Bernardeschi: "Az Eb-n lezárult egy szakasz karrieremben"

berna_ata.pngA Juventus olasz válogatott labdarúgója, a tegnapi, Atalanta elleni felkészülési mérkőzésen óriási gólt szerző Federico Bernardeschi a szóban forgó összecsapás lefújását követően értékelte a látottakat, valamint saját teljesítményét az itáliai médiának, melyben leszögezte, hogy rendkívül fontos volt számára, hogy jól futballozzon a bergamóiak ellen, emellett pedig arról is szót ejtett, hogy érzése szerint a nyári Európa-bajnokságon megváltozott valami vele kapcsolatban. 

Mint ismert, a Bianconeri mestere, Massimiliano Allegri némileg új szerepkörben, a középpálya tengelyében próbálta ki a huszonhat esztendős labdarúgót a Nerazzurrival szemben, aki sokak szerint számos tekintetben nagy változáson ment keresztül az utóbbi időszakban, melynek alapján arra lehet következtetni, hogy részben sikerült maga mögött hagynia mentális problémáit. 

"Végre valahára kijelenthetem, hogy jól, sőt nagyon jól érzem magam, még akkor is, ha a nagy meleg miatt már egyetlen összecsapást követően is érzékelem magam a fáradtság egyes jeleit. Az utóbbi hetekben rendkívül eredményes munkát végeztem a közös tréningeken, melynek alapján úgy érzem, hogy valóban jó állapotban várhatom az új idényt. Annak ellenére, hogy igen hosszú idő telt el azóta, mikor utoljára kezdőként futottam ki a gyepre, ma este képes voltam megfelelni önmagammal szemben felállított elvárásaimnak. Biztos vagyok benne, hogy minél több időt töltök majd a pályán, annál jobban megtalálom formámat, s egyre eredményesebben veszem majd fel a ritmust, mely tényezők igen sokat nyomnak a latba egy labdarúgónál" – kezdte mondanivalóját a Sky Sport Italia kamerái előtt. 

Mivel az olasz válogatott tornagyőzelmével végződő Európa-bajnokságon Bernardeschi hosszú hónapokat követően ismét képes volt felszabadultan, kötöttségektől mentes módon futballozni, adja magát a kérdés, hogy vajon a kontinensviadal-e az oka mostani teljesítményének, s lelki ereje visszatérésének. 

"Az Instagrammon közzétett posztomban már szót ejtettem erről a témáról, ennek keretein belül pedig igyekeztem világossá tenni, hogy mezszámom lecserélését is az Európa-bajnokságon átélt élmények hatása miatt kérvényeztem. Azt szeretném, ha a közvélemény innentől fogva a 20-as jelöléshez kötne engem, mivel ezen számot viselve leírhatatlan érzéseket tapasztalhattam meg Róma terein és utcáin, a gyermekek mosolyában, valamint minden Itáliában és külföldön élő olasz tekintetében. Őszintén örülök nemzetem boldogságának, melyet mi hoztunk el Olaszország számára. E tény továbbra is hihetetlen számomra, s nem tudnám szavakba önteni, hogy milyen érzéseket kelt bennem, hogy én magam is részese lehettem egy ilyen szenzációs sikernek.  

Bizonyos szempontból még közel egy hónap elteltével is rendkívül izgatott leszek, mikor e témáról kell beszélnem valakivel, mivel valóban felmérhetetlenül nagy örömöt érzek amiatt, amit csapattársaimmal véghezvittünk. Tudatosítanunk kell magunkban, hogy a kontinensviadalon valami egészen egyedülálló dolgoz tettünk, s azt hiszem, mindenkinek hatalmas köszönettel tartozom azért, hogy én is részese lehettem ennek a történetnek. Éreztem, s jelen pillanatban is érzem magam a változást, s úgy vélem, hogy legfőbb ideje volt annak, hogy ez az előrelépés bekövetkezzen életemben."

Vajon mindennek köszönhetően egy új Bernardeschit láthatunk majd a következő idényben? 

"Leszögezhetem, hogy a siker hatására visszanyertem önbizalmamat, melyre egy futballistának mindig, minden körülmények között alapvető szüksége van. Mint korábban már említettem, pályafutásom legutóbbi időszakában igen nagy nehézségeken mentem keresztül, azonban úgy gondolom, hogy az Eb-n, valamint a torna július 11-i fináléján lezárult egy szakasz karrieremben, s ezzel együtt egy, a végét sokáig nem találó kör is beért életemben, melyből mentális és fizikai szempontból is megerősödve léphettem ki, s büszke vagyok arra, hogy mindezt elmondhatom magamról. Boldog vagyok, hogy egy új szezon veszi kezdetét az elkövetkezendő napokban, mely egyben új lehetőségek széles tárházát is magában tartogatja. 

Fontosnak tartottam, hogy ma este jól futballozzak, mivel annak ellenére, hogy pusztán egy barátságos mérkőzésről beszélünk, ezen összecsapásokon is meg kell mutatnom valós értékemet, mivel véleményem szerint minden egyes találkozónak megvan a maga jelentősége a csapat, s az egyes játékosok életében. Fontos volt, hogy jó megközelítések mentén játsszunk, s bár még csak az évad legelején járunk, melynek folytán erőnlétünk még nem mondható megfelelőnek, szellemiségünk messzemenően helytállónak tekinthető. Újra meg kell lelnünk a győzelem iránti vágyat, mindvégig keményen kell dolgoznunk, emellett pedig meg kell hoznunk a szükséges áldozatokat is, mivel  egészen biztos vagyok benne, hogy csak ezek megvalósulásakor érhetjük el az általunk kitűzött célokat."

Az interjú végén magától értetődő módon szerepkörének sajátosságairól is kérdezték a futballistát, aki elmondása szerint mindig is szeretett a játék középpontjában lenni, ugyanakkor kijelentette, hogy bár elégedett lenne, ha eredményesen szerepelne, a legfontosabbnak azt tartja, hogy a Juventus egésze képes legyen ahhoz hasonlóan játszani, mint ahogy az olasz válogatott az Európa-bajnokság folyamán. 

"Leszögezném, hogy mindig is szerettem aktív szerepet vállalni a találkozók menetéből, azaz igen kedvelem, ha a mérkőzések középpontjában lehetek, s számos labdaérintéssel, beadásokkal, adott esetben pedig védekezéssel segíthetem alakulatomat. Úgy vélem, hogy az elmúlt idényekben hiányzott belőlünk a sikerek iránti alapvető vágy, enélkül pedig nem voltunk képesek sem feláldozni önmagunkat, sem pedig küzdeni, szenvedni, valamint valódi csapatként futballozni, melyet mindenképpen vissza kell hoznunk együttesünk életébe. A Juventus olasz labdarúgóinak át kell ültetniük azt a szellemiséget a Bianconeri mindennapjaiba, mely az Azzurrit jellemezte az Eb során, ennek nyomán pedig arra kell ösztökélnünk társainkat, hogy harcoljanak egymásért, s legfőképpen saját alakulatukért, mivel mindennek meglétekor igazán nagy eredményeket érhetünk el" – összegzett Bernardeschi.