Lichtsteiner: "A Juve pontosan tudja, hogyan kell nyerni"

lichtsteiner.jpgA Juventus elmúlt évtizedének ikonikus futballistája, Stephan Lichtsteiner a ma reggeli órákban exkluzív interjút adott a Tuttomercatoweb számára, melyben személyes céljai és élményei, azaz órásmesterként folytatott tanulmányai, s a jégkoronggal kapcsolatban álló karrierjének elkezdése mellett szót ejtett a Scudetto esélyeiről, valamint egykori mesteréről, a Bianconerihez visszatérő Massimiliano Allegriről is. Az alábbiakban ezen beszélgetést tesszük közzé. 

Stephan Lichtsteiner, egy futballistából lett órásmester. Meglehetősen furcsán hangzik a mai világban. Hogyan merült fel az ötlet, hogy ebben a szakmában helyezkedik el visszavonulása után?

"Mindig is nagy szenvedéllyel viseltettem az órák, ennek folytán pedig a szóban forgó szakma iránt is, így visszavonulásomat követően megragadtam az előttem kínálkozó alkalmat, s három hónapos képzésen vettem részt a Maurice de Mauriac névre hallgató műhelynél, melynek köszönhetően alaposan belemélyedhettem az órák készítésének módjába, valamint a velük való üzletelés módszereinek elsajátításába.

Ennek során egy, az addigi énemtől teljesen eltérő világot, a kétkezi munkások mindennapjait ismerhettem meg. Mivel eddigi életem nagy részét profi futballistaként töltöttem, számos tekintetben egy buborékban éltem, mely bizonyos szempontból egyáltalán nem hasonlít a világ valódi oldalára, ezért pedig úgy véltem, hogy új tapasztalatokkal kellene gazdagodnom emberként és férfiként is."

Nehéz volt búcsút venni a labdarúgás világától? 

"Őszintén szólva közvetlenül azt követően, szögre akasztottam a stoplist, rendkívül nehéz hónapokon mentem keresztül, mivel többé nem rendelkeztem azon célkitűzésekkel, melyek végig irányítottak és motiváltak engem a mögöttem hagyott évtizedek során. Újra fel kellett fedeznem önmagamat, s meglelnem életem értelmét, ezért pedig úgy határoztam, hogy valami olyan új dologba vágok bele, mely szöges ellentétét képezi a futballnak."

Mit gondol, a jövőben valóban órásmester lesz, vagy ez csupán egy tapasztalatszerzési kísérlet volt? 

"Jó élmény volt órásmesterként tevékenykedni, mindazonáltal nem hinném, hogy rendelkeznék a szakma által megkövetelt felkészültséggel. Végső soron mégiscsak sportoló vagyok, s úgy hiszem, hogy jövőm is a sport világában van, melytől egészen egyszerűen képtelen vagyok huzamosabb ideig elszakadni."

Ilyen formán talán nem is véletlen, hogy a Hockey Club Lugano igazgatótanácsának tagja lett. 

"A jégkorong mindig is egyik legnagyobb szívügyem volt, mivel szenvedélyesen rajongok a sportágért, azonban a labdarúgásban vállalt kötelezettségeim miatt az elmúlt évtizedekben nem voltam képes olyan éles figyelemmel követni az ezzel kapcsolatos történéseket, mint ahogy szerettem volna. Azért lettem az igazgatótanács tagja, hogy segíthessem a Mantegazza-család munkáját, akik az utóbbi években minden tőlük telhetőt megtettek a klub sikereinek érdekében. A HC Lugano egy rendkívül ambiciózus projektet tudhat magáénak, melynek alapján mindenáron győzni és fejlődni akarunk, emellett pedig egyre jelentősebb és nagyobb névvé kívánunk válni a sportágban. Az ezért való tevékenykedés számomra is új szerepkört és feladatot jelent, s bár egyelőre nem foglalkozom szigorúan vett technikai kérdésekkel, napról-napra igyekszem elsajátítani a pozíciómhoz szükséges tudásanyagot."

Fentebb említette, hogy a visszavonulását követő időszak igen nehéz volt számára. Miért? 

"Mivel csodálatos éveket töltöttem, s páratlan élményeket szereztem a labdarúgás világában. Rendkívül hiányzik a futball, azonban egy karrierje végéhez közeledő játékosnak már óhatatlanul is gondolkodnia kell jövőjén, s meg kell próbálnia új célokat kitűznie maga elé. Ennek következtében természetes, hogy nekem is új ingereket kellett keresnem, s bár ez egyáltalán nem számít könnyű feladatnak, mindennap küzdök azért, hogy tevékeny életet folytathassak."

Egyfelől azonban továbbra is benne van a labdarúgás világában.

"Persze, hiszen sosem tudnék teljesen elszakadni tőle. Az elmúlt időszakban megszereztem az utánpótláskorú, tizennyolc év alatti fiatalok edzéséhez szükséges engedélyt, emellett azonban egy napon szívesen segíteném a svájci labdarúgó-szövetség munkáját is, adott esetben korosztályos válogatottak irányításával."

Követi a Serie A-t? Hogyan látja a most kezdődő bajnokság erőviszonyait? 

"Véleményem szerint a Serie A idei kiírása mindvégig rendkívül kiegyensúlyozott lesz, ám végül a Juventus emelheti majd magasba a Scudettót."

Miért gondolja így? Lukaku és Hakimi Intertől való távozása, valamint Max Allegri Öreg Hölgyhöz való visszatérése ennyire fontos körülmény lenne? 

"Nem, természetesen nem, ugyanis Allegri csak az egyetlen tényező a számos ok közül, melyek alapján ezt gondolom. Úgy vélem, hogy a Juventus olyan keretet tudhat magáénak, mely egy kompetens szakember felügyelete mellett pontosan tudja, hogy miként kell nyerni, megítélésem alapján pedig e tekintetben az együttes csapatkapitányának, Giorgio Chiellininek szerződéshosszabbítása is meghatározó körülmény lesz" – összegzett Lichtsteiner.