Cambiaso: "Büszke vagyok arra, hogy itt lehetek"

cambiaso_27.pngA Juventus tavaly nyári igazolása, az előző szezont kölcsönben a Bolognánál töltő, ám a felkészülési időszak során teljesítményével kerettagságot kiharcoló Andrea Cambiaso ma délután, 14 óra 30 perces kezdettel részt vett első sajtótájékoztatóján az Öreg Hölgy labdarúgójaként, melynek keretein belül szót ejtett arról, hogy miként éli meg az együtteshez való csatlakozást, milyen utat járt be eddigi karrierje során, s hogy milyen tanácsokat kapott Massimiliano Allegritől. 

"Ennek a meznek egészen más súlya van, mint egyéb csapatok szerelésének, mondom ezt úgy, hogy természetesen minden tiszteletet megadok más együtteseknek. A Juventus egy nagyszerű klub, s nagyon büszke vagyok arra, hogy itt lehetek, éppen ezért pedig abban reménykedem, hogy minél több ideig itt maradhatok majd. Szeretnék köszönetet mondani a Bolognának, különösképp Giovanni Sartori sportigazgatónak és Siniša Mihajlović mesternek, aki sajnálatos módon elhagyott bennünket az előző évad során. Legfőképpen ők szerettek volna leigazolni engem a Rossoblùhoz, s nekik köszönhető, hogy az elmúlt évad ilyen jelentős mérföldkő lett számomra. A szezon elején kevésbé mentek jól a dolgaim, ők azonban mindig segítettek nekem, ahogy persze Thiago Motta mester is, akinek ugyancsak nagy köszönettel tartozom" – kezdett bele mondandójába Cambiaso. 

"Boldog vagyok amiatt, hogy itt lehetek, és úgy gondolom, hogy sikerült jól beilleszkednem a csapatba. A Juve keretében rengeteg tapasztalt játékossal találkozhattam, akiktől nap mint nap rengeteget tanulhatok, ez pedig már az első hetekben nagy hatást gyakorolt rám. Az ötfős középpálya szélén való szereplés nem ismeretlen számomra, mivel annak idején már a Genoánál is futballoztam hasonló felállásban, tavaly pedig öt, valamint négy fővel is játszottunk a Bolognánál, ám alapvetően úgy gondolom, hogy manapság a tér kihasználása nagyobb jelentőséggel bír, mint az adott hadrend. Meglátásom szerint sikeres volt az együttesbe való integrálódásom, s úgy vélem, hogy elsajátítottam az általunk alkalmazott játékmódot is, melyben ennek köszönhetően képes leszek majd jól teljesíteni. 

Olaszországban számtalan tehetséges fiatal játékost találhatunk, akik sajnálatos módon kissé talán kevés lehetőséget kapnak, ami ugyanakkor nagyrészt annak köszönhető, hogy ezek a srácok még nem állnak készen, mivel nem hinném, hogy a csapatok szándékosan fosztanák meg őket a fejlődési esélytől. Én kissé más utat jártam be hozzájuk képest, s inkább vállaltam az alsóbb osztályokban való szereplést, hiszen tudtam, hogy még nem felelnék meg a Serie A színvonalának. Az általam bejárt nyomvonal sokat segített nekem, azonban mindenkinek megvan a maga útja, így lehet, hogy ez csak nálam működött. 

Az év végén akkor tekintek majd elégedetten vissza az idényemre, ha lehetőségeimhez képest sok meccsen léphettem pályára, s ha képes voltam képességeimnek megfelelő módon segíteni a Juventust. Az, hogy szerződtetésemhez képest csak egy évvel később mutatkozhattam be az Öreg Hölgy labdarúgójaként, nem okozott csalódást számomra, mivel mikor a klub megszerzett engem, még nem volt elegendő tapasztalatom a Serie A-ban. A Bolognánál töltött évad nagyon sokat segített nekem, s úgy vélem, hogy a megfelelő időben tértem vissza ide, elvégre tavaly még nem tudtam azon a színvonalon teljesíteni, amit a Zebrák megkövetelnek egy focistától, most viszont ez már nem jelent gondot számomra. 

Amikor tizenhét éves koromban kiléptem az utánpótlásfutball világából, még nem álltam készen arra, hogy a felnőttek között szerepeljek, hiszen koromból adódóan még rendkívül törékeny és zöldfülű voltam. Az, hogy nem átallottam egy Serie D-s csapathoz igazolni, életem egyik legjobb döntésének bizonyult, értve ezalatt azt, hogy a különféle osztályok között lévő lépcsőfokok megmászása csak még éhesebbé tett. Gyermekkoromban gyakran futballoztam trequartistaként, mikor pedig a hátsó alakzat szélére költöztem, más játékosokat kezdtem el figyelni. A legnagyobb inspirációt João Cancelo jelenti számomra, aki egy nagyon magas szinten álló, kiváló szélső védő. 

Tisztában vagyok vele, hogy még számos területen kell fejlődnöm, ám jó hír, hogy életem során sosem voltam megelégedve a saját teljesítményemmel, s mindig a maximumra törekedtem. Tudom, hogy nagyon sokat kell dolgoznom a védekezésemen, ugyanis e téren még nem igazán mozgok otthonosan. A Juventusnál egyértelműen a folyamatos, töretlen növekedés elérése lesz a célom, ezen felül pedig szeretnék határozottabbá válni a támadások során is, hogy gólokkal és gólpasszokkal szolgálhassam alakulatomat. 

Max Allegri egy nagyon fontos személy a Juventusnál, aki mindenkit meg tud tanítani a futball fortélyaira, lévén, hogy munkássága folyamán fantasztikus labdarúgókkal dolgozhatott együtt. Személy szerint remek kapcsolatban állok a mesterrel, aki azt kérte tőlem, hogy próbáljak meg a legjobb tudásom alapján játszani úgy a jobb, mint a bal oldalon, hogy legyek mindig magabiztos, s hogy segítsem a csapatot, amennyire csak lehetséges, akár találatok, valamint asszisztok formájában is" – összegzett az olasz játékos.