Weah: "Történelmet akarok írni a Juventusnál"

weah_22.jpgA Juventus első, s eddigi egyetlen nyári igazolása, Timothy Weah ma délután, 14 óra 30 perces kezdettel megtartotta első hivatalos sajtótájékoztatóját az Öreg Hölgy labdarúgójaként, ahol a média munkatársainak kérdéseire válaszolva kitért a klubhoz fűződő érzelmeire, Max Allegri neki adott tanácsaira, Juan Cuadrado szerepére és példakép-jellegére, valamint hitvallására is. 

"Nagyon boldog vagyok, hogy itt lehetek a Juventusnál. Ez egy áldás úgy nekem, mint a családom számára, ezért pedig szeretném megköszönni a klubnak ezt a fantasztikus lehetőséget. Nagy megtiszteltetés, hogy mostantól a fekete-fehér mezben szerepelhetek. Mikor megtudtam, hogy az Öreg Hölgy érdeklődik irántam, azonnal ide szerettem volna igazolni, mivel ki akarom venni a részem a csapat leendő sikereiből, s talán nem túlzás azt állítanom, hogy történelmet akarok írni a Juve kötelékében" – fogalmazott az amerikai szélső. 

"Édesapám, George Weah végig támogatott ezen ambíciók elérésében, mivel gyermekkora óta nagyra tartja a Juvét, s elkötelezett szurkolója az együttesnek. Nagyon büszke és boldog vagyok amiatt, hogy itt lehetek. Mikor biztossá vált, hogy a jövőben a Bianconeri futballistája leszek, azonnal megfogalmazódott bennem, hogy egy nagy kihívás áll előttem. Tisztában vagyok vele, hogy rendkívül sokat kell dolgoznom, s mindenképpen figyelni fogok arra, amit a mester tanácsol és a csapattársak mondanak nekem. 

Szándékaim szerint az első pillanattól fogva 100%-os teljesítményt akarok nyújtani, hogy mikor a szakmai stáb és a vezetőedző úgy dönt, hogy a kezdőbe neveznem engem, azonnal készen álljak a feladatra. A tavalyi év óta szerepelek a mostani posztomon, s mostanra magától értetődővé vált számomra, hogy ebben a szerepkörben játszom.

Azóta minden erőmmel azon vagyok, hogy elsajátítsam a pozíció mesterfogásait, s próbálok alkalmazkodni a védekező szerephez. Labdarúgóként teljes mértékben elkötelezett vagyok a klub mellett, s szükség esetén minden további nélkül alárendelem magam a csapat érdekeinek. Ha ezek azt kívánják, hogy egy másik szerepkörben hasznosítsam képességeimet, nem fogok panaszkodni, bár nem tagadom, hogy szélső középpályásként érzem magam a legjobban. 

Juan Cuadrado helyének átvétele nagy felelősséggel jár, mivel a kolumbiai rengeteget tett ezért a szerelésért, s az évek során a Bianconeri legendájává vált. Az általa nyújtott produkció egész egyszerűen fenomenális volt, s úgy vélem, hogy teljesítménye engem is inspirálhat. Ez utóbbi persze az összes többi csapattársamról is elmondható, s bízom benne, hogy a tőlük ellesett tudásnak köszönhetően a legjobb formám szerint játszhatok majd. Keményen fogok dolgozni azért, hogy elérjem a tőlem telhető legmagasabb szintet, hiszen mindenképpen meg akarok felelni a kihívásoknak. 

Az első torinói napjaim fantasztikusan teltek, mivel a Juventus egy nagy család, mely mindenkit gondoskodásába vesz, aki csak ide igazol. Az utóbbi időszakban máris sok barátot szereztem a városban és a klubnál, ezek a kapcsolatok pedig később nagy segítséget jelenthetnek nekem. Mint említettem, minden tőlem telhetőt meg akarok tenni a Zebrákért. A Lille csapatánál talán Jonathan David állt hozzám a legközelebb, aki az elmúlt napokban számos kérdést tett fel nekem a Juventusról, én pedig csak annyit tudtam neki mondani, hogy ha egy napon ide igazol, az első pillanattól fogva készen kell állnia a kemény munkára. 

A Serie A a világ egyik legjobb bajnoksága, kiváló csapatokkal. Tudom, hogy az olasz liga egy nagyon magas színvonalat képviselő versenysorozat, ahol ebből kifolyólag a léc is elképesztően magasan van, ám én örülök, hogy itt lehetek, s készen állok a rám váró feladatokra, illetve a szükséges tudás elsajátítására. A legfőbb inspirációt Cuadrado jelenti számomra, aki amellett, hogy hasonló tulajdonságokkal rendelkezik, mint én, játékstílus és pozíció terén is referenciapontnak számít nekem. Úgy gondolom, hogy sok tapasztalatot meríthetek az ő futballjának elemzéséből, hiszen fiatal korom miatt még van hova fejlődnöm, s van min javítanom. 

Már az első napomon találkoztam Max Allegrivel, aki amellett, hogy nagyszerű edző, kiváló ember is. Mivel a mester mindig mindenkire külön figyelmet fordít a tréningeken, biztos vagyok benne, hogy játékom sokat javulhat majd a kezei alatt. Egyelőre csak annyit tanácsolt nekem, hogy legyek körültekintő, és figyeljek a csapattársaimra, valamint, hogy érezzem jól magam, s legyek nyitott az új dolgokra. Nagyon boldog vagyok amiatt, hogy itt lehetek, s bízom benne, hogy képes leszek elérni egy magasabb szintet. 

A 22-es mezhez fűződő kapcsolatom egy nagyon régi és hosszú történet. Február 22-én születtem, s ez volt az első mezszám, amit édesanyám rám adott, mikor annak idején megtettem az első lépéseket focistaként, még az első ificsapatomban, az Amerikai Egyesült Államokban. Akkor neki is megígértem, s magamnak is megfogadtam, hogy mindig ebben a szerelésben lépek pályára, ezt a vállalást pedig azóta is igyekszem tartani, amikor csak lehetőségem van rá" – összegzett Weah.