Spanyol drukkerek Morata gyermekeinek halálát kívánták

morata_family.jpgA Juventus és a spanyol válogatott támadója, Álvaro Morata a minap igen figyelemfelkeltő, s számos tekintetben megrázó nyilatkozatot adott a spanyol médiának, melyben kijelentette, hogy nemzeti együttese Lengyelország elleni, 1-1-re végződő találkozóját követően néhány szurkoló halálosan megfenyegette őt és családját, valamint többek között azt kívánták, hogy gyermekei haljanak meg a támadó rosszabb teljesítményéből kifolyólag. 

A huszonnyolc esztendős labdarúgó kijelentette, hogy tisztában van vele, hogy az utóbbi időben nem nyújtja a tőle elvárható produkciót, ugyanakkor fontosnak tartotta elmesélni a történetet, nagyrészt azért, hogy a hasonló cselekedeteket végrehajtó emberek elgondolkodjanak azon, hogy mennyire nincs rendben az efféle viselkedés. 

"Lehet, hogy az elmúlt időszakban nem úgy végeztem a dolgom, ahogy kellene, vagy ahogy elvárható lenne, s alapvetően meg is értem, illetve el is fogadom, ha azért kritizálnak, amiért nem tudom bevenni az ellenfelek kapuját, azonban azt szeretném, hogy a hasonló üzeneteket író emberek képzeljék magukat a helyembe. Gondolkodjanak el azon, hogy ők mit csinálnának, ha valaki azt mondaná nekik, hogy gyermekeiknek és feleségüknek meg kell halniuk" – kezdte mondanivalóját az El Partidazo de Cope adásában. 

"Bármely alkalommal, amikor csak belépek az öltözőbe egy találkozót követően, egyből negatív hangvételű üzenetek tömkelegével kell szembesülnöm, melyekben engem, a feleségemet, valamint a gyermekeimet gyalázzák. Ezzel egy időben a páromnak is hasonló kívánságokat fogalmaznak meg, ennek révén pedig az elmúlt pár napban volt olyan időszak, mikor egyetlen percre se voltam képes álomra hajtani a fejem a felgyülemlett adrenalin miatt. 

A lengyel válogatott elleni összecsapás után kilenc órán keresztül hánykolódtam az ágyban. Még egyszer leszögezném, hogy a kritikát, melyet azért kapok, mert nem vagyok képes betalálni, elfogadnám, mivel természetesen rendkívül zavar, hogy nem tudok megfelelni a magammal szemben felállított követelményeknek. Mára sajnos megszoktam, hogy a drukkerek kifütyülnek a meccs közben, sőt akár a bemelegítés során is, ebből kifolyólag azonban a padlóra kerülök mentális tekintetben, melyet az is megmutathat, hogy Szlovákia ellen képtelen voltam értékesíteni a javunkra megítélt büntetőt. 

Ennek ellenére nem omlottam össze a fenyegetésekből kifolyólag, bár néhány esztendővel ezelőtt minden bizonnyal borzasztóan megviselt volna, ha ilyeneket írnak nekem. A kritikák ellenére büszke vagyok, amiért kiharcoltam a tizenegyest a szlovákok ellen, még azzal együtt is, hogy végül kihagytam a lehetőséget, s örülök, hogy a lengyel alakulat ellen is eredményes lehettem. Ha minden egyes csoportmeccsünket megnyertük volna, a szurkolók nagy valószínűséggel nem juttatnának el hozzánk ilyen jellegű kívánságokat, azonban nem gondolnám, hogy utóbbi eredményeink alapján rossz csapat lennénk, ezt pedig be is kívánjuk majd bizonyítani az egyenes kieséses szakaszban."

A spanyol válogatott az Európa-bajnokság csoportköre során 0-0-ás döntetlent játszott Svédországgal, majd 1-1-re végzett Lengyelország ellen, végezetül pedig Szlovákia 5-0-ás kiütésével kvalifikálta magát a nyolcaddöntőbe, ahol Horvátországgal mérkőzik majd meg, továbbjutás esetén pedig a Franciaország-Svájc találkozó győztesével csaphat össze.