Rabiot: "Allegri a karrierem legfontosabb edzője"

rabiot_on_allegri.jpgA Juventus francia középpályása, a szerződését nemrég meghosszabbító Adrien Rabiot a minap terjedelmes interjút adott a klub Twitch-csatornájának, melynek keretein belül számos témáról szót ejtve értekezett kontraktusának kiterjesztéséről, a gall nemzeti együttessel kapcsolatos céljairól, Max Allegri pályafutásában játszott szerepléről, Timothy Weah Öreg Hölgyhöz való csatlakozásáról, továbbá arról is, hogy milyen ambíciói vannak a következő szezonra nézve. 

"Nagyon tetszik, hogy a szurkolók Őrült Lónak becéznek, mivel alapvetően is kedvelem a lovakat. Erős, kecses, és intelligens állatok, akik rengeteget futnak, e tulajdonságok közül pedig bennem is megvan néhány labdarúgóként. Nem titok, hogy Massimiliano Allegri rendkívül érdekelt volt abban, hogy a Juventusnál maradjak. Az elmúlt időszakban nagyon sokat beszélgetett velem, s mindig igyekezett meggyőzni a közös folytatásról. Még akkor is sok üzenetet küldött nekem, mikor nyaralni voltam, mellette pedig a csapattársak, valamint az olyan szakemberek is sokat foglalkoztak velem, mint Giovanni Manna, vagy Federico Cherubini. Ők ketten kiváló emberek, és nagyszerű szaktekintélyek is egyben" – kezdte szavait Rabiot. 

"A stábból mindenki nagy szeretetet tanúsított irántam. Bár legfőképpen a mester győzött meg a hosszabbításról, a többiek is nagyon sokat tettek az ügy érdekében. A jövő évi Európa-bajnokság nyilvánvalóan fontos szempontnak bizonyult a döntés meghozatalakor. Mivel nem tudtam, hogy más klubnál mire számíthatok, a Juve mellett határoztam, mivel tisztában vagyok vele, hogy itt mivel kalkulálhatok. A legnagyobb nehézséget talán az jelentette Torinóban, hogy kezdetben nem igazán értettem, hogy Max Allegri mit mond, mivel ő egy speciális dialektusban beszéli az olasz nyelvet. Mikor többé-kevésbé sikerült túllendülni ezen az akadályon, minden könnyebbé vált. 

A szurkolók támogatása és segítsége nagyon fontos számomra, ahogy tavaly is az volt. Egész évben kaptam a támogató és biztató üzeneteket, ami nagyon jelentős szempont egy játékos életében. Egy idegen országban és városban, valamint egy olyan magas szinten álló csapatban, mint a Juve, mindez nagyon sokat segít nekünk, s egy labdarúgó alapvetően is örül a bátorításnak.

Kiváló kapcsolatot ápolok a drukkerekkel, a Continassa előtt pedig mindig megállok előttük, hogy beszélgessünk egy kicsit, ezt a szeretetet pedig nem biztos, hogy máshol is megkaphatnám. A Bianconerinél mindannyian egy nagy család tagjai vagyunk, mivel egytől-egyig ugyanazon színek sikeréért szorítunk és küzdünk, én pedig kiemelt feladatunknak tartom, hogy ennek szellemében közelebb hozzuk a szurkolókat a keret tagjaihoz. 

Tavaly elég sok gólt rúgtam, aminek nagyon örültem, hiszen ki ne szeretne betalálni az ellenfeleknek? Két éve is jó idényem volt, mivel akkor sem játszottam kevesebbet, mint most, a gólok és a gólpasszok száma viszont idén nagyot nőtt, habár egy évad ezen mutatók nélkül is jó lehet. A foci nem csak erről szól, ám az emberek manapság azt gondolják, hogy ha valaki nem szerez egy szezonban 10-15 találatot, akkor máris rossz játékos lesz.

Én magam másképp látom a futballt, ám természetesen örülök annak, ha ilyen módon is segíthetek a csapatnak. Immár négy éve tartozom az Öreg Hölgy kötelékébe, ezzel pedig majdhogynem rangidős vagyok a kereten belül, ha fogalmazhatok így. Egy labdarúgó életében öt év nagyon hosszú idő, én pedig sokat fejlődtem az elmúlt idények alatt. Ezért is szeretné a klub, ha tapasztalatomból kifolyólag egy másfajta szerepet is magamra öltenék, és segíteném a fiatalabb játékosokat, valamint, hogy példát mutassak nekik a pályán, illetve azon kívül. 

A Juventusban sok fiatal tehetség van, akiknek szükségük van az útmutatásra. Ilyen a nemrég hozzánk igazoló Timothy Weah is, akinek rögtön elmondtam, hogy az együttesnél nagy hangsúlyt fektetünk a kemény munkára, mivel úgy gondoljuk, hogy ez segíthet bennünket a győzelmek elérésében. Timothy egy nagyon kedves srác, aki azonnal megértette, hogy hová került, s úgy vélem, hogy minden fiatalnak fel kell fognia, hogy a Bianconerinél nagyon sokat kell dolgozni és tenni a fejlődésért. Weah jól beszél franciául, ezért általában az anyanyelvemen társalgok vele, ami persze nekem is nagy könnyebbséget és örömöt jelent.

Mivel még csak néhány napja érkezett hozzánk, nem igazán beszélhettem vele sokat, ám később ez biztosan másképp lesz. Elmagyaráztam neki, hogy itt meg kell felelni egy bizonyos szintnek, amivel még a kölcsönből visszatérő futballisták is tisztában vannak. A Juventusnál állandóan nagy a nyomás, mivel minden meccsen a győzelem a cél, s az az elvárás, hogy mindig 100%-os teljesítményt nyújtsunk. Úgy vélem, hogy egy fiatal számára az Öreg Hölgy egy fontos állomás a helyes mentalitás és a jó munkamorál elsajátításának szempontjából. 

A következő évadban mindent meg akarok tenni a Juventusért, ám közben a francia válogatottban is szeretnék jó produkciót nyújtani, hiszen a nemzeti csapatban nyilvánvaló módon senkinek, így nekem sincs garantált helyem. Remek kapcsolatot ápolok Didier Deschamps-pal, akivel gyakran beszélgetek a Zebrákról, mivel korábban ő is játszott itt, s mindig is egy topklubként tekintett a fekete-fehérekre. A mester elkötelezett híve a kemény munkának, s pontosan tudja, hogy mit jelent a Bianconerinél futballozni és dolgozni. Számára nagyon fontos volt a csapat meze, mikor itt szerepelt, e tekintetben pedig könnyen megtalálom vele a közös hangot. 

Mindig is az volt az álmom, hogy profi focista legyek. A legfőbb célom az volt, hogy magamra ölthessem a francia válogatott szerelését, s a hazám színeiben játszani még mindig egy hihetetlen érzés számomra. A klubfutballal kapcsolatban nem voltak különösebb ambícióim, ám mindig is szerettem volna a csúcsra jutni, 100%-ot nyújtani, s természetesen megnyerni a Bajnokok Ligáját. Mivel ez gyermekkorom óta kiemelt álmot jelent nekem, karrierem további részében is arra törekszem majd, hogy a magasba emelhessem a trófeát, így tehát hosszabb távon a Juventusnál is ez a célkitűzésem. 

Mivel balkezes vagyok, jobban szeretek a középpálya bal oldalán szerepelni, lévén, hogy itt egyszerűbben és magától értetődőbb módon mennek a dolgok. Régebben gyakrabban szerepeltem a jobb oldalon is, s itt sem érzem magam rosszul, elvégre a szerepkör feladatait tekintve nem sok minden változik, de a pálya bal felén ösztönösebb játékra vagyok képes. Ha már az ilyen technikai apróságoknál tartunk, pályafutásom során mindig is a 25-ös mezben játszottam. Ennek nincs konkrét története, egészen egyszerűen ez a szám volt szabad, mikor a PSG felnőtt csapatához kerültem, habár ott eleinte a 31-es jelzéssel ellátott szerelést viseltem. A 25-ös nagyjából egy és negyed év múlva vált elérhetővé, s mivel a 30-assal kezdődő mezek az ifik szerelései voltak, a váltás mellett döntöttem. Ezt követően már sosem hagytam el a számot, az évek során pedig elkezdtem kötődni hozzá. Őszintén szólva nem is tervezek változtatni rajta, ez a mez már az enyém marad. 

Úgy gondolom, hogy Max Allegri minden tekintetben megérti, hogy mit adhatok a pályán a csapatnak, ezért pedig meghagyja nekem a kellő szabadságot és mozgásteret. Közös munkánk kezdetétől fogva biztat és ösztönöz engem, két évvel ezelőtt például még az edzéseken is próbált belőlem gólokat kicsikarni, s ez manapság is így van. Számomra nagyon fontos volt az önbizalom, amit adott nekem, hiszen ezáltal tudtam egy magasabb szintre lépni, megtanulhattam meccsről meccsre gondolkodni, valamint eredményesebbé válhattam a kapu előtt és a társak kiszolgálásában is. Hihetetlenül jó szakembernek tartom Maxot, aki a tapasztaltabb labdarúgók mellett a fiatal reménységekre is kellő időt és odafigyelést fordít, ami alapvető jelentőségű ebben az életkorban. 

Allegri természetesen megdicsért, miután elértem a 10 gólt az előző szezonban, ám mivel tudja, hogy mire vagyok képes, folyamatosan próbál jobb teljesítményre sarkallni. Mikor jól játszom, nem azt mondja, hogy ügyes voltam, hanem, hogy többet is tehettem volna, ami motiváló hatással van rám. Nincs szükségem olyan edzőre, aki mindig csak a pozitív dolgokat látja meg, ugyanis alkatomból kifolyólag nekem olyan mester kell, aki állandóan arra késztet, hogy még többet tegyek és többet adjak a mérkőzéseken. Jól kijövök Maxszal, s úgy vélem, hogy ő karrierem legmeghatározóbb és legfontosabb szakembere. A játékosok közül talán Juan Cuadradóhoz kötődtem leginkább, ám jó kapcsolatban állok a fiatalokkal, például Samuel Iling-Juniorral is, aki ugyancsak jól beszél franciául. Alapvetően mindenkivel jó viszonyom van, ugyanis elsősorban a csapatot szeretem, nem pedig az egyes személyeket. A Juventus együttese egy jó közösséget alkot, ezért pedig nem tudnék megnevezni egyetlen konkrét egyént. 

Mint mondtam, jó kapcsolatot ápolok a nálam fiatalabbakkal, azonban feladataim és szerepem miatt nekem egyfajta mentornak is kell lennem számukra, úgy a pályán, mint azon kívül. Az öltözőben persze ebből semmi nem látszik, és normálisan beszélgetünk egymással, ahogy a tapasztaltabb játékosokkal is. Úgy vélem, a nagyobb rutinnal bíró labdarúgóknak kötelességük példát mutatni azoknak, akik még csak most teszik meg első lépéseiket a futball világában, hiszen egyedül mi tudjuk hitelesen megtanítani nekik, hogy milyen módon dolgozzanak, s hogy miként viselkedjenek a meccsek alatt, illetve a pályán zajló eseményeken túl. Természetesen én is voltam már fiatalként nagy csapatok keretében, s nekem mindig jó viszonyom volt a nálam idősebbekkel, ezért pedig szeretnék segíteni azoknak, akiknek életkorukból kifolyólag még nagyobb szükségük van erre. 

Az elmúlt két, trófeák nélküli szezon igencsak nehéz volt számunkra. Azért igazoltam a Juventushoz, hogy minél több címet nyerjek, s mivel ez egy nagyszerű klub, melynek egész történelme a győzelmekből áll, tudom, hogy a jövő még számos sikert tartogat nekünk. Két év serlegek nélkül nagyon hosszú idő egy olyan csapatnak, mint a Bianconeri, a következő évadra nézve pedig ezért egyértelműen az újabb diadalokat tűztük ki célul. Az én feladatom az, hogy mentalitásom által ösztönözzem a többieket a bajnokság, valamint a kupa megnyerésére. Vissza kell hoznunk arra a szintre a Juventust, ahová ez a klub tartozik, s ahol lennie kell. Első itteni évemben eredményesen szerepeltünk a Bajnokok Ligájában, valamint megnyertük a Scudettót, én pedig szeretném ismét átélni ezeket az élményeket. 

Nagyon örülök annak, hogy az idei felkészülési turnén is Amerikába utazunk, s az a célunk, hogy az előszezon meccsein learassuk a sikert azért a munkáért, melyet az elmúlt hetekben végeztünk. Visszatérésünket követően hamarosan kezdetét fogja venni a bajnoki szezon, én pedig már nagyon várom, hogy ismét magamra ölthessem a csapat mezét egy tétmérkőzésen. Úgy gondolom, hogy készen állunk az új idényre, s feltett szándékunk, hogy mindent megtegyünk a csapatért, ehhez viszont nagy szükségünk lesz a szurkolók támogatására is, akik továbbra is nagyon fontosak nekünk.

Az otthon az a hely, ahol az ember igazán jól érzi magát. Ha máshova mész, nem tudod, hogy mi vár rád, itt viszont egy olyan környezetre bukkantam, amit rendkívül szeretek, s ahol az emberek egytől-egyig kiválóak. A hosszabbításról szóló döntést a szívemmel hoztam meg, mivel nem szerettem volna elhagyni ezt a közeget. Meggyőződésem, hogy amíg nem értem el mindent a Juventusszal, addig a közös munka sem érhet véget. Még rengeteg tennivaló és fejlődési lehetőség van, s úgy gondolom, hogy itt tudom leginkább kibontakoztatni a bennem rejlő potenciált. Ezért határoztam úgy, hogy kitartok az Öreg Hölgy mellett" – összegzett Rabiot.