Yıldız és Vlahović nyilatkozatai a meccs után

yildiz_goal_fro.jpgA Juventus ma délután 1:2-es diadalt aratott az újoncként is a Serie A egyik meglepetéscsapatának számító Frosinone otthonában, a siker  legfőbb letéteményesei pedig értelemszerűen a gólszerzők, azaz a kezdőként először lehetőséghez jutó Kenan Yıldız, valamint Dušan Vlahović voltak. A mérkőzést követően a török fiatal elmondta, hogy csak tegnap tudta meg, hogy ma pályára fog lépni, ezen felül pedig méltatta Max Allegrit is, míg szerb társa elsősorban segítő szándékát, s alapvető higgadtságát emelte ki. 

"Gólörömömet nem meglepően Alessandro Del Piero, a Juventus egyik legnagyobb legendája ihlette. Elképesztő érzést jelent számomra, hogy ma betaláltam, s még nem igazán tudtam feldolgozni a történteket. Köszönöm mindenkinek, aki lehetőséget teremtett arra, hogy ma itt lehessek, s természetesen hálával tartozom a szurkolóinknak, valamint mindenki másnak is, aki segített" – fogalmazott Yıldız a DAZN kamerái előtt. 

"Max Allegri egy kiváló szakember, nagyon sokat köszönhetek neki. Mikor a szezon elején arra kért, hogy vágassam le a hajam, azonnal engedelmeskedtem neki, mivel a Juventusnál ő a főnök, s ő a felelős a csapat teljesítményéért, valamint a játékosok állapotáért. Szeretnék köszönetet mondani neki azért, hogy ma esélyt adott nekem. 

Csak tegnap este közölte velem, hogy kezdőként fogok szerepelni. Bár tudtam, hogy Federico Chiesa nem volt túl jól az edzésen, nem voltam biztos benne, hogy lehetőséget kapok, ám a mester ma reggel megerősítette, hogy számít rám. Őszintén szólva kicsit megdöbbentem, mikor felfogtam, hogy ez mit jelent, ám nagyon örültem mesterünk szavainak. Az éjjel jól aludtam, mivel bíztam magamban. Napi rutinom sem tért el a megszokottól, mindent a rendes kerékvágásban csináltam. 

Legnagyobb példaképeimnek Zinédine Zidane-t, Alessandro Del Pierót, valamint korunk két legmeghatározóbb futballistáját, Cristiano Ronaldót és Lionel Messit tekintem. Igyekszem olyan jó lenni, mint ők, s remélem, hogy ez egy nap sikerült is majd. A meccs lefújását követően kaptam egy kis hidegzuhanyt, ugyanis a srácok közölték velem, hogy ma én állom a vacsorájukat. Ez persze nem nagy áldozat, hiszen egy csapat vagyunk, akik kitartóan harcolnak egymásért és a drukkerekért. Bízom benne, hogy az idény végén mi emelhetjük majd magasba a Scudettót, amiért a végsőkig küzdeni fogunk" – összegzett a mindössze tizennyolc esztendős reménység. 

vlahovic_vs_fro.jpg"Tudom, hogy sok szó esik rólam. Határozottan örülök a mai találatomnak, mivel ebben a gólban minden benne volt: a győzelem vágya, a csapatomnak való segítségnyújtásra irányuló szándék, valamint a szurkolók boldoggá tételének akarata, ami a legfontosabb mind közül. Támadóként nehéz helyzetbe kerülsz, ha nem szerzel gólt, vagy ha nem tudsz megfelelő helyzetekhez jutni egy-egy meccsen, ám én minden nap kitartóan dolgozom, s igyekszek nyugodt maradni, remélve, hogy a jövőben még többet tehetek majd alakulatunkért" – jelentette ki Vlahović. 

"Igazság szerint az elmúlt időszakban végig nyugodt voltam, hiszen a múlton már nem lehet változtatni. A jelenben kell élnünk, s azért kell munkálkodnunk és edzenünk, hogy a jövőben is jól menjenek a dolgaink. Egyszer megfelelő teljesítményt nyújtasz, máskor pedig kevésbé, azonban ekkor is fontos, hogy ura maradj a helyzetnek. Minden nap ezért dolgozok, a szükséges koncentrációval, s mint mindig, társaim maximális támogatásával. Örülök, hogy betaláltam ma, ugyanakkor ennek az összecsapásnak már vége. Minden a múlté, s ahogy a mester szokta mondani, már a következő kihívásnak kell a szemünk előtt lebegnie. 

Nem tagadom, hogy kissé nehezemre esett elfogadnom a mester döntését a kezdő összeállításáról, azonban ő a csapat trénere, a játékosoknak pedig tiszteletben kell tartaniuk a határozatait. Tekintettel voltam arra, amiről minden nap beszélünk, vagyis, hogy nem az a fontos, hogy ki játszik az első pillanattól fogva, s ki áll be a padról, hiszen az öt cserelehetőségnek köszönhetően a meccsek szinte két találkozóból állnak. 

Nyugodt voltam, mivel jól dolgoztam a héten, mikor pedig beállítottak, kizárólag arra fókuszáltam, hogy jól csináljam, amit véghez kellett vinnem, hogy ezáltal hasznos legyek a csapat számára. Nem voltam dühös, vagy nem nehezteltem, hiszen tisztában voltam vele, hogy a kispadról beszállva is meghatározó produkciót mutathatok fel. Mint mindig, most is tiszteletben tartottam edzőnk döntését, ezzel semmi probléma nem volt, s nem is lesz. 

Jó volt Arek Milikkel játszani, ugyanakkor ezt Kenanról és Federico Chiesáról is elmondhatnám, ha együtt lettünk volna a pályán. Mindannyian más típusú játékosok vagyunk, Arek pedig talán kissé közelebb helyezkedi hozzám a többiekhez képest, amivel több helyet hagy mögöttem, így nyugodtan indíthatok mélységi akciókat. Vele ugyanolyan jó párost alkotok, mind Fedével, vagy bárki mással. 

Soha nem kérdeztem meg magamtól, hogy mi hiányozhat a folytonossághoz. Jelenleg ilyen életszakaszban vagyok. Az Inter ellen rúgtam egy gólt, majd a Monzával szemben kihagytam egy büntetőt, a Napoli ellen pedig több helyzetet is elpuskáztam. A sors úgy akarta, hogy a Derby d'Italia óta ma találjak be először, ám ezzel semmi gond nincs, mivel az élethez hasonlóan egy szezon és egy futballkarrier is különböző periódusokból áll. Remélem, hogy a jövőben is képes leszek segíteni a csapatot, mivel minden találat fontos, nekünk pedig szükségünk van meghatározó karakterekre. A Juventusnak szüksége van a góljaimra, ami miatt igyekszem mindig az együttes rendelkezésére állni, s azt tenni, amit a mester kér tőlem. Meggyőződésem, hogy hamarosan több találatot is felírhatnak majd a nevem mellé. 

Hamarosan ismét én fogom rúgni a csapat büntetőit, a Genoa ellen pedig csak azért adtam át a lehetőséget Fedének, mert régi barátok vagyunk. Aznap kijelentettem neki, hogy ha tizenegyeshez jutunk, akkor át fogom engedni neki azt, s nem azért, mert bizonytalan voltam magammal szemben, hanem azért, mert neki is szüksége van a találatokra, ráadásul Chiesa a barátom, akit nagyon szeretek, s akiért bármikor megtennék hasonló gesztusokat. Néha még boldogabb is vagyok, mikor ő szerez gólt, nem pedig én, mindazonáltal ettől függetlenül újra én fogom elvállalni a büntetőket. Az utóbbi időben kettőt is kihagytam egy-egy rossz lövés miatt, ám biztos vagyok benne, hogy ebből a szempontból is jól fogok teljesíteni. 

Mindannyiunknak vannak álmai és céljai, ám egytől-egyig tudjuk, hogy mi a legnagyobb eredmény, amit elérhetünk idén, s minden egyes összecsapáson azért dolgozunk, hogy a tervekből valóság legyen. Egyelőre az a legfontosabb, hogy bebiztosítsuk a BL-indulást érő helyek valamelyikét, a többit pedig majd meglátjuk" – zárta szavait a balkáni center.