Danilo: "Kivételes kapcsolatom van Allegrivel"

image_2023-09-17_114027006.pngDanilo, a Juventus védője egy hosszabb interjút adott a Corriere dello Sportnak a minap. A brazil játékos az elmúlt évek során folyamatos fejlődésen ment keresztül a csapatban betöltött szerepét illetően, melynek következtében megkapta a csapatkapitányi karszalagot Leonardo Bonucci távozásával, ezzel pedig egy több évtizedes hagyományt megtörve nem olasz Capitanója lett a Bianconerinek. Danilo az interjúban beszélt Allegrivel való kivételes viszonyáról, Pep Guardioláról, korábbi és jelenlegi csapattársakról, érintve Paul Pogba és Leonardo Bonucci ügyét is. 

A brazil játékos Pirlo edzősége alatt kezdett meghatározó szerepet betölteni a csapatnál, egyénileg kiváló szezont produkált. "Én néhány polccal feljebb helyezném Andreát. Egy meghatározó szezont töltöttem vele, nagyon fontos volt számomra. Azzal segített, hogy egy univerzálisabb szerepet adott nekem, és megtanított arra, hogy mindig megtaláljam a megfelelő pozíciót a mérkőzés különböző pillanataiba. Guardiola és Max is egyenértékűek számomra. Guardiola a pozicionálisabb játék híve, vele is több szerepben játszottam. Jobb oldalon, középen, bal oldalon, a pálya közepén. A csapattól mindenkor megköveteli a játék irányítását, pontos jelzéseket ad, csak a csatároknak enged némi szabadságot."

A pályán betöltött különböző szerepéről így nyilatkozott. "A védelem számára kölcsönadott középpályás vagyok, ez volt az eredeti posztom. Sok mindent megosztok Maxszal, hűséges, egyenes ember, keveset beszél, és azt is tudja, mikor kell hátra lépni egyet. A mi kapcsolatunk annyira őszinte, hogy már-már a cinkosság határát súrolja. Azt mondja, ha három passzal is eljutok a kapuig, miért kell ötvenet vállalnom? Max mindenekelőtt nyerni akar. Ha nem nyersz a futballban, akkor nem élvezed. Gyakorlatias, konkrét. Ha elértem ezt a szintet, azt az elmúlt két évnek köszönhetem, amit vele töltöttem. Nagyon ragaszkodik a mentális aspektushoz, a szabad játékhoz, miközben tiszteletben tart bizonyos taktikai kódokat, és a mozgásra összpontosít... Én is minden nap igyekszem átadni a csapattársaimnak a győztes mentalitás alapjait."

Hogyan vélekedik a győzelemről? "A győzelem megkönnyebbülést jelent? Igen, azt. Kiváltságnak tartom, hogy mindig is ilyen nyomás alatt voltam. Vannak napok, amikor nem nyerek az edzéseken. Lehet, hogy fáradt vagyok fejben, vagy a lábamban, nem tudom. De amikor meglátom ezt a mezt, valami történik bennem. Nagyon erős érzések öntenek el. A motor azonnal begyullad. Ez egyéni és kollektív felelősség kérdése. Vannak pillanatok, amikor ránézek a karszalagra a karomon, és extra ingert érzek."

Danilo Bonucci esetéről az alábbit gondolja: "Csak véletlen egyszeri eset, nem lehet párhuzamokat vonni. Ezek különböző történetek, karakterek és valóságok. Én azt akarom, hogy a döntés, hogy abbahagyom, csakis az enyém legyen, remélem, hogy a klubbal is ugyanúgy megtehetem, mint a válogatottal. Tudom, hogy a futballban más, váratlan tényezők is közbejöhetnek, de azt is tudom, hogy mindent megteszek azért, hogy teljes mértékben uraljam azt a pillanatot, előre látva azt."

Danilónak több éven át volt lehetősége egy csapatban játszani Cristiano Ronaldóval. "Cristiano olyan ember, aki tanul, nem csak a technikára koncentrál. Őt a mentális aspektus, a táplálkozás is érdekli. A végső cél természetesen a teljesítmény, az a tudatosság, amit mindenbe és a felkészülésbe fektet, félelmetes."

Hogyan vélekedik a csapattársairól, Pogbáról, Vlahovićról és Chiesáról? "Sajnálom, ami Paullal történik. Én úgy láttam, hogy a megfelelő mentalitással igyekezett rendelkezésre állni. Mindig is közel álltam hozzá, sokszor biztattam, hogy ne adja fel, nyomja és hajtson tovább. Most sem mondok le róla... Azt kell mondanom, hogy itt a Juvénál nem hiányoltam semmit annak ellenére sem, hogy érkezésemet követően fél évvel jött a Covid, aztán a céges problémák, most pedig Paul gondjai. Egy lineárisabb szezonban reménykedtem. 

Vlahović nagyon fiatal, voltak hullámvölgyei, de ez a fejlődés része. Nagy nyomást helyez magára, meg kell tanulnia, hogyan kell ezt kezelni. Ha sikerül neki, akkor Európa egyik legjobb középcsatára lesz. Chiesa Olaszország egyik legfontosabb tehetsége, őt el kell kényeztetni, lehet azt mondani, hogy kényeztetni? Nagyszerű technikai adottsága van, de meg kell tanulnia, hogy mindig versenyezzen. Foden példáját hozom, egy másik tehetség, ő az, aki nem enged magának szüneteket, mindig lő. Federicónak az ő szintjére kell eljutnia a fejben" – összegzett az újdonsült Capitano.