egy rendkívül erős csapattal kell majd szembenéznünk, elképzelhető, hogy nem fogunk megfelelni a szurkolók, illetve saját magunk elvárásainak. Őszintén szólva nem bántam meg, hogy néhány esztendővel ezelőtt lemondtam a válogatottságot, azonban ennek dacára is zavar, hogy ha valaki arról beszél nekem, hogy Roberto Mancini csak harmadik számú kapusnak nevezne be az együttes keretébe, ha Olaszország kvalifikálná magát a tornára" – szögezte le a legendás hálóőr az Il Corriere della Sera számára. 

"Mivel éveken keresztül én voltam az Égszínkékek első számú kapusa, valamint csapatkapitánya, pontosan tudom, hogy egy olyan tehetséges szakember, mint Mancini, milyen sokat tud nyújtani alakulatának, ebből kifolyólag pedig úgy vélem, hogy az efféle döntéseket teljes mértékben a tréner belátására kell bízni. Én nem várom el, hogy Roberto puszta ajándékból felkérjen a keretbe való visszatérésre, ugyanis ezt egészen egyszerűen senki sem érdemli meg csak úgy, emellett pedig nem lenne igazságos azokkal szemben sem, akik teljesítményükkel szintén kiérdemelnék a világtornán való szereplést.

Ha mégis ott leszek a vb-n, azt saját magamnak köszönhetem majd, elvégre úgy vélem, hogy jelenlegi teljesítményem alapján megérdemelnék még egy esélyt, s abban sem vagyok biztos, hogy idén mutatott formámat tekintve nem lenne-e luxus egyedül harmadik számú kapusként kalkulálni velem. A sportban nem szabad fennállnia privilégiumoknak, ekképp valószínűleg én tiltakoznék a leghevesebben, ha a szövetség csak azért számolna velem, mert én vagyok Gianluigi Buffon. 

Semmi esetre sem bántam meg, hogy tavasszal elfogadtam a Parma ajánlatát, mivel véleményem, továbbá környezetem visszajelzései alapján fantasztikus döntést hoztam, s jól tettem, hogy a folytatás mellett határoztam, ugyanis mikor a pályán tartózkodom, továbbra is képes vagyok kivételesen futballozni és védeni. Boldog és elégedett vagyok azon eredmények miatt, melyeket elértem karrierem során, még akkor is, ha bizonyos téren számos hibát követtem el, melyekért álláspontom szerint azonban meg is fizettem pályafutásom egy adott pontján. Úgy hiszem, mellényúlásaim legalább akkora mértékben segítettek számomra az állandó fejlődésben, mint jó döntéseim, elvégre ha mindig lett volna valaki, aki véd engem a baklövésektől, sosem érthettem volna meg, hogy mit miért kell, vagy éppen nem kell megtennem. 

Paulo Dybala kétségkívül egy vérbeli technikai vezető, nem kis részben amiatt, mert ő a jelenlegi Juventus legjobb labdarúgója, s mert az elmúlt idényekben hatalmas fejlődésem ment keresztül érettség és eltökéltség szempontjából is. Ahhoz azonban, hogy teljes mértékben meg tudjon felelni azon követelményeknek, melyeket ez a szerepkör előír, La Joyának nagyobb folytonosságra van szüksége, mivel az utóbbi években rengeteget hiányzott különféle sérülésekből kifolyólag. Abban a pillanatban, amit megleli e jellemvonást, visszavonhatatlanul és végérvényesen napjaink Öreg Hölgyének első számú arcává fog válni. 

Gigio Donnarumma egyértelműen megérdemelte az Európa-bajnokság legjobb labdarúgójának, valamint az év legkiemelkedőbb hálóőrének járó trófeákat, mivel az általa bemutatott fantasztikus védéseken túl alapvető teljesítménye, s vezéregyénisége miatt is ő volt a megfelelő választás ezen elismerésekre. Ha már az elmúlt esztendő kapusteljesítményeiről értekezünk, elmondhatom, hogy Juventushoz való visszatérésemet követően soha, egyetlen perc erejéig sem éreztem magam alárendeltnek, ami még egyértelműbbé vált számomra, mikor Tek a szezon második felében elkezdett hibázgatni a meccseken. Mikor azonban ismételten az Öreg Hölgy mellett döntöttem, elfogadtam a szerepet, melyet a klub felkínált számomra, emiatt pedig nem szeretnék ennél mélyebb összehasonlítgatásokba bocsátkozni, mindazonáltal akkor, és most sem hagytam figyelmen kívül valós értékemet. 

Korábban arról beszéltem, hogy Cristiano Ronaldo érkezésével elveszett egy bizonyos DNS a Juventusból, ebbéli véleményemet pedig azóta sem változtattam meg, ugyanakkor úgy gondolom, hogy ez a legkevésbé sem CR7 hibája volt, mert a portugál a futballtörténelem egyik legnagyobb bajnoka, s a klubnak, mely leigazolja őt, minden körülmények között tudnia kell, hogy mire vállalkozik, mikor szerződtet egy hozzá hasonló labdarúgót. A Bianconeri fejeseinek alaposan ki kellett volna értékelniük, hogy a csapat többi tagja megérett-e arra, hogy egy ekkora játékossal szerepeljen egy alakulatban, ugyanis megítélésem szerint számos labdarúgó nem állt készen e feladatra. 

Akár tetszik, akár nem, mindenkinek tisztában kell lennie a ténnyel, miszerint a Juventus nem készült fel minden szempontból Cristiano fogadására, melynek eredményeképp egy olyan történtre, melynek csodálatosnak kellett volna lennie, sokan kudarcként tekintenek annak végét követően. Ennek sosem szabadott volna így történnie, azonban mivel az események mégis így zajlottak le, Párizsból való visszatérésemet követően egy egészen más Bianconerit találtam Torinóban, mint amit egy esztendővel azelőtt magam mögött hagytam" – zárta szavait Gigi Buffon.